Timbuktus nya album "En High 5 & 1 Falafel"
Hur kommer det sig att man inte har hört något alls om det kommande släppet? Singeln "Tack för kaffet" var ju en katastrof, men man tycker att dom borde försöka promota plattan lite bättre. Inte hört singeln på radio eller tv en enda gång om jag ska vara ärlig. Skivan släpps iallafall den 5:e november och går att förhandsboka nu.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Är det där omslaget? Jösses! Nästan så att jag kommer ladda ner plattan bara för att inte ha det konvolutet i skivhyllan :DTack för kaffet har väl en medelhög rotation på P3 i alla fall? 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Japp, verkar som att det där är skivomslaget. Lite tråkigt att det är så ruskigt fult då jag tycker att Timbuktus plattor brukar vara jävligt snygga. Förövrigt så har jag inte så stor koll då jag nästan aldrig lyssnar på P3, så det kan säkert stämma!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag har sett videon en gång på TV. Kollar iofs. inte så ofta på musikkanalerna utan zappade förbi och fastnade för att jag kände igen hans ansikte. Ja, omslaget var rätt fattigt. Skön rosett men bilden ser verkligen ut som att den är tagen i valfri förorts-fotobutik med den sedvanliga grådassiga bakgrunden.
Redline!
Hangaround
2008-10-30 14:01
Här kör han en låt från skivan.
haha e de skivomslaget så e de ju hur skönt som helst :D
Jag är lite kluven måste jag säga, jag är jävligt peppad på att se honom live och lär nog se honom på Berns då han brukar vara jävligt fet. Men "Tack för kaffet" gjorde mig inte särskilt peppad på skivan. Jag tillhör nog bakåtsträvarna som tycker att han var bättre förr (W.D.M.D och T2 är fortfarande mina favoriter från honom). Så om tack för kaffet är representativ för hela skivan är det nog inget som kommer falla mig i smaken. Jag hoppas självklart att skivan kommer att bli tung (förhoppningsvis har de väl en fetare singel på G men som de kanske släpper på vanligt sätt istället för via Piratebay) men detta blir nog första gången jag laddar hem ett Timbukalbum innan jag bestämmer mig för köp.
omslaget var ju skitskönt. men singeln gillar jag inte.. hoppas att plattan e skön. jag gillar nog alla vill till himlwen skivan bäst..
Timbuktu har ju ganska klart och tydligt själv uttalat att det är mer pop och mer sång a´la "Tack för kaffet" style som gäller på nya plattan. Omslaget känns mest som något dåligt internt dagen-efter skämt dock. Jag gillar ändå Timbuktus fortsatta utmaningar, jag har förhandsbokat albumet och det ska bli kul att lyssna på, men det är förmodligen första gången som jag inte vågar säga att det kommer att bli jävligt fett förrän jag har lyssnat igenom allt. Men LIVE i umeå 10 dec är bokat iaf, och vad gäller Live så verkar det som att det är DAMN och Tingsek som följer med i år. Det är kanon!
Vik din egen krona, bli din egen kung
www.aforism.net
fan va jag hatar när rappare börjar sjunga...
Svensk&Utländsk Hiphop På Vinyl:
WWW.COULISSE.SE
hehe, sveriges svar på Kanye West? Gillade inte Tack För Kaffet. Men Tänk Om-låten var rätt ball. Känns ändå som om killen inte kan spela in något dåligt. Ska bli spännande att höra plattan! Håller dock med om att det är konstigt att det inte hypats mer. Står fast vid att timbuk är bäst live hur som helst.
...och det är det som är så fint med whoa!
6:an är ju släppt på Discobelle med. Vete faan om det är något att änga upp det heller, och då är den ändå i en genre jag gillar. Gillar Frejs del av låten, men 'upreme kommer ej in riktigt rätt...
Gillar: http://www.slagskottfilm.com/
Hörde just 6:an. Tinbuk och Frej gör det bra men Suoreme var riktigt dålig. Nästan pinsam att höra...
Apish P20 la supreme det dåligt? svårt att tro på det..
Förhandsbokat. Aldrig köpt album med honom innan bara liveskivan med Damn!. Tankat de andra så tyckte det var dags att köpa :)
Crocodile Dundee for president!
har förhandbokat jag med!
Timbuktu ft. Frej & Supreme - 6an
Klarar inte av mer pling plong beats tror min hjärna har börjat smälta.
NEJNEJNEJ!!!! inte alls bra det här ju! Apish, jag håller med dig, supreme lägger det dåligt.. första gången jag har hört det
tack för kaffet va helt okej tycker jag. men den här låten nåt inlägg upp var fan jävligt störig, låter som dom maskinen.. inte med på skivan väl?lite skönt gung på slutet dock, det klarade jag av..
Det va bättre förr, svenskunderjord!
CHRISTUS P23 den låten ska vara med på skivan och han frej som är med i låten är ju med i maskinen.
6:an låten var verkligen inte bra nej. Gillar alla inblandade vanligtvis men det här var inte särskilt kul
Glömten i ögat spelades ju i P3 Star i lördags med. 29 minuter in.
och vilken låt det var!
Hmmm, 6:an känns inte äns färdig mastrad eller färdig över taget... Gillar dock tack för kaffet. Tanken är väll som förra skivsläppet, att inte göra någon promotion alls och låta snacket komma igång. Dess utom vet alla vem timbuk är och behöver ingen större marknadsföring. Folk kommer höra och dom som köper köper är väll tanken.... Dessutom fick han rätt bra med skriviri i tidningarna när han valde att släppa första singeln på piratebay, vilket tv kanaler och radiostationer kanske inte ville ta stälning till och valde helt enkelt att inte spela hans video så mkt pga det? Bara några tankar...
Hon checkar in mig från andra sidan baren. Du checkar in dig och uppdaterar status raden.
Och däääääääääääär läckte den!
jag kan med gott samvete fixa ner det, för jag har beställt skivan
Jag kan med gott samvete säga att jag är glad för att jag inte beställt skivan..
Aaa, seriöst asså... Nu börjar jag fan bli som dom där buttra 23+:arna som klagar över om hur dagens svenska hip-hop ser ut, med en massa plunk-plonk beats. Innan hade jag inte reflekterat över det så mycket, men nu är det för jävla störande... Först Maskinen, sen Far & Son och nu detta! Det är den där jävla Frej som håller på att första svensk hip-hop! Jag blir fan arg! :@ Någon borde göra något om den där jäveln som håller på att förvandla svensk rapmusik till nån äcklig elektronisk dunksmörja! Over and out! /gussti
Vikktorius P21 smaken är ju som kännt olika, men jag har stresslyssnat igenom den nu på 10 minuter och det verkar ju vara grymt, soundet är ju verkligen underbart.. min uppfattningen ändrades brutalt mot vad min var efter dem två första låtarna
Man kan tro att soundet är bra, men det är samma tråkiga, och framförallt dåliga gitarr baserade beats som han pysslat med sååååå länge nu.. orkar inte med hans tråkiga sjung/rapp längre, hans textinnehåll blir bara sämre för varje platta som han släpper och på den vägen är det..., Skivan har helt några ljuspunkter men den är precis så intet sägande som jag antog att den skulle vara. Men självklart har man olika åsikter, men för mig känns det bara som han slängt ihop en platta bara för att han kunde det. Bara för att man har material betyder inte det att man kan slänga ihop det till ett album och släppa det.. nää Timbuk2 har tappat det tyvärr, vilket är synd för hans bra låtar är alltid sååå bra, men han kan inte hålla den standarden längre..
jag får sätta emot dig lite där i soundet, när hörde vi det av han? kanske när han lirat med damn på livespelningar, men inte på skiva innan? karmakontot var väl det, men inte mycket mer. antar du menar the botten is nådd, bland det bästa som släppts i gott sällskap med struggle continues, min åsikt då hehe.
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Plattan fick en femma i gp http://gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=172&a=455942
Införskaffad! Lysning ikväll!
Har bara hunnit köra igenom ngra låtar och det låter ganska bra! Men jag hittar inte medverkande artister på varken skivan eller på nätet...Någon som har lust att skriva en lista för varje låt?
Tyckte det var jävligt fett album faktiskt , mer jämt album
feel tha beaaat maaan
Håller med om att det var ett bra album, det bästa sen Botten Is Nådd enligt mig.
Tycker "Alla Vill Till Himmelen" är bättre, men jag föredrar lät det här framför "Oberoendeframkallande"... Som folk skrivit, det är mer jämnt. Diggar beatsen också!
trodde fan inte på er alla först men verkar ju helt klart som att han upprepat sig rätt hårt alldeles för mkt lika gitarr beats osv...kunde ju flippat lite mer tycker jag! inte dåligt liksom allt funkar men det är lite tråkigt o slätstruket
pinsam framsida på omslaget :P
Om man är pundare för man röker gräs ibland är man inte alkoholist då om man dricker ibland ?
asså skivan är rätt snygg när man har den på riktigt...sånt plåtomslag o dyl
Timbuktu är ju en skön snubbe i a f. ringde och önskade en Q-tip-låt på Musikhjälpen i natt och uppmuntrade andra svenska artister att skänka lite av sina stim-pengar. kan de gott göra. tycker väl bättre om hans gamla grejer, men han åldras med äran i behåll och det är det inte många som klarar.
Producent
2008-12-15 23:32
Hahaha. Fett!
Support A2K a.k.a. Azrael Kalashnikov & Wize Guyz Global Ent.