I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Krönika: Support your local hiphop

Svensk Hiphop - Allmänt

   
Redaktionen

2013-05-21 16:05

Krönika: Support your local hiphop



Hiphop som kanske inte tagit sig fram till massans musikaliska buffelhjord även kallad massmedia – det allmänna örat, men som ändock förtjänar både ett och annat uppmuntrande erkännande är enligt mig din lokala rappare. Hen gör sannolikt sin musik utan några större förväntningar på att bli stor eller hamna på någon topplista, vilket gör att resultatet allt som oftast blir ett annat än hos den som spelar för en bestämd målgrupp. Notera att jag biter mig i handen både en och två gånger för att inte skoningslöst förkasta denna hädelse och obetänksamt häva ur mig grupper och artister som med största sannolikhet gör sin musik med det smaklösa målet att så många som möjligt ska relatera till (läs köpa) den – men det är inte det denna krönika ska handla om. Vi har väl alla någonstans vi kommer ifrån. Vi har väl alla någonstans man kallar hem. Med stor sannolikhet finns det även någon som bemödar sig att rappa om det stället och bara det faktumet gör att man tycker om dem lite grann, eller har jag fel?


Länk till krönikan

namaste