I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Video]Promoe - Mammas gata

Svensk Hiphop - Audio & Video

2009-09-12 16:46
Helt jävla offpoint video, men videon e gröym tycker ja, men som sagt, offpoint!
"Being an Independent artist is like being an ugly dude with a huge dick... If I could just get these bitches to look, they'd be hooked!" - Dirtbag
Skivsamlare

2009-09-12 17:27
nä fy fan va dåligt... riktigt besviken faktiskt, visst videon var bra gjord osv, men hade förväntat mig nått helt annat.
http://soundcloud.com/majestictwelve
Ask beavis i get nothing but head.

2009-09-12 18:36
vad ni klagar för fan. De har u gjort en video som inte innehåller en massa händer som kastas i luften för en gångs skull. Riktigt kul att titta på och är jag den enda som faktiskt får samma känsla av videon som låten?

Bra skit !
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-09-12 18:46
Låten är go fet som alla säger, men Videon tkr jag med e bra, grymt bra gjort, skönt med lite omväxling från att dom skulle gå på en gata o rappa framför en kamera. peeaz

Poet

2009-09-12 18:55
Hehe ball video (aven om jag inte kan se nagon koppling till laten).
At the gates of Eternity...

2009-09-12 19:19
låten är sjukt bra, videon däremot är som de flesta redan sagt, offpoint, hade mer tänkt mig en gäng polare som går igenom en parabolgata typ men höghus och saker som har en knytning till texterna, men detta diggades inte alls, lyssnar hellre på låten utan videon, lite rolig va den ju, men helt fel grej.
står för mitt ord, då bilden blir för överdriven

2009-09-12 19:53
Småmysig låt, underbar video. Supreme som träskmonster gjorde det hela ltie mindre pretto kanske haha.

Samma respons som svennebanan, det är en annan fråga det...
http://soundcloud.com/elbjornbjorn

2009-09-12 20:05
Det var nog den sämsta videon jag har sett på länge..
fast svennebannan sög och den blev en hit, så varför skulle inte denna också bli en hit?
men på denna var både låten och videon riktigt dåliga.. så vem vet.

Promoe har tappat greppet han gjorde bättre tracks back in the days.
min personliga favorit är den graffiti låten han gjorde som är producerad av dj large.

man får väl hoppas på att han gör bättre ifrån sig nästa gång..

2009-09-12 23:03
Insider info:

Videon är regisserad av Magnus Härdner på kamisol. Dom hade en budget på ca 50lax och i princip nästan alla som var med och jobbade i videon jobbade gratis och ingen gjorde någon direkt profit på den. För dom som undrar.

Det är f.ö min sambo som har sminkat dom och det är våran hund som är med i Timbuk scenen. Det är en mexikansk nakenhund. :)

Håller med om att videon inte har någon direkt koppling till låten men den är förjävla snygg. Var på plats när den spelades in, sjukt kul!
SUCK SHAFT
Producent

2009-09-13 02:14
Grym låt. Gillar den som fan. T2 knäcker. Prome borde alltid se ut som en magiker.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2009-09-13 03:02
Videon och beatet tyckte jag passade perfekt. Lite mystiskt, "sagan om ringen"-stil på det men när man ska försöka koppla det till texten går det helt enkelt inte. Hade hellre sett en vanlig nostalgivideo och sparat den här videon till en låt med en massa punchlines och inget direkt syfte. Även fast han kanske inte riktigt gör sånt.

Sen måste jag bara fråga, är Kråksången släppt på Universal? Trodde det var Juju som släppte den fast de kanske är kopplade till Universal?
Crocodile Dundee for president!

2009-09-13 03:31

Bästa låten på skivan! Sjukt tråkigt att den förstördes totalt för mig nu med en video som var helt ickesägande och pajjade hela känslan och iden jag hade om låten... Den skulle spelats in i Västerås på mammas gata ju!

Det här var nog det största snedsteg jag sett i svensk hiphops historia. Ska ta en titt på videon igen om en kvart när jag rökt på, tror den kan uppskattas lite då... Tragiskt.

2009-09-13 03:33
pofle P20

Promoe har tappat greppet

ja det är nog bara att inse tyvärr... vad gick snett egentligen?

2009-09-13 03:34
Busk

Väldigt snygg video, men den skulle gjorts till Dungen istället...

2009-09-13 11:46
sjukt att förstöra en sån här låt genom så dålig video, vafan tänkte dem på?
hets, stress, fest!

2009-09-13 16:39
så bra!

2009-09-13 17:35
hela videon känns ju som ett pekoral, tragiskt att man förstör en så bra låt med en usel video. och som alla andra hade jag förväntat mig lite förortskids och grejer, visst det hade varit väldigt förväntat men hade förmodligen kostat lika mkt, plus man hade sluppit se svenska rappare utspökade till fantasyfigurer.

2009-09-13 17:37
Hela Whoa har ju själva kommit på den brilljanta idén med en nostalgisk video i svartvitt där killarna går på en gata i, förslagsvis, en förort. Det är ju det första alla tänker. Därför är det ju kul att regissören överraskar med något helt annat.

Busk: 50 lax är väl i runda slängar 10 ggr mer än vad många andra svenska hiphopvideor har i budget ;-) Sen att ingen kan få betalt, mer än regissören/produktionsbolaget är väl som vanligt. Det finns ju ingen kanal för att tjäna pengar på videon, förutom viss ökning av skivförsäljning, om den ens går att räkna.

Gillar: http://www.slagskottfilm.com/

2009-09-13 17:38
bakeman: nej, det hade varit kul om man hade överraskat på ett helt annat sätt, detta var inte positivt i någon bemärkelse. man kan ge folk vad de förväntar sig men ändå överraska, faktiskt.

2009-09-13 17:49
Fan bland det bästa jag sätt inom hiphopvideos.

Så jävla tung. Promoe som trollkarl, störtskön.
Riktigt flummig video :)
"When the drugs don't work no more you get high on life, that's what they say when you're feelin' down.."

2009-09-13 18:31
tummen upp för promoe!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-09-13 18:49
-ABRO-

mycket möjligt men den här videon förstörde skivans bästa låt. trist som fan :(

2009-09-13 20:19
sjuukt grym video! big up! överraska mer!7

shyffert, du låter bara bitter. varför vill man ha något som man förväntar sig? som svennebanan, ingen trodde väl att promoe skulle göra en sån låt, och så kom dagen, BOOM! och damn den splittrade hela jävla sverige.
 i get more pussy then panty!

2009-09-13 20:50
asså jag vettefan...det är ju ball o så men videon har ju inget med låten att göra det stör mig lite!
Producent

2009-09-13 20:54
känns lite som en "Det löser sig"-del 2. Lite annat ämne bara.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2009-09-13 21:13
confidence P25

Läs vad jag skriver så förstår du varför jag är bitter.

Jag frågar dig... så det spelar ingen roll hur kass man gör en video, hur sjuk man gör den, eller hur mycket man går ifrån ämnet, bara man överraskar?

Svennebanan är väl bara en svensk These walls don't lie, eller Jag sköt palme, där man snor en gammal trallvänlig visa som fastnar i skallen och spelar in på den? Varför ändra ett vinnande koncept liksom? Jag blev inte särkilt överraskad av den låten alls faktiskt, och var splittrade den Sverige mer än på whoa.nu?

2009-09-13 21:15
confidence P25

Läser du mer än 1 inlägg ser du nog att jag har folk med mig på detta också.

Skulle Promoe vilja vinna på det här, åker han till Västerås och spelar in en svart/vit lågbudget video till alla sanna svenska hiphop fans, för det är ju givet att vi vill se det till den här låten och inte nån jävla fantasy sagan om ringen tjafs!!

2009-09-13 21:38
Roligt med något annorlunda men fan jag hatar sånt där med skog, hästar och monster..
Jaja vad gör man?
http://www.myspace.com/porrstudion
http://www.myspace.com/mrdekoy
http://www.youtube.com/porrstudion

2009-09-14 05:10
hahah sjuuukt flummig video men det är nice :D
http://biggedy-b.blogspot.com
Moderator

2009-09-14 09:57
Otroligt bra video!
Följ mig på Twitter @MexxiInnuce

Och checka:http://www.innuce.nu

2009-09-14 11:54
Hehe :) Fan vad fett! Älskar när man börjar prata om artisten som om denne "tappat greppet". Skön video då man slipper alla klassiska videos där det är det alla redan förväntat sig (höga hus, sköna stadsbilder, några scener där alla står i ett gäng och ger varandra highfives).
:)

2009-09-14 13:17
hehehehe gaaalet!

2009-09-14 16:10
Universal Music .. säger en hel del ...

2009-09-14 17:20
shyffert
är det så du tror att alla i hiphopsverige vill att en video ska se ut? no way man! jag gillade detta. dom gjorde det för att 1, de var en kul idé och dom ville själva göra något kul. 2, dom ville göra något anorlunda och något som folk inte förväntade sig utav en sån låt.

och vad hände? ja folk förväntade sig det inte men damn va folk gillade det för att det inte var det man förväntade sig.

och du kan ju inte annat säga än att videon faktiskt är grym (i video-läge) och bra gjord.
du säger att den är kass, sjuk, och igår ifrån ämnet, det är din åsikt. den är fet, och det verkar vara majoritet som tycker det också.

svenne banan splittrade hela sverige, hur kan du säga något annat? helt plötsligt stod anarkister som diggar promoe since way back i samma kö som 13 åriga tjejer och väntade på att få gå in på konserterna. självklart blir folk förvirrade. men svennebanan är fet endå.

betong? ja det är ju jävligt kul...
Producent

2009-09-14 18:17
riktigt "trippy" video
Since 1984
@realgizlee // twitter

2009-09-14 18:17
haha vafan:P Videon va grym fast helt off topic!
http://www.facebook.com/pages/Coff/187962211219396

Copy/Paste if you still listen to real hip hop

2009-09-14 19:45
haha hur orkar alla lacka ur o säga att den "förstör" låten o shit? skön grej ju,
btw promoe ser fränast ut.
To disrespect you, I would had to have respect for you at one time

2009-09-14 20:01
confidence P25

Du verkar ju inte lite väck. Läs vad jag skriver och skäll på någon annan ditt patetiska ansikte!
Du har inte svarat på ett enda argument jag skrivit, utan gissat dig till och hittat på vad jag tycker. Tyst nu.

2009-09-14 20:21
shyffert, ja heller hur! haha jag tillochmed citerade dig ju. du vart lite knäckt och vet inte vad du ska säga. he he skön kille.

jag började med att svara på ett av dina inlägg och svarade på det du skrev nu, varför ska jag läsa resten? det räckte med ett ju för att förstå att du var lite bitter.

2009-09-14 21:19
rent tekniskt så äre ju inga fel på videon, snyggt klipp osv. men dem står i en skog och ser ut som troll. lixom va? okej att inte stå framför massa höghus och se tung ut(fast egentligen, vad är felet med de? ska inte videos spegla hiphop verkligheten någorlunda?) men nån koppling till topicen måste ju videon ha för annars är den ju, enligt mig, sjukt ointressant..
hets, stress, fest!

2009-09-14 21:43
ankancr P18

har inte sagt ett skit om betong eller förespråkat stereotypen av en hiphop video, men nog fan tänkte jag på något annat än vad videon visat varenda gång jag lyssnat på den.

2009-09-15 03:59
drömkänslan i beatet kompletteras fint med videon... mer sjukligheter i videos !!! reffen dödar...bra låt..
Groupie

2009-09-15 12:41
Skönt att höra Supreme igen =)
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!

2009-09-15 13:10
Bara jag som ser kopplingen mellan bubblan man levde i som ung och fantasytemat? Att man levt i någon sorts låtsasvärld som begränsats av det man ser och upplever. Jag tycker att videon är en sjysst tolkning av temat i låten.

2009-09-15 15:37
"Think outside the box" förstår inte hur man kan bli besviken för att videon inte var som man hade förväntat sig att den skulle vara, snacka om att ha låga förväntningar.
http://www.aktivdemokrati.se/

2009-09-16 04:17
Jävligt annorlunda video. Det gillas. Och låten var ju knappast dålig heller. Vet inte om jag tyckte soundet och looken passar ihop riktigt, dock. Videon passar jävligt bra till texten på en metaforisk nivå, men det känns som att beatet saknade någonting för att fylla ut den drömlika atmosfären. Kan tyckas lappri, men lite mer bas hade nog gjort stor skillnad på helhetsintrycket. Eftertanke, förstås, eftersom låten uppenbarligen gjordes före videon, men även utan video hade nog låten varit snäppet vassare med en underliggande kontrabas (med stråke) eller nåt sånt.

2009-09-16 08:51
videon ensamt var ju riktigt bra....äckligt fina miljöer och personen bakom kameran är en konstnär rätt igenom

...däremot att använda denna video till en nostalgilåt? ...nah då hade jag nästan hellre sett en mer klassisk approache ....att få se alla killarna droppa ifrån den plats dom växte upp till svart/vit bild hade nog varit

a) billigare
b) passat bättre in i temat i låten -> låten hade växt ännu mer (om möjligt?)
c) denna video hade kunnat används i ett forum där den faktiskt hade kunnat blivit äckligt bra...skulle nog kunnat tänka mig denna video till låten Imperiet ...dock utan kostymerna :)
JKIBMM

2009-09-17 17:57
Jävligt bra gjort är den. Inte vad jag hade tänkt mig men det var något annorlunda:)

2009-09-17 19:33
tycker verkligen om låten men videon var enormt överraskande!? men den var helt soft

2009-09-19 11:03
Promoe e sjukt fet! Skön video!
harebratja.