Redaktionschef
2010-01-30 20:06
[Whoa Netplay] Critical - Critical Minded + Videon "Kung Fu". UTE NU!
Från Whoa-bloggen:
Vi på Whoa är idag glada att kunna presentera ytterligare ett exklusivt släpp direkt från den svenska hiphopeliten. Denna gång från en av de hårdast jobbande artisterna i landet, närmare bestämt rapparen Critical och hans nya mixtape Critical Minded. Samtidigt bjuds ni även på premiären av videon Kung Fu, där DJ Tin Ho & MastaMic från Hong Kong gästar. Criticals presentation av Critical Minded (Mixed by DeeJay Element of the Brown Bag AllStars): "I början av 2008 var jag och Saul Abraham i New York och gjorde bl.a. videon till Takin’ Over. Då träffade vi j57 från Brown Bag AllStars som stod bakom disken i fatbeatsbutiken. Vi höll kontakten via nätet och nästa gång jag var i NY hängde vi, spelade in osv. Sen hade jag några från det gänget över till Sverige för att spela och nu gör DeeJay Element mixtapet till mig. De andra medverkande på tapet har jag liknande historier med. Vissa låtar är hämtade från kommande albumet Resejournalen, andra låtar är exklusiva eller helt enkelt låtar som inte kom med på albumet samt redan har kommit ut på andra sätt, som Tiden springer iväg och The Latest med K-Real." Criticals presentation av musikvideon till Kung Fu feat. Dj Tin Ho & MastaMic: "Våren 2009 träffade jag MastaMic i Hong Kong där vi hängde ut lite. Sen styrde han upp en gemensam turné åt oss i HK och södra Kina nu i november. Sista dagen spelade vi in den här musikvideon till vår låt Kung Fu. Medverkar gör även DJ Tin Ho som är HK DMC champion 2007 och som DJade åt mig på ena spelningen. Post: Christoffer Castor, shout outs till DJ Akira (HK)." FÖR LÅTLISTA OCH NEDLADDNING, GÅ IN PÅ WHOA-BLOGGEN HÄR
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
fan va fett!!!!!!!!!!
soundcloud.com/jerrones
Diggar videon!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Låten till videon är så jävla fet!
Married to the money, fuck the world, that's adultery
Jävligt fuckin fresh! Props till dig Hernik, det gjorde du bra. Ska lyssna på mixtapet snart
Svensk&Utländsk Hiphop På Vinyl:
WWW.COULISSE.SE
Inte ofta man hör hiphop från Kina. Bra var det iallafall. Ser framemot Resejournalen.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag är mest stolt över att grabben reppar Kärrtorp. Tung skit!
tankefoda.wordpress.com 365citat.wordpress.com
Sweeet ! :D
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.
Grymt Critical!
Haha kul intro. Det var länge du sov på tåget! Verkligen fet låt, nice att du reppar svensk hiphop internationellt!
Redaktionen
2010-01-31 14:53
boom! skön gliring mot fleur :D
namaste
diggar videon som fan! ska lyssna in mig på mixtapet ikväll, ser fram emot skivan sen också.
Fet låt. Haha kul o höra kinesisk rapp
Producent
2010-01-31 20:59
Riktigt kul med lite nya smaker! Skön video. Hong Kong är en såå grym stad!
´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸. ><((((º> www.beatheartsblog.com
Producent
2010-01-31 22:39
feeeet
Stressin' how hardcore & real she is, but she was really the realest before she got into showbiz
Låter riktigt fett. Din musik sticker ut i en tid där popen har övertag! fortsätt så här!
kolla just videon... probs! ..."o kan man inte ska man inte rappa punkt slut" - fett ajt ska lyssna mer sen... stay blessed bro! pjz/ SKZO
Producent
2010-02-01 15:22
riktigt fet video!! väntar på att nedladdningen blir klar om ett par timmar haha
BLEZZ BEATS Köp Ays'n'Beez - The Epidemic på kassett på
COULISSE
Producent
2010-02-01 15:44
härligt många mysrus det behövs eldsjälar som du, sluta aldrig som du intyder! stor kopp laddas från peking!
BLEZZ BEATS Köp Ays'n'Beez - The Epidemic på kassett på
COULISSE
Kärrtorp represent haha
Hög standard och kvalitet som alltid.. Riktigt gött att se saker och ting komma från dig Henke, alltid lika gött!
SEX, DRUGS & AEROSOL
Riktigt jävla bra tape! Diggar dina texter duktigt, som du nämner i någon låt du släppt.. Gör det lätt att hitta citat! Borde reppa skåne mer!
http://www.myspace.com/porrstudion http://www.myspace.com/mrdekoy http://www.youtube.com/porrstudion
Ar i Indien nu men kunde inte halla mig fran att logga in har.. Riktigt kul att se alla kommentarer!!! Tack
Grymmt bra, big up!
Tungt! Chinaman hip hop uber alles!!
Ays' N 'Beez - Escapades ! Available for free download @ RustyLabel.se & Spotify
Riktigt gongfu!!!
damn man! riktigt fett alltså! :D
det sägs att tid är dyrbar men jag har inge deg! ------------------------------
fett! big up! 'var är ni nu?' e bara fööör chill, hahaha!
Tack, kul att det fortfarande gillas!!
men fan när kommer resejournalen då? det blir iaf vinyl också va?
WWW.COULISSE.SE
Vad gör Critical i Kina?
Litanol @ SC: http://www.soundcloud.com/litanol
OsvenskTiger P27 I september ser det ut som just nu. Yes 2xLP och digital (gratis här via whoa) samt cd och DVD dokumentär. Litanol P21 Spelade i Guangzhou och Hong Kong... kommer ett klipp om det senare.
ok soft låter soft, hur bemöttes du av kineserna där då? :)
i Critical-trådar blir man aldrig besviken!
JKIBMM
^^ Tack :)Kitti Haha .. nej jag har nog aldrig blivit detLitanol P21 Det var skitfett i Hong Kong, rätt stor venue osv.. dem hade en överstor banderoll utanpå huset med mitt face på haha. På ställena i GZ var det mindre, lowbudget, grimey.. folk verkar vara deadbroke där..tror dem sa det var mest kriminella staden i Kina. Men det var skitkul!
Shit du verkar leva livet alltså!
"Visst är det vackert.."
ajt kul att du verkar ha haft det kul i Kina iaf! jag e själv kines och funderar på att skriva lite på kinesiska. ska nämligen dit nåt år och plugga, kanske kan passa på o köra nåt gig där då, vore coolt! :)
Ahh... Ja det var skitfett! Var ska du åka? Jag vet att scenen är mycket större i tex Peking..där händer nog mycket mer, hade varit kul att åka dit där med nån gång.
inte bestämt än vilken stad. men Peking kan jag tänka mig, nära till mina släktingar därifrån :)
ej, Critical Minded är så jävla fett, har inte haft chans att lyssna på den tidigare då min bilradio fuckade ur sen jag bytte batteri. Måste säga att omslaget totalt msslyckas att spegla inehållet på skivan. Klipp den på cd eller ladda ner, du blir inte missnöjd!
WWW.COULISSE.SE