I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

David Ringbäck - om hur det var att sluta

Svensk Hiphop - Allmänt

2010-01-20 19:40

David Ringbäck - om hur det var att sluta

Serons blogg inlägg om hur det var/och varför han slutade rappa

Alla vet att han blev kristen men kanske inte mer... Här går han på djupet!

Frid

Jag har beats yao! www.soundcloud.com/svenskhiphop

2010-01-20 21:17
Tack för den, det var kul att läsa.

2010-01-20 23:11
"Gud har inget emot hiphop"

När han pratar om Gud....Pratar han då om Solen? Rimligtvis borde väl så vara fallet eftersom kristendomen precis som i princip alla religioner grundar sig i någon form av soldyrkan. Det är inget konstigt att dyrka solen egentligen, det har människor gjort sedan urminnes tider. Utan den hade det inte funnits någon möjlighet till liv. MEN att den skulle ha åsikter och ståndpunkter ang musik eller vad som helst för den delen känns för mig rätt så otroligt.
Följ mig på twitter! @grizzlymusik
Groupie

2010-01-21 00:06
Grizzly P22

Kristendomen har i grunden aldrig handlat om nån soldyrkan. När Romarriket kristnades så överfördes en del element ifrån dåtidens religion, såsom högtider osv (t ex julafton vilket var den tid på året då man dyrkade solen) men det berodde mest på att man inte ville att folk skulle bli helt vimmelkantiga av religionsbytet... och att Konstantin under hela sitt liv hade väldigt dålig koll på vem Jesus var och vad kristendom handlade om men det är en helt annan historia ;)

Till Seron: Han gjorde ju comeback, det nämner han inte, skulle vara kul att höra honom kommentera det
Den här veckan började bra sa han som blev hängd på måndagen.