I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hiphop-lektion

Svensk Hiphop - Allmänt

   
Rappare

2010-04-12 18:53

Hiphop-lektion

Det här behandlar iofs både utländsk och svensk hiphop men jag tyckte den var mer passande här. Om någon mod tycker att den är felplacerad feel free att lägga den på rätt plats.
Så här va. Går andra terminen som fritidspedagog och är ute på min praktik i fyra veckor och ska hålla någon typ av musik och bildlektion. Bildlektionen är nailad, Graffiti såklart.
Men när jag tänkte på musikdelen så behövde jag lite tips vad gäller vilka låtar som representerar hiphopen och vilka man absolut måste ha med när man ska presentera det för några som inte alls har så stor koll på artisterna eller musiken.

Så tipsa gärna, svenska som engelska låtar vilka ni skulle haft med om ni skulle presentera hiphop för någon som inte vet vad det är. Två låtar som är givna är The Message och Can I kick it.


Det här med svordommarna är nemas problemas. Får leta upp någon clean version och spela upp.

Fridens!

Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress

"Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"