I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Recension: Trainspotters - Bastards!

Svensk Hiphop - Allmänt

   
Redaktionen

2012-12-31 01:55

Recension: Trainspotters - Bastards!



Från Whoa-bloggen:

Trainspotters, som består av ERK & KÄP aka Ricky Rewind och George Kaplan, behöver kanske ingen djupare presentation här på Whoa. Umeågrabbarna har hållit på länge; släppt platta via oss, blivit nominerade till P3 Guld, deras kollektiv Random Bastards har nominerats till Årets entreprenörer på Transition Winter Awards. De har turnerat i både Europa och USA, hunnit med Japanvinyler och inte minst har de intervjuats av legenden Mats Nileskär för hans P3 Soul.

Ändå har de, som de själva säger, knappt börjat. På nyårsdagen släpps andra studioplattan Bastards!, helt producerat av Alexander ”Academics” Juneblad. Jag har tagit mig ”en” förhandslyssning…

Det här är en bra skiva. Beatsen är grymma, i mitt tycke är de kanske det bästa med plattan, och rapen ligger tight, därför känns det tråkigt att behöva skriva att den inte når hela vägen fram. Bastards! lovar väldigt mycket inför de flesta låtar och sätter upp varje tema på ett sådant sätt att man förväntar sig storverk -som sedan tyvärr inte helt levereras. Ett övertydligt exempel på detta är spåret Breakin Truth, som utöver den eggande titeln, har ett vackert intro, och ger lyssnaren en känsla och förhoppning om att ”här ska det snackas sanningar!”. Men sedan handlar låten om att de förvisso behandlar vad som är sant för dom, men utan att några nakna sanningar avslöjas. Lyssnaren lämnas kvar vid tröskeln.


Läs hela recensionen: Läs hela recensionen här!

förlåt för att jag välte ner din krukväxt