I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Nya Skolans Ledare får 4 plus i Aftonbladet!

Svensk Hiphop - Allmänt

2009-05-09 17:51

Nya Skolans Ledare får 4 plus i Aftonbladet!

Mixtape eller en helt vanlig platta utan själva plattan?
Stockholmsrapparen Stor kallar det för streetalbum och släpper, liksom duon Mohammed Ali och deras ”Processen”, sina nya låtar enbart på nätet. Båda akterna väljer dessutom att ge bort dem på communities som Whoa.nu och Playahead.se för alla att ladda ner. Två av årets absolut bästa debuter är alltså helt gratis. Och på hiphopforumet Whoa får både ”Nya skolans ledare” och ”Processen” odelat positiv respons, något som i stort sett aldrig händer där.

Läs hela recensionen

AYLA.NU

ya hörd mä!

2009-05-09 18:06
Nya skolans ledare e mord

http://www.myspace.com/macgbg

2009-05-09 18:18
Faan så kul, det förtjänar han verkligen. det är bra att svensk hiphop får lite utrymme ibland massorna.
Its not random that the? rappers in the 90's first were big(BIG L,BIG PUN,NOTORIOUS B.I.G)and the rappers nowadays are little(lil wayne.lil jon,lil boosie)
Redaktionschef

2009-05-09 18:31
Jävligt kul att skivan fick det betyget den förtjänar ... och att Whoa nämndes så klart :)
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Producent

2009-05-09 19:55
Det enda frågetecknet är nog varför Stor inte använder sitt dopnamn Ulises Infante
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2009-05-09 20:56
bra där, fet skiva
MCaliste/BlastOff/SB/Fjärde Världen

www.myspace.com/blastoffcaliste

2009-05-10 01:41
välförtjänat :)

2009-05-10 12:18
Det känns jävligt kul att mainstream-media (och mer mainstream än aftonbladet finns det ju inte) uppmärksammar ett nätsläpp och recenserar det som vilken annan skiva som helst. Det kanske finns hopp ändå!
Jag var whoa-fri i över ett år, men sen blev kommentarerna i blandat-forumet så korkade att jag var tvungen att logga in och driva med dem.
Producent

2009-05-10 22:41
Stor är stor nu.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2009-05-11 00:06
Gillar inte plattan... kan vara för att jag stör mig på hans röst och brytning , men den är inte 4 stjärnor enligt mig! DOCK kul att det går bra för honom!

2009-05-11 00:18
fick 4 i rocky också
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent

2009-05-11 23:26
Finns det en ny rocky ute?
Rappare

2009-05-12 11:05
Med sin lite gråtiga röst blir han Sveriges svar på Ghostface Killah.

Och ”Nya skolans ledare” är minst lika bra som ”Fishscale”

Håller nån med?
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress

"Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"

2009-05-12 16:19
fett nice, men förtjänade en femma

2009-05-12 17:36
sincedayone Nä, jag håller verkligen inte med. Det finns inget svenskt svar på Ghostface och att skivan skulle va lika bra som Fishscale är skrattretande.

Still, fet skiva, han förtjänar all props han har fått.
"Tried to freeze time that's why I iced the face of my watch" - AZ

2009-05-12 17:55
Dopeness P28

köpte en på pressbyrån i söndags, intervju med promoe bland annat.
"rulla med oss"heter den
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-05-14 12:09

n till fyra!!!
STOR, "Nya skolans ledare", (Redline Records).
HIPHOP. Citys Gonnabe släpper äntligen sin solodebut. Med sin karakteristiska pressade röst och varierade flow rullar STOR obesvärad över de fantasifulla rytmiska spåren och smutsiga trummorna. Han levererar omvärldsanalys och självreflektion i poetiska låttexter fyllda med liknelser. Nya skolans ledare bjuder på högkvalitativ svensk hiphop, jobbar efter den gamla skolans schema och har ett tidlöst helhetssound. STOR ska inte bli, STOR är redan.
Ametist Azordegan
Felåt mej Kommisarie ayanziz polis...Men jag e Muslim O du stinker gris..

2009-05-15 15:55
välförtjänat