I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Krönika: There's a war going on outside no man is safe from

Svensk Hiphop - Allmänt

   
Redaktionen

2013-12-22 00:07

Krönika: There's a war going on outside no man is safe from



Länk till krönikan

”Medborgarrättslagen”. Lagen med 55 artiklar i form av förbud mot fredliga protester, förbud mot att samlas i grupp, förbud mot att samlas kring en sakfråga på internet, förbud mot att filma poliser i tjänst – något som jag anser är vårt sista lilla försvar vi har kvar mot en armé med monopol på våld och vapen. Förbud mot att maskera sig. Förbud mot att vägra legitimera sig för polis. Förbud mot att hindra poliser i tjänst, vilket innebär att sittprotester får ansluta sig till skaran av civil olydnad som beläggs med dryga böter. Att skända den spanska flaggan ger t.ex. 600,000€ i böter. De andra sakerna jag nämnt har dock lite nättare summor bakom sig: sisådär 30,000€ per person. Jag hörde idag en vän berätta att hon fick sin facebook nedstängd en dag eftersom hon delade en politikers lönespecifikation. Att plocka skräp (möbler som folk slängt) från gatan ger böter från 90€ och uppåt. En annan sak som kanske höjer några ögonbryn är att abort är olagligt, såvida du inte blivit våldtagen. Om inte Reinfeldt och EU motsätter sig detta så kan det snart vara verklighet även för oss här i Sverige. Det är inte svårt att se deras argument när extrema grupper tar sig uttryck så som nyligen i Kärrtorp. Vi är inte skonade från någonting.



Här i tråden tänkte jag samla hiphop på temat. Lite hjälp skulle vara väldigt uppskattat.

Kärlek!

(Inlägget ändrat av ÅderpåleOne 2013-12-22 00:07:48)

namaste