I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Gott Nytt År! "krönika"

Svensk Hiphop - Audio & Video

   

2007-12-31 02:56

Gott Nytt År! "krönika"

Såg precis att klockan har gått över till nyårsafton.
Så här kommer nu ett Gott Nytt År till Er!

Det hände en hel del i mitt liv år 2007 - både bra och mindre roliga saker. Men jag känner redan nu att 2008 kommer ett riktigt bra år. Redan under december har det dykt upp lite olika saker som med all säkerhet kommer att förändra min vardag nästa år. Tänker inte avslöja något om privatlivet, men när det gäller musiken så kommer det hända en hel del... Håller på och förhandlar med lite olika människor nu, men dessa planer kommer ni få tal del av så snart allt är klart.

När det gäller musikåret 2007 så känns det som om Svensk hiphop fick en nystart genom album från AP (Advance Patrol), Professor P, Medina, Adam Tensta, Basutbudet, Fjärde Världen, Petter och fram för allt Ken Ring som släppte ett utav årets bästa album. Men det var ju inte bara album som släpptes, utan vi fick ju ta del utav olika mixtapes från artister som Stor, Henok, Afasi & Filthy, Bobby Sandz, M. Sakarias, RMH, Paragon, Superci, Lorentz, Nimo, Organism 12 & DJ Large.

Det har ju kommit en del frågor om varför jag inte har spelat så mycket det senaste. Största anledningen till detta var att jag kände att jag var tvungen att prioretera lite andra saker som t.ex. mitt "vanliga" jobb och även vissa saker som har med privatlivet att göra. Men om man tittar tillbaka på året som gått så hann jag med att vara resident DJ på två klubbar i Stockholm. Jag gjorde en del spelningar med Kalle Kath & Heli, Sens, Fort Nox samtidigt som jag var ute i landet med Organism 12 då jag hoppade in istället för DJ Large som var på turné med Promoe. Så nu när man ser tillbaka på året som gått så har man hunnit med en hel del även inom musiken fast det har inte blivit lika mycket recensioner, intervjuer och uppdateringar på: www.dj-silence.com men det ska jag försöka ändra på inom kort, då jag även kommmer att uppdatera min blogg oftare.

Tagen från: http://takeittothenextlevel.blogspot.com/

Skriv gärna ner vilka album, skivor och mixtapes ni tyckte var bäst under 2007!

djsilenceblog.blogspot.com // www.dj-silence.com //