I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Recension: Looptroop - Professional Dreamers

Svensk Hiphop - Allmänt

   

2011-03-08 20:35

Recension: Looptroop - Professional Dreamers



Från bloggen:

Martin:

Efter besvikelsen Good Things visste jag inte riktigt vad jag skulle förvänta mig av Looptroop Rockers nya, femte album. För även om formen hos den gamla Västeråsgruppen dalat på senare år så har frontmannen Promoe fortsatt att leverera starkt solomaterial, samtidigt som Cosmic återvänt till gruppen och gjort pusslet helt igen. När jag nu lyssnat igenom Professional Dreamers ett par varv är känslorna blandade, och tyvärr övervägande negativa. Do (med Gnucci Banana) har ett driv och en hunger som få akter i Sverige lyckats leverera i år och på This Music Sounds Better At Night samt On Repeat visar Embee åter igen vilken fantastisk producent och beatmakare han är. Det så ofta sköna, vemodiga ljudlandskapet till trots blir det dock alldeles för många sega, trötta partier på plattan och den fantasilösa sången kunde ha skippats på flera spår. I väntan på bättre, mer övertygande material väljer jag istället att återvända till The Struggle Continues. En skiva som till skillnad från denna andas kvalitet från första till sista låt...


Vill du veta vad Martin gav för betyg samt se vad några andra i redaktionen tyckte kolla bloggen!