Looptroops nya platta?
Någon som vet när den släpps?
/Martin Körling, iRIE Music Jönköping www.iriemusic.se
Den släpps i slutet av april på Bad Taste Records.
http://www.jujurecords.com
Sjukt lite hype kring den, de borde avslöja lite mer än vad som görs av Timbuktu i nya biographyn på deras hemsida. Ser fram emot den.
Hälsningar från Finland: www.johankvarnstrom.com
cosmic e ju inte med längre
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Singel kommer inom närmaste dagarna...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Skivsamlare
2008-02-20 16:25
Yes! In Concert — For the love of music
Har inte så höga förväntningar på denna skivan, inte efter det som släppts på senare tid osv. Men Looptroop är alltid Looptroop!
va?
Oh Oh låten var skit rakt igenom tycker jag så har grymt låga förväntningar
one nähä? ???
i get more pussy then panty!
Jag tycker det var skönt tryck i låten! Promoe är dock inte lika bra som förr, misstolka rätt; fortfarande en av sveriges bästa men nånting här hänt.. Supreme är supertight!
360 GT: Beezwaax
Hangaround
2008-02-20 19:46
dom är inte lika hungriga längre, helt förståeligt..deras teman har blivit ganska utvattnade. samtidigt så har dom väl aldrig varit bättre rappare än vad dom är nu, så det är med blandade känslor som jag ser fram emot skivan, men likväl så ser jag fram emot den.
Marinate är inte alls speciell rolig faktiskt... men men man får väll se vad det blir av LTR
Trodde att det bara var jag som hade den uppfattningen... Tror och hoppas dock fortfarande på en glad uppfattning när plattan kommer... Dock kommer Cosmic saknas... har nästan högre förväntningar på Promoes svenska solo album..
Ni glömmer Embee. När han är bakom spakarna blir det alltid bra musik.
Lord forgive me for my sins. And I will forgive you for yours.
Det jag har hort har vart fett. Men men.
When we're good they never remember. When we're bad they never forget.
Nu kom det upp mer info på kingsizemagzines hemsida!
www.kingsizemagazine.se "Skivan gästas
bland annat av Iriscience från Dilated Peoples, Mapei och bästa polaren Timbuktu."
Det finns uppenbarligen någon gästartist till i och med det kursiverade plus detta:
"Första singeln heter "The Building" och kommer skickas till radio nästa vecka. Det är en hit i ordets rätta bemärkelse och många kommer nog höja på ögonbrynen när dom inser vem som sjunger refrängen... ." Ganska konstigt uttalande att soundet ligger i tiden. Jag menar, vad innebär det då det samtidigt sägs att "Embee breddar sina musikaliska expeditioner". I tiden tycker jag är simpelt mer elektroniskt sound, Embee på expedition låter invecklat, småråddigt, experimentellt och nyskapande.
Nåja, hur som helst så kan jag ännu tillägga att Supreme i gästboken på deras hemsida skrev att promoes vers på singeln handlar om miljöproblem/global warming grejer...
Väl, skivan ska förhandsbeställas så fort det blir möjligt. Undrar hur mycket Cosmic som är med, han sägs vara med på vissa låtar... "feat. Cosmic" skulle dock se lite skevt ut.
Jag ser fram emot det som fan. Jag anser utan tvekan att denna grupp är en av de starkaste och intressantaste grupper som funnits på den svenska hip-hop-scenen. Om man ser tillbaks till tiden då "a classic for hip-hoppers to rememba"-skivan släpptes, så är det, i alla fall i mina ögon, en riktig klassiker med en grupp som visade att man kunde kom sjukt långt med att arbeta på det sätt som Looptropp gjort. Släppen som kommit efter det från DVSG har både visat på allt från muskalisk bredd,samhällskritiska- och reflekterande texter om vår samtid och en musikalisk mognad eller utveckling. Detta parallelt med att DVSG vuxit tillsammans med Looptroop och en trogen fans-skara är väldigt mäktigt och fint. Om det är nån grupp som bör få sina skivor konsumerade i ett syfte att stödja dem ekonomiskt istället för att bli nedladdade så är det i allra högsta Looptroop,anser jag. Så köp deras skiva! Stöd svensk hip-hop när den är som bäst! Jag ser fram emot skivan big time och hoppas att den får mycket uppmärksamhet. Looptroop Rockers 2008!
Refuse To Be A Victim
Tyckte Marinate va skön. Beatet va annorlunda än standard-Embee, men dock tight. Har stooora förhoppningar på skivan, men som alltför ofta senaste tiden blir man besviken på nysläpp från grupper som tappat suget, hoppas dom levererar. kommer garanterat köpas.
Verkar bli som det kommer bli en helt okej klass. Men ändå känns deras tema urtvättad, som någon annan sa innan, men jag kommer väl inte ladda ner skivan?
A BROTHERSLOVE IS A BROTHERSLOVE
Kommer bli de bästa svenska släppet 2008, utan tvekan.
Högt liv
som nån sa däruppe: med Embee bakom spakarna kan inget gå fel :D
Give me five!
Looptroop Rockers, Chords, Afasi & Filthy, Organism osv. kommer bli ett sjuhelsikes år för svensk hiphop !
www.looptrooprockers.com/news Nu är det på gång!"We’ve worked with Rakaa Iriscience of the Dilated Peoples, Cunninglynguists, Timbuktu, Adam Tensta, Mapei, Lazee, Allyawan, Alibi and Svante Lodén of Damn! for this one"
jag tror denna skivan kommer toppa fort europa, som iochförsig inte var nån höjdare. Good things verkar bli grym.