I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Gatuslang: Avsnitt 3 - Zacke/Zakarias Lekberg

Svensk Hiphop - Allmänt

Skribent

2012-09-16 17:57

Gatuslang: Avsnitt 3 - Zacke/Zakarias Lekberg

Zakarias Lekberg eller Zacke håller för tillfället på och sammanställer sitt andra soloalbum. Men en historia i gruppen L-Town Crew gick det sedan vidare med gruppen Iskusten och soloprojekt och samarbeten med den vinylsamplande Emil Pettersson innan han började samarbeta med Mördaranders från Movits! och släppte sitt debutalbum Visst är det vackert. I Gatuslang avsnitt 3 här du norrbottenrapparen berätta sin historia från 1983 fram till idag. Trevlig lyssning!

Lyssna på programmet via iTunes: http://itunes.apple.com/se/podcast/gatuslang/id549448599?mt=2

Blogginlägg: http://gatuslang.se/2012/09/avsnitt-3-zackezakarias-lekberg/

Gatuslang - Svenska hiphopprofiler i djupintervjuer. Instagram: Gatuslang, Twitter: Gatuslang, Facebook: Gatuslang

2012-09-17 03:29
Skitfett! Skulle gått o lagt mig för länge sen, skulle bara börja lyssna nån minut och sen fortsätta imon, men det blev aldrig långtråkigt och jag kunde inte stänga av

2012-09-18 17:09
Jag gillar konceptet och du (programledaren) verkar vara väldigt påläst men det är lite cringeworthy hur du verkar lägga stor vikt vid att "låta häftig"/uttala engelska ord. Dämpa gärna det lite och fokusera mer på att ställa följdfrågor och nörda loss. Du är inte Mats Nileskär eller en snubbe från Compton, "va dig själv", tack på förhand.

Ser fram emot fler intervjuer!
Producent

2012-09-18 17:16
Intervjun med Simon Emanuel är väldigt bra.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
Skribent

2012-09-18 17:35
BazzInternet: Ska försöka jobba på uttalet så att det blir mer svengelskt i framtiden! Att nörda loss är kul och det kommer mer av det och ibland lite väl internt. Får se om det

Tack till er som lyssnar och extra tack till er som mailar och kommenterar programmet.
Gatuslang - Svenska hiphopprofiler i djupintervjuer. Instagram: Gatuslang, Twitter: Gatuslang, Facebook: Gatuslang