I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Audio] Retarderat Eleverade-Skitmycket Stryk (Osläppt låt från 2000)

Svensk Hiphop - Audio & Video

   

2009-05-22 17:21

[Audio] Retarderat Eleverade-Skitmycket Stryk (Osläppt låt från 2000)

Teh Internets är stort, det vet vi alla. Väldigt stort till och med och folk kan fåtag i vad som helst via det, har det nu gått upp för mej.

Den som hängt med i MBMA-svängen, vilket jag gissar att en hel del av er gjort eftersom ni är här nu, vet att jag och Seron började spela in en Retarderat Eleverade platta precis innan han hittade Gud.

Som det även skrevs om i Gidappa, så hade vi spelat in tre låtar som aldrig skulle få se dagsljuset efter det Gudomliga Fyndet.

För några år sedan så märkte jag att en av dom låtarna, Hårt Att Vara Barn, börjat cirkulera på nätet. Hur det kommer sig vet jag faktiskt inte, men jag grubblade inte så mycket mer på det.

Men nu fick jag ett mail häromdagen (shout out till Jonas!!) med ÄNNU en av dom låtarna. Den verkar ha cirkulerat lite på nätet under namnet "Pussies I Fight" men det riktiga namnet på låten är Skitmycket Stryk.

Jonas skrev i mailet, släng upp den på bloggen för MBMA-fansen, så jag tänkte, varför inte lyssna på Jonas råd och göra exakt det!

Jag tycker inte att låten är speciellt bra sådär 9-10 år efter att man skrivit den, men om den redan cirkulerar där ute så. Det roliga med det hela är att jag själv har bara haft låten avspelad på en brusig kassett.

En av de tre sista låtarna som jag och Seron någonsin spelade in.

Retarderat Eleverade - Skitmycket Stryk
http://www.zshare.net/audio/60369206a81e3fb6/

Från Organismens Blogg

...och det är det som är så fint med whoa!