Svensk rasistrap!!
asså shit, är inte denhär skitungen nån som hänger i audio/video-forumet? fuckin rasist hursomhelst
http://www.kalvinhiphop.com
haha, du måste veta storyn bakom det hela först egentligen, tror inte han är rasist (:
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
eeh. ooook. skämtaru med mig eller?
inte om jag minns det rätt, var några som gjorde låt om att dom hatade sverige eller ngt liknande och då dissade han dom, så nej, jag tror inte han är rasist, men kan ha fel:)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
det är ju bara å lyssna på texten.
Producent
2010-06-08 01:52
men att dom rappar om att sverige är dåligt och att dom hatar svennar är inte rasistiskt?
sverige är dåligt...
((MAAD))
Alltså, jag ser inte vad som är så förbannat "rasistiskt" ärligt talat, verkar vara en random disslåt
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
ja snubben är rasist oavsett om det är en random disslåt.
tycker inte det är särskilt rasistiskt alls.
skrattade som fan när jag hörde denna däremot. etnopluralism + reggae känns jävligt off.
amen synthare då, fyra bögar och en dator est. 1986
Fast jag vågar ju påstå att han inte är särskilt rasistisk alls, han drar typ ett par jävligt lätta rader om att dom ska flytta hem typ. "OOOOH VAD RASISTISKT"
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
App, bara för att det inte är OOOOOH VAD RASISTISKT så brukar folk, som säger åt invandrare att åka hem till sina krigsdrabbade länder för att dom klagar på nåt i sverige, vara rasister. Om inte rasist, så jävligt ignorant och dum i huvet, men det är väl synonymt med rasist. Nordisk ungdom grejen är fett humor
att dissa nån för sitt ursprung är väl att vara rasist? så rader om att nån kommit hit i en container å söker asyl, eller är omskuren och knullar kameler är rasistiskt. aja, fuck it.
Det här ska väl lära dom att inte prata skit om sverige.
Ridå
Snacka skit om Sverige är okej. Snacka skit om folk som snackar skit om Sverige är inte okej.
Det här ska väl lära dom att inte prata skit om sverige. Ja, där fick dom så'rom teg!
Nej, ärligt nu gossar... Må så vara att jag är trött som in i helvete, men vart i låten låg det rasistiska?
Whoa.nu - När Du Vill Få Dig Ett Gott Skratt
Hundsim@MySpace | Jag är smartare än du.
Är detta ett svar på en diss ? Isåfall vill jag höra dom som dissade honom först.. Passa över länk
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.
Jag vill ge stora props till Juice! Även om låten var si sådär så tar han upp ett ämne som många av oss svennar stör sig på nämligen blattar som gnäller hela tiden på Sverige trots att de har själv valt att fly eller flytta hit med sina familjer. Särskilt patetiskt är att många gör det till en grej att hata sverige och svennar. Skulle svenska rappare göra samma sak så hade storebror varit där med Rasist-Stämpeln direkt, Emedans sverigedissarna får klapp på axeln och gullas med. Så jag hatar på alla er som hatar sverige. Från en vit man som är rastafari och har en svart kvinna.
Redaktionen
2010-06-09 13:04
trots att de har själv valt att fly eller flytta hit med sina familjer. Och vad menar du med val? Det är väääldigt många som gärna skulle bo i sitt ursprungsland men där risken är stor att dom tex dör. Och sen borde dom sitta tysta i sverige och bara vara tacksamma för att vi "släpper in dom"? Klart som fan att dom får klaga. Sverige är skit på MÅNGA sätt! Är det mer okej att jag som "svensk" klagar? Det klagas varje dag i sverige. I tidningar, på jobbet, på tunnelbanan, på ALLA vaktmästerier. Och som jag upplevt det är det oftast "svenskar" som klagar. Dom/vi vill få allt serverat på fat utan minsta ansträngning ;).
Så jag hatar på er som hatar på folk bara för att dom har negativa åsikter om sverige.
Från en vaktmästare som tröttnat på allt skitsnack.
(Nu blev det här väldigt OT. Men va tvungen att svara på inlägget.)
Moderator - Som en lokalvårdare, fast i cyberrymden..
http://www.martypatches.com http://www.danielmeyer.se
Mja, det här var ju lite... eeh, ja...
Äh, det är väll en svar-på-tal diss detta hur som? Tycker den är skön, bra diss.. ta upp personliga saker och såklart så ska man få säga precis vad man vill, Abel-von-snabel fick då säga vad som helst utan att få skit över sig =) jävla knasigt att bara vita kan vara rasister! (nu lyssnade jag inte igenom den men antar att det är dissen till Abel?) Nä, folk utan självdistans kan ta sig.
En kantstött pelare som inte pallar trycket Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
Hade jag släppt in någon hemma hos mig som var rädd för nån våldtäktsman eller mördare eller något där ute, och hon/han bara hade klagat på hur värdelöst mitt hem var hade jag sagt åt henne/honom att dra åt helvete.
Skivsamlare
2010-06-09 17:57
men att dom rappar om att sverige är dåligt och att dom hatar svennar är inte rasistiskt? Nu är du ju bara dum i huvudet. TS har väl inte ens påstått att dom inte är det????? Han hade ju inte hört den andra låten. Gahh..
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss
men.... är man rasist för att man tycker att utlänningar som bara klagar på sverige kan åka hem igen? isåfall är jag rasist
stort jävla ord på 370HSSV..
it aint hard doin right, its just hard 2 succeed i wanna live but its hard 2 breathe
Redaktionen
2010-06-10 07:47
-Serum- P22 ja, ifall du inte tycker att "svenskar" som klagar ska skickas ut... vad ger svenskfödda personer rätten att klaga mer än andra som också bor och lever här? säg att du flyttar till en annan stad. håller du bara käften och tar emot då?
Helt rätt låt! Dom snackar i sina låtar om att råna, misshandla och knivhuggna "svennar". Inte för att det lär röra dom i ryggen om någon käftar tillbaka, men det känns som en principsak. Varför ska man kunna prata om att våldföra sig på svenskar och hata på dess släkte, men när en svensk gör detsamma så är han rasist? Muppig logik av svaga människor. Det känns ändå någorlunda bra att vissa i den här tråden håller med "Juice". Vanligtvis brukar ju Whoa bestå utav vänsterextrema, haschrökande snorungar.
fuckin rasist hursomhelst Och Lilli, du är förfan 24 år. Hur dum i huvudet är du? Du verkar vara urtypen av en svensk, vänsterextrem pajas som aldrig växt upp. Allt är inte svart eller vitt, det finns mellanting. Dags att skaffa ett par bollar, en ryggrad och en utbildning, kanske? Jävla clown!
Skivsamlare
2010-06-10 20:09
Word på karim!
http://soundcloud.com/majestictwelve Ask beavis i get nothing but head.
Tycker inte denna låt är värst rasistisk, det är en svar på tal mot abel, och i hans låt/låtar säger han att han HATAR sverige och befolkningen. Men oj, då måste ju han vara Rasist !, Om man hatar någon annan ras m.m är man ju rasist! Jag älskar mitt Sverige, Tyck och tänk va du vill, SD 2010!
370HSSV P22 skickas ut och skickas ut, jag har inte sagt att någon ska SKICKAS hem, bara att dom har kommit hit för att det förmodligen va krig i deras land, varför klaga på sverige då? men visst, om "svenskar" klagar kan dom väl flytta nån annan stans oxå? börjar bara störa mig som fan på detta. utlänningar som säger att dom hatar sverige och hatar oss "svennar". det är inte rasistiskt. men om vi säger att vi hatar blattar, då är vi rasister. det är sjukt hur detta börjar utvecklas asså. Man får inte spela nationalsången på skolavslutningar längre, för det är rasistiskt? RASISTISKT att spela sveriges nationalsång i SVERIGE.. HERREGUUUUUUUUUUUUD. jag blir lack, det lutar starkt ut SD snart
rösta på SD då era jävla stekare.. you been fooled..
it aint hard doin right, its just hard 2 succeed i wanna live but its hard 2 breathe
kissungar. ni är alla fan smygrassar. inget nytt under solen dock
Alltså fuck vad pinsamt överdrivet "antirasistiska" alla är här. Men jag ska inte säga något, jag var också det när jag var 13-14. Som Karim sa, dags att växa upp kanske?
Redaktionen
2010-06-11 11:56
men.... är man rasist för att man tycker att utlänningar som bara klagar på sverige kan åka hem igen? isåfall är jag rasist Ne okej.. Du vill inte skicka hem dom. Men du vill att dom ska åka hem.... Samesame?
bara att dom har kommit hit för att det förmodligen va krig i deras land, varför klaga på sverige då? För att dom bor här? Sen gillar inte jag heller folk som hatar sverige eller svenskar eller vilket annat land eller nationalitet som helst. Vare sig han är tysk, finne, iranie eller svensk. Och jo, jag tror i princip alla håller med om att nån som säger att dom hatar sverige och hatar oss "svennar", är rasistisk.
Du säger alltså att det inte är okej att klaga när man är svensk heller. Så istället för att förändra sammhället man lever i så ska man flytta? Mycket sund inställning. Varför funderar du ens på att rösta?
Det jag diskuterat hittils är folks uttalanden i tråden. Och inte låten i sig.
Och jag är varken vänsterextrem eller röker hasch.
Det är såhär det är i Sverige, vänj er vid det. Våga säga ngt om någon som inte är svensk så är det rasism. Nu orkar jag inte lyssna på låtjäveln för den lär vara riktigt kass men ändå. Jag tycker att man som människa kan förbehålla sig rätten att klaga på vad fan man vill men att som invandrare dissa landet, dess befolkning o sen tro att det ska vara okej är helt idiotiskt. Jag menar det är väl inte helt befängt att anse att en viss tacksamhet/uppskattning skulle kunna visas när man till synes blir räddad från döden/förföljelse i ett mkt värre ställe, ELLER? Är det helt sjukt att tycka att det vore eftersträvansvärt att anstränga sig för att göra livet så bra osm möjligt i det nya landet? aja det funkar ju tyvärr inte nu eftersom politiken är som den är. Sammanfattningsvis vill jag bara understryka det jag tyckt i många år: Sverige är ett patetiskt land, svenskar är således patetiska, rädda små fittor som inte vågar uttala sig och vädra deras riktiga åsikter. Allt är tillrättalagt till den punkt att folk skulle kunna skriva PK.com som kommentar o vara nöjda.
Det jag är mest förundrad över är hur fan ingen mod har kommit och flyttat tråden eller något för den har ju inget med svensk hiphop att göra.
mhm
Vadå låten är väl en svensk rappare som spelat in en hip hop låt på svenska? Sen att det är OT snack är en sak. Men det kan ju vara intressant med snack tillhörande texter o liknande. Fast iofs jag glömde att detta är ett forum, här diskuterar man inte och säger absolut inget negativt om en annan medlem. Dåååååååååååååååååååå kommer oraklet....
Tycker inte diskutionen hör hemma här bara. Skitkul att det diskuteras, jag har skrattat igenom hela tråden pågrund av hur jävla seriösa alla måste vara..
mhm
370HSSV Typen av snubbar som Juice verkar dissa är inte direkt såna som har nån riktig kritik att komma med. Låter mer som överspända horungar som hatar svenskar och sverige. Jag kritiserar jämt sverige men hittills har ingen bett mig dra hem, finns skillnad på hur man gör det. Om han är rasist eller inte är väl en öppen fråga, jag tror inte det men...
amen synthare då, fyra bögar och en dator est. 1986
skipp - Seriösa ? ohh sorry man, ett ämne angående svenskar, rasism och invandrare.. Ja det är klart ! vi skämtar mer ! Sverige är aldrig allvarligt ! Heya Heya ! Stila till dig...
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.
Ni som säger att sverige suger kan ju aldrig ha varit utomlands. Sverige har ju sjukt hög levnadsstandard jämfört med de flesta länder. Man ser till och med skillnad på Norge, danmark osv. Jag är inte överförtjust i "svennar", men sverige är ett sjukt bra land att leva i och allt är väl okej förutom rättsystemet som är "vår" stora svaghet.
De flesta "invandrare" (i den här generationen) är faktiskt födda och uppvuxna i sverige och att dom hatar "svennar" är inte rasistiskt, för det är faktiskt svenskar som hatar en annan grupp svenskar. Att säga att dom ska åka hem är däremot rasistiskt, eftersom man då menar att för att dom har sina förfäder i ett annat land så har dom mindre rätt att leva här i sverige. Att människor som är uppvuxna i förorten inte är lika nöjda med sitt sverige som ni som är uppvuxna i andra delar av sverige borde inte va så svårt att förstå. Om du växer upp och får veta att du är mindre värd (svårare att få jobb, lägenhet, trakasserad av polis etc.), får en sämre utbildning, ser grå, smutsig betong överallt så kommer du definitivt ha mycket aggressioner som måste riktas någonstans och det mest naturliga är ju att rikta dem mot förtryckaren. Visst, tänker du till lite extra så förstår du att alla är individer och att hata en hel grupp människor inte är så smart men det är inte alltid så lätt att se det, speciellt inte när du blir sparkad medan du ligger. Och speciellt inte heller när du är tonåring och inte tänker så mycket överhuvudtaget. Jag personligen hatar ingen överhuvudtaget, men jag ogillar människor som beter sig likadant som resten i sin närhet. Osäkra människor som har förlorat förmågan att tänka och bete sig självständigt, svennar t.ex. Alla svenskar är inte svennar, men om du tar åt dig så är du förmodligen en.
Tycker inte det är rasistiskt att åka hem. Det är ju som att säga till en polare som klagar på någonting hemma hos en att han kan tagga hem om det inte passar. Det har ingenting med ras eller färg att göra.
Nästan så att tråden borde flyttas till Politik-forumet. För övrigt har Juiz mer än en gång kickat med invandrare, så det är nog ingen fara. Tror dock att han ser låten som ett misstag, för jag förstår att folk uppfattar den som rasistisk.
Hej
Osäkra människor som har förlorat förmågan att tänka och bete sig självständigt, svennar t.ex. Och alla invandrare som kör "invandrarstilen"? Ogillar du dom också?
När jag och mina svenska kompisar har varit utomlands och dem klagat på något har jag bett dem åka hem till Sverige om det inte passar. Inget rasistiskt med det.
Funkateller Vad menar du med "alla svenskar är inte svennar".. Själva uttrycket "svenne" ramar ju in svensken i helhet, ungefär som "blatte" för invandrare.. Tror knappast att något av de två orden är särskilt uppskattade. Fast, det kanske bara är jag som hatar benämningen "svenne".
En kantstött pelare som inte pallar trycket Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
Älska sverige eller förintas! Har ni flyttat hit måste ni acceptera landet som det är, inte försöka förändra det!
Ridå
Shit sikka människor... Istället för att polarisera folkgrupper så skulle vi kanske alla kunna enas om att vi alla är människor. Segregationen tillåter oss att fortsätta hålla på så här. Nya influenser e bra tror jag. Jag skulle gärna bo på ett ställe där det blandade folkgrupper, för har vänner ifrån alla möjliga slag och vi har alltid som mest skoj när rullar tillsammans. Både invandrare och svenskar gör samma misstag. Dock måste jag säga att jag hatar nästan omvändrasism mer än vanlig, alltså den typen som hela tiden argumenterar mot någon som har något kritiskt att säga om invandrare, man får säga det också liksom, precis som dem får säga så om oss. Har mer utländska kompisar än svenska och många säger själva att de är överrepresenterande i viss brottsstatistik och att det finns problem med så mkt invandring och bristande segregation. En del är deras eget fel och ibland är det staten som fuckat upp. "It ain't a secret don't conceal the fact the penitentiary's packed, and it's filled with blacks" - 2pac changes. Men istället för att se på symtomen kanske man ska kolla på orsaken varför det är så också.
ingen fattar grejen... hiphopen är svart fuckas!!!!
-pack you'r bags man, you are a tourist!