I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

   

2004-10-22 11:19

Hat

Jag börjar allt mer förstå de seriösa musikälskare som numera tröttnat på whoa. Sidan förvandlas allt mer till ett hat-diss-forum för de som inte verkar veta vare sig vad de vill, menar eller har något egentligt förhållande till hip hop, musik överhuvudtaget eller personerna i och kring den.

Jag vägrar kalla whoa för fjortis-inlägg-sida eller tinner-forum, för det vet jag ju egentligen ingenting om. Men fundera på en sak. Varför hip hop går så knackigt i sverige kanske har en hel del att göra med all poänglösa wannabees som ska tycka till om den, Utan att veta jack-skit?

Inte konstigt att landets recensenter, journalister och branchfolk tröttnar på de inskränkta typerna som personifierar hip hop-kulturen. All props till de artister som faktiskt gör något av sin kärlek, sprider bra vibbar med rap, beats, nya stilar, är innovativa och vill framåt. För en sak kan vi väl enas om, hip hop måste framåt i sverige annars finns det ju snart inte någonting kvar.

Vem är alla forumare här att bestämma om t.e.x Snook är pop? Triple Ett suger eller om Feven är "real". Get with the program och tänk efter innan ni ska tycka allt om alla. Tycker ni att ni kan göra allt bättre/vet mer o.s.v gör nåt av alla era ideér.

Kreativitet är inte att racka ned på allt som inte följer den underground-mall som numera (tragiskt nog) detta forum mest står för. Och då menar jag verkligfen inget illa om underground hip hop, utan hoppas istället att i alla fall några av er fattar poängen.