I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Rösta på svensk hiphop till Peace & Love 2008!

Svensk Hiphop - Audio & Video

   

2008-04-07 13:11

Rösta på svensk hiphop till Peace & Love 2008!

Trevliga nyheter!

Saxat från Groove.se:

"I år utökar Groove sin medverkan på Peace & Love-festivalen, dels för att vi hade så roligt i Borlänge förra sommaren men även för att se till att de rätta artisterna får spela. Därför har vi lagt beslag på en scen i klubben Bolange hela lördagkvällen den 28 juni. Sju artister spelar, fyra av dem har Grooves redaktion redan utsett - de återstående tre platserna röstas fram av Grooves läsare."

Trevligt att se är att två svenska hiphopgrupper letat sig in bland alternativen! Prop Dylan är även redan bokad till Groovescenen.

Trainspotters (som jag representerar) från Umeå har tidigare spelat live i bland annat New York, Oslo, Köpenhamn och Stockholm och släppt flera mixtapes och vinyler, bland annat en limiterad 12" i Japan via Tokyobaserade Chateaudisc. En ny vinyl EP och mixtape är på gång, samt en turné under sommaren.

Populärmusik (som jag inte representerar, men nämner då det är relevant i sammanhanget och de är duktiga musiker) refererar jag i första hand till genom deras MySpaceprofil.

För att rösta på Trainspotters

SMS:a Groovescenen 35 till 72790 (5 SEK + ev. SMS-taxa)

www.trainspotters.se
www.myspace.com/trainspotters

För att rösta på Populärmusik
SMS:a Groovescenen 22 till 72790 (5 SEK + ev. SMS-taxa)

www.myspace.com/popularmusik1

Röstningen pågår fram till 30 Maj och jag har fått information om att aktuella ställningar kommer att kunna följas via Grooves hemsida från och med vecka 16.

Stöd gärna kvalitativ svensk hiphop. Tack på förhand!

Eric
Random Bastards

randombastards.com | twitter.com/randombastards
Trainspotters "Bastards!" | http://bit.ly/bastards-zip