I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Come Clean radio önskar alla God Jul och bjuder alla på en klassiker!

Svensk Hiphop - Allmänt

2008-12-24 10:50

Come Clean radio önskar alla God Jul och bjuder alla på en klassiker!

Mikael Synthblad eller Aegiz som han valde att kalla sig för när han skapade musik släppte för 4 år sedan är tyvärr sedan länge anonym på den svenska hiphopscenen. Men innan han slutade lyckades han lämna avtryck i form av en 12? tillsammans med Rusty James från Mics of Fury, diverse sololåtar, ett samarbete med Purple Orphans och det klassiska tapet Message Mosaic. Med Mikaels tillåtelse ger vi på Come Clean ett av de bästa independentsläppen som någonsin kommit från Sverige.

God Jul och Gott nytt år Önskar vi alla på Come Clean!

Länk till http://www.comecleanradio.se/index.php/2008/12/come-clean-bjuder-pa-en-svensk-klassiker-god-jul/

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
---Albert Einstein

2008-12-24 10:53
Ruggans bra släpp :)

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2008-12-24 12:12
Tack, har slarvat bort mina MP3or utav detta släpp så jag blev massa glad.
lite synd att det inte var Rusty James & Aegiz EPn som jag trodde först bara, men man skall inte klaga så här i juletid (eller annars heller)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-12-24 12:28
ahhh Fiyah, jag får fiska efter det släppet alltså. Sjukt bra 12"

god jul!
"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."<br> ---Albert Einstein <br>

2008-12-24 13:11
bizzak, precis, det är en av de bästa 12"/EParna som släppts i sverige enligt min mening.

men var inte meningen att klaga, detta Tapet är inte fy skamm det heller.

GOD JUL
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent

2009-01-09 18:33
Kan vara ett av de bästa släppen någonsin, har tape och på CD och mp3.... synd den inte kom som vinyl:)

12 som släpptes före är också grym, men detta är bättre
http://northmountains.com
Webmaster

2009-01-13 16:19
Har helt lyckats missa detta inlägget men bättre sent än aldrig. Aegiz var riktigt, riktigt duktig och de där låtarna har kommit bort för längesedan från mitt musikbibliotek. Tack Come Clean!

Synd att han slutade f.ö.

2009-01-14 22:07
Sjukt tungt, har inte hört det här förut. Man tackar!
Vem är det som proddat beatsen?
De Omutbara - Dödsskvadronen - whoa - 6 april - ladda sig ner

2009-01-16 10:50
fredish:

Det är AEGIZ själv som proddat beatsen (han har producerat något tillsammans med någon annan tror jag, men är inte 100% på det)