I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ken i "blåsväder" igen

Svensk Hiphop - Allmänt

2013-12-21 14:23

Ken i "blåsväder" igen

Ja, Ken har alltid sagt va han känner för, igår bajsade folk på sig pga detta:

http://https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10152075073316092&set=a.494339401091.275398.44027206091&type=1&theater

Svenska hihopscenen blev jätteledsen för att han "dissade" Lilla Namo. Snart kommer hashtagen "dissa inte min kompis" florera på svensk hiphop-twitter.

Men ännu roligare är att kulturministern får moralpanik över Kens språkbruk, vilket säger en hel del om hur "insatt" hon är när det kommer till kulturen hiphop, Ametist svarar här:

http://www.aftonbladet.se/debatt/article18064942.ab

Förstår varför Ken chillar i Kenya, inget toapapper i världen kan räcka åt all denna basjnödighet i Sverige.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2013-12-21 14:28
det hela är så skevt....en av våra "riktiga" stora rappare deppar läpp för att han inte får ett rövslickeripris och "knulllar" det....asså...var kortslöt det sig för ken?
vem i helvete förutom pop-scenen orgasmerar av ett sånt där pris?
"It is the prohibition that makes anything precious"

-Mark Twain

2013-12-21 14:32
Blweria

Haha, det kan man också undra, men svaret är ändå att så gott som alla större namn på sv hiphop-scen blir lite spralliga av att bli nominerade.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Manager

2013-12-21 22:32
Kulturministern alltså..
Redline!
Groupie

2013-12-22 18:08
hon är smart om hon tror ken ring menar "ha sex" när han säger "knulla" i det här sammanhanget.

2013-12-22 18:29
vargen, indeed...skulle vilja säga att det är ett visst mått av hybris som ska mättas efter första nomineringen...

asså, det är ju rätt svårt att förneka ordet "knulla"s härkomst...
finns inget att säga mer än att det är ett sexistiskt uttalande---->ish.
vad är det annars liksom?

-Mark Twain
Poet

2013-12-23 21:44
Men vad fan...
At the gates of Eternity...

2013-12-23 22:57
Ken vill ha en grammis för att han gråter i varannan låt o recyclar rader?
Producent

2013-12-24 10:24
Blweria Jag förstår inte om du är ironisk eller inte i ditt senaste inlägg.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2013-12-24 11:23
dope, jadu...det dryper lite om mitt inlägg men i grunden är jag mest lack på att ken grinar för att han inte fick niminering...

men egentligen är det ingen ironi där.att knulla ÄR en sexuell handling för majoriteten av sveriges befolkning. kan man inte acceptera det så har man lite av språket att lära.

sen kan man gå ner på en rappares egna nivå och förstå att han bara "stampar med foten och är arg (fast på sitt sätt som ALLA ska fatta för att han är en TUNG rappare)

så....ja, det finns ironi där någonstans men denna gång är det mer uppenbart.

-Mark Twain
Producent

2013-12-24 12:16
Okej, tack för ditt svar. Jag tänkte mer på att när Ken Ring säger "Knulla P3 Guld & Grammis" att det är en slarvig översättning på engelskans "Fuck". Så som jag uppfattar det så menar Ken "Strunta i P3 Guld & Grammis".
På samma sätt som när man säger att man "Skiter i" någonting så har det nästan aldrig någonting med avföring att göra.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2013-12-24 12:27
jo, jag fattar det. men poängen är att inte ens han "knullar" p3 guld iom att själv säger att hans skiva är bättre än namo t.ex....det blir dubbelt budskap i hans affekt.

och sen är det osmakligt språkbruk. jag trodde snubben hade vuxit upp och det är inte mer än rätt att någon ryter till.

om han nu menar att han inte bryr sig om p3 guld eller grammis så kan väl ändå han(som ska föreställa en rappar som är en sån där person som ska kunna använda ORD) använda sin verbala kraft och utförligt ge p3 guld och grammis en kritik värdig en vuxen människa och släppa snorungen i sig...

-Mark Twain
Producent

2013-12-24 12:35
Det kan inte vara så att efter Ken upptäckte att han inte är nominerad men Lilla Namo & Co är det att det var då Ken tog beslutet att Knulla/Strunta i P3 Guld & Grammis?

Typ som att Nas säger "Fuck the radio" för att radion inte spelar hans låtar.

Osmakligt språkbruk kan jag hålla med om men är det någon som är förvånad?
Framför allt då han för någon månad sedan kallade Petter för "jävla jude!" och en flygplats för "Jävla bögflygplats" då hans plan var försenat. Men osmakligt språkbruk är inget ovanligt inom hiphop musik.

2013-12-24 12:35
Okej, tack för ditt svar

trevligt, men inte behöver du tacka för ett svar i en diskussionstråd. alla vinner på att ifrågasatta :)

-Mark Twain

2013-12-24 12:40
ja, utan tvekan så kom utbrottet efter att han fått veta att andra och inte han blivit nominerad. han kängar ju faktiskt alla andra som hamnade som nominerade i "hans" kategori.
men det ursäktar inte en vuxen man med barn...en vuxen man som säger i nationell tv att han växt, blivit större, ödmjuk och det i samband med att han har sitt projekt i afrika. att sen krypa ner i barnstadiet och använda ord som knulla gör att hela hans person blir ett skämt. han hugger sina egna ben liksom.

och förvånad blir jag nog inte men jag vill inte behöva bli van vid att folk använder sånt språkbruk. och någonstans av någon måste det börja sägas ifrån. hur "hiphop" det än är att direktöversätta amerikanska sexistiska uttryck.

-Mark Twain
Manager

2013-12-24 14:29
Ni är väl medvetna om att Kens uttalande skedde på hans Instagram. Jag förväntar mig inte vuxet och moget språkbruk på Instagram, speciellt inte från Ken.

Och att knulla är väl inte sexistiskt? Eller är det bara män som knullar nu?
Redline!

2013-12-25 10:27
men asså, sry mongo men knulla är ett ord som betyder vad?

-Mark Twain
Producent

2013-12-25 10:29
Fuck that shit!
Manager

2013-12-25 14:44
Knulla betyder samlag. Är ett samlag sexistiskt?
Redline!
Manager

2013-12-25 14:46
Ändå kul att bli kallad mongo av ett troll som tycker att Ken använder ett förkastligt språkbruk.
Redline!

2013-12-25 16:44
Knulla betyder samlag. Är ett samlag sexistiskt?

aaa, i sammanhanget blir det grovt sexistiskt.

och trollkortet drogs...

-Mark Twain

2013-12-25 18:08
Metastrof skrev:
Ken vill ha en grammis för att han gråter i varannan låt o recyclar rader?

Jag håller med... den mest bajsnödiga är väl Ken i det här sammanhanget? All respekt till honom, jag tycker han är grym, men jag kan verkligen se framför mig hur han med självgodna steg var på väg upp till podiet innan dom ens hunnit utropa vinnaren för att sedan halvägs upp upptäcka att det inte var hans namn dom sa.
Manager

2013-12-27 07:35
Lust att förklara för ett oförstående mongo varför det blir det i sammanhanget?

Du satte ribban, jag kan inte limbo.
Redline!

2013-12-28 22:22
Alltså det här:

Ni är väl medvetna om att Kens uttalande skedde på hans Instagram. Jag förväntar mig inte vuxet och moget språkbruk på Instagram, speciellt inte från Ken.

men kul att ni bråkar lite om det, jag gillar att det tjaffsas