Redaktionschef
2008-08-14 04:39
Veckans MP3: Masse feat. Stor - Min Freestyle
Förra årets Där Ni Ser Mig blev omtyckt bland många. Nu har Stor och Masse gjort ett nytt samarbete. Check it out! ______________________________________________________________________________
Inte allt för lång tid efter att The Latin Kings slagit igenom på den svenska hiphopscenen började det att pratas om ytterligare en lovande musiker från samma läger. Marcelo Salazar aka Masse, blev till en början mest förknippad som Chepes och Sallas lillebror, men kom snabbt att göra sig känd för större saker än så. På den idag klassiska Redline Records-samlingen Den Svenska Underjorden (2000) hade Masse med ett flertal starka produktioner, och på det efterföljande solomixtapet Gott & Blandat (2001) fanns flera låtar som kom att få stor uppmärksamhet. Succén var ett faktum och plötsligt var producenten en av de mest eftertraktade personerna i hela hiphop-Sverige. Tittar man tillbaka på Masses karriär finner man populära och framgångsrika låtar som Fattarus Mina Hundar, Melinda Wredes Relationsteorin, Fjärde Världens För Alltid, Advance Patrols Min Musik, Ison & Filles När Vi Glider, och listan kan göras ännu längre. Idag lägger Masse mycket tid på hans, Chepes och Sallas gemensamma producentteam, The Salazar Brothers, men en uppföljare till 2001 års solomixtape har redan lämnat startgroparna. I nuläget går plattan under arbetstiteln Gott & Blandat del 2, och releasen är planerad till i början av september (kommer att släppas gratis på nätet). Bekräftade gästartister är Stor, Fille, Ison, Advance Patrol, Sabo, Danjah, XO, Lilleman, Allyawan, UKN, Pato Pooh, Kartellen, Fittja Crille, Carlito, Hermanos Bernal, Pumbish, El Axel, Alex J, Danny Boy, Prop Dylan, Dollar Bill och Ced & Jeff. Veckans MP3, Min Freestyle, är tagen från detta framtida släpp. Låten är ett samarbete med rapparen Stor, som i vanliga fall utgör den ena halvan av gruppen Vendetta. Direktlänk för download Blogginlägget
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Grymt.. skall lyssna nu!
shades on my eyes you can't tell I'm .....
Är Stor samma Stor som var med i Bullen/PS/Kobra(eller vad nu programmet hette) med en annan snubbe som kallade sig Liten?
whatone: de klart men nu e hans STOR på riktigt!
aaaw damn vilken helvetes tung låt! ST!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
shit.....stor har blivit STOR! fan va skön låt!!! jag hoppas stor langar fler låtar i denna klass! TA ÖVER SVERIGE NU STOR !!!!!
FET SKIT!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
bra jävla låt, både klockrent beat och rap
www.twitter.com/mzamora036
St visar vägen! Bra skit bro! //Vito Eme
Http://www.myspace.com/vitoeme<br/> Block Starz Records
ajjt ajjt galet sköön mode på låten!! fortsätt släppa galna grejer bror! ..one! / Cedd
skönt sound asså... fortsätt så stor..
shiiiit va fet! äckta svensk hip hop två av sveriges bästa. Albumet med stor kommer bli galet...
RIKTIGT fet låt.. bästa whoamp3an nånsin!
stor du är ung men du är kung!!! Så jävla fet låt... AYLA
ya hörd mä!
fan va skön låt, gaaaalen produktion.
hets, stress, fest!
Riktigt riktigt fet låt.. precis som många har nämnt så är soundet riktigt nice.. allt är på plats. Hoppas den får mycket uppmärksamhet! Peace
det finns en chat! missa inte den...
Bra track.
Skönt sound, låter nice nice, //Paz
asså menar dem allvar eller?
kan ju inte dissa Masse men det får fan finnas gränser för hur oorginell man får vara med samplern, detta är ju bara pinsamt
diggar rappen dock, cutsen var tunga och refrängen var riktigt bra
ähh de e en gladys knights & The Pips Sampling Tycker Masses Version E Fetaren Kanyes!
Varför (Med Ruggig Från UKN, Prod Mack Beats) - Stor Tyngsta skiten... har ni missat den så måste fixa.. Respekt till Stor
Eyy,You Cant Hustel With a Hustler, Bitch!
Producent
2008-08-14 17:13
ingen i sverige kan fan mäta sig med masse gällande beats, så jävla grymma beats han skapar. stor var helt okej, rätt jobbigt röstläge.
jag diggar Stor som fan, han e mc yo! jag skulle göra mycket för en låt med Stor på ett smutsigt hårt beat, i stil med beatet han freestylar på i någon video...i vilket fall, fet musik!
Jävligt fet låt asså.
Masse´s skit är skiten att lyssna på... bra skit ! Masse 4 president !
galet skönt! Mycket bättre än latin kings och de som kom i samma veva
har borde det alltså stå någonting smart :/
Det här var the shit, tuuuuung
Bigup ST! Myrängen-Htown-Packtown represent!! Tight låt bror!
Jävligt tung track, för vi minns väl alla när vi gick på stan med vår freestyle?
galet skönt! Mycket bättre än latin kings och de som kom i samma veva hahahaha what?
Tyngsta låten i år! Lätt fetast av alla svenska släpp i år, Big up Stor!
Bästa! STOR lever upp till sitt namn!
Masse är kung.. längtar till mixtapet.. skönt med många många lokala namn, får se vad masse kan göra med dem! Utan tvekan en av dem bästa, om inte den bästa "veckans mp3"
Masse är en av Sveriges bästa producenter utan tvekan. Även detta beatet är skönt och Stor lägger det tight som vanligt. Har missat hans första platta men ser fram emot den kommande.. nice med gratis också.
Konsertbesökare
2008-08-15 19:33
Så sjukt skön låt. Har haft den på repeat sen tråden kom upp. Nästan. En sak är säker, Masse är ett geni. Stor gör bra ifrån sig också.
fettast!!! just nu, sjukt fett rappare! fett beat med och cutsen e sjukt fetta också
Rock the beat Ent
Så jävla vidrigt skön låt, cutsen är också helt galna! Vad heter samplingen då?
hehe yeah det där va inte så speciellt nyskapande från versionen nån posta ovan.... lite trist.....
House is hiphop on fast forward ..
jävligt bra låt.
Som sötast när jag ser dina brister.
Stor är sanningen no doubt, cok tung låt!
skön som fan... har tappat bort mitt gamla gott & blandat tape, det är synd.
Better active today than radioactive tomorrow
Va roligt att höra Stor! Grymt jobbat herrn:) Gillar även ditt gästspel i "Ta Det Till Skyn" som går bra bra på radion! Fortsätt satsa stort Stor, Detta är fan på rätt väg! :D STOR KRAM!
.:livet:.
Galet tung!
Fråga Latin Kings vem som ärvt tronen. Lätt den mest skillade rapparen på svenska.
Snart verkar det som!