I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Video] Mannen bakom Vita kränkta män

Övrigt - Webbsidor

2013-04-23 17:31

[Video] Mannen bakom Vita kränkta män

En liten pratstund med denna genialiska figur bakom Vita kränkta män.

Klart värd att se!!!

http://www.ur.se/Produkter/175992-UR-Samtiden-Littfest-2013-Vita-krankta-man?q=+Vita+kr%C3%A4nkta+m%C3%A4n

"It is the prohibition that makes anything precious"

-Mark Twain

2013-04-23 17:56
När börjar det bli sevärt?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2013-04-23 18:08
Från 25 minuter blev det faktiskt lite intressant
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2013-04-23 18:14
Våldtäktsparallellen han drog va fö minst lika skev som judekarikatyr- parallellen.

2013-04-23 18:25
jag diggar hela hans sätt att prata. finner du inte sättet han pratar på tilltalande?

-Mark Twain

2013-04-23 18:29
Blweria

Ja, det är nog lite det... Väldigt mkt halvdana/uppenbara liknelser, att hela upplägget på intervjun känns riktad till 16-åringar, rätt svettigt osv.

Han har hjärtat på rätt ställe iaf och det ska han ha credd för... Men "kärlek till det skrivna ordet", är inte boken ett hop-plock av puckade fb-kommentarer?

2013-04-23 18:39
VRGNHNS

jo, han har ju typå knappt skrivit titeln...men fokus skulle ju vara på honom typ. så då är det klart att han agerar ut, tycker jag. och det tilltalade mig och jag känner mig väldigt kränkt för jag anser att du menar att jag har ett sinne som en 16-åring.

kanske jag ska ta det här till åklagaren nu:p

-Mark Twain

2013-04-23 18:48
Blweria

haha, alla är kränkta these days... Det är ju det att jag ser det här problemet som ett av, om inte det största i samhället just nu och hade önskat en annan nivå överlag. Att ta till härskartekniker som förlöjligande funkar till en viss utsträckning från båda hållen, med att antingen avfärda alla kämpar som "hycklande PK-fjollor" eller alla nazis som "vita kränkta män"...

Men han kändes lite oförberedd här, gick bättre i Tv-4 när Per Ström var med

Även om Ström är stereotypen av den vita kränkta mannen, så har han vissa poänger vilket också Kawa ger honom men leverera kritiken riktigt bra.

2013-04-23 19:10
hahaha va arg pär blir :)

du har rätt, kawa är mer förberedd och fingerpullar den där per på ett sätt han verkligen inte gillar.
men oj, vilket praktexempel på vit kränkt man den där per ström är :)

men han anpassar sig lite till nivån i mitt länkade klipp. han verkar inte tycka att platsen han kommer ifrån spelar roll och det kan jag hålla med om. hans sätt att förmedla det på verkar vara ironi deluxe typ...

-Mark Twain