[Audio] Mr Cool - Rap Hop (Gratisalbum)
Hittade ingen tråd här så tänkte upplysa whoafolket som inte hänger på RiS att Mr Cools nya skiva "Rap Hop (Saker som barnbarnen inte borde veta)" släpptes gratis idag på RiS, 12 grymt sköna spår med svensk hiphops humorkung Mr Cool! Har själv lyssnat igenom alla låtar 1 gång och blev grymt positivt överraskad!http://rappareisamverkan.se/ Gå inte miste om detta! Gratis örongodis! Peace
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Årets album så långt. Feta produktioner av Armann, riktigt feta.
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin". Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län
Nu är den här. Mr Cools solo-debut "Rap Hop (Saker som barnbarnen inte borde veta). Plattan är producerad av demonproducenten Armann von Aadel, och mixad i Rappare i Samverkan Studio av Mr Cool, och Färska Prinzen. Plattan är mastrad av Färska Prinzen. Omslag av Lazy Dizawg. Plattan når iTunes, Spotify och övriga digitala media i veckorna som kommer, men den går redan nu att ladda ner gratis här. Klicka på länken nedan, and let the shit blow your socks off
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin". Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län
Nytt tungt album från en av Sveriges bästa = 3 kommentarer. Silversystrar med en låt som på allvar heter "Swagger" = 65 kommentarer Svensk hiphop = Det går bra nu? :/
Producent
2010-08-21 23:35
eller så är bara mr.cool fett ointressant, och det kan jag förstå.
Nämen du har rätt, Silversystrar är intressantare än Mr Cool. Även andra whoa-legender som Kuggish och Jonte B från Markaryd. Var vänlig och skriv inte här, förvuxna amöba. Sov inte på denna skiva, den är ett mästerverk, och jag är totalt objektiv! "Är du över min liga? ta bort ditt smink så kan vi jämföra då"
R-man Skrotum "The rapping rap-man" Rapp-Stierna. Utbildad Master of Ceromony (som resten av R.I.S) på Värnhems MC skola, inriktning Beefing och Gangster Rapping. Examenarbetet var dock ett 15 miljoner-stavigt rim på Brott och Straff som totalsågade Dostojevskis hela karriär och samtliga verk.
Producent
2010-08-22 18:06
inne på spår 2.... bådar ju jävligt gott detta!
https://soundcloud.com/jakkthemixer
Mr Coolio i sitt esse
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Riktigt sköna låtar, kan vara årets släpp detta, allt klingar som det ska som vanligt!
You say Soulja Boy, I say Eminem, You say Jim Jones, I say Biggie. You say Plies, I say Nas, You say Flo Rida, I say Jay-Z, You say UNK, I say NWA, You say Lil Wayne, I say Tupac, You say Dj Khaled, I say The Game, You say Mike Jones,I say Ice Cube. Copy/Paste if you still listen to real hip hop
Producent
2010-08-22 22:44
okej, jag kanske nån gång har uppträtt lite våldsamt men varje gång det inträffat har jag stått för självrisken till Folksam och när jag våldtog dig var det bara på flipp och jag ångrade mig direkt efteråt för fan, och dagarna gick så du måste släppa det, och inte ha det som en hållhake hade du bara gått med på det hade du för fan inte ens blivit våldtagen
https://soundcloud.com/jakkthemixer
haha sjuka texter
Ålltzen, Växjö, Bremen.
Konstigt P22//
Så talar enbart en oinvigd! Var god gå igenom Dubbel Trubbels diskografi på Spotify eller på hemsidan
rappare i samverkan .
Gör detta, återkom, säg att Mr Cool inte är en av Sveriges bästa och idiotförklaras.
Helt underbar skiva. Nuff' said.
S-oteric P24 - Jag tycker att Mr Cool är rolig, utan tvekan! Riktigt underhållande att lyssna på MEN du kan inte mena att han skulle vara en av Sveriges bästa rappare?
Följ mig på twitter! @grizzlymusik
Det beror på hur man ser det. Han kanske inte åker runt och battlar och yoar sig som typ Organismen och Shazaam vilka har emceeing som sin livsstil. Det är snarare tvärtom, Mr Cool skiter i allt vad hiphop innebär och gör bara musik som en ball grej för att få utlopp för sin kreativitet (min tolkning). Detta förhållningssätt tilltalar mig. Framförallt i kombination med faktumet att KL-kollektivet pumpar ut album på album varje år som låter 10 gånger bättre än ALLT som släpps av indiebögrappare med moppemustasch och Paradise Hotel-frilla, alternativt fattiga förortsrappare med Wu Tang-byxor och New Era-keps. Så jo, egentligen. I min värld så är man bland Sveriges bästa rappare om man släpper svenska rapscenens bästa musik. Ryggsäckar kommer att tycka annorlunda, men i slutet av dagen så är det iaf inte jag som pumpar Blues.
S-oteric P24 = Mr. Cool sj ? Kliv av din egen kuk isåfall..... Mr. Cool, bland Sveriges bästa ? Get the fuck out...
Det beror på hur man ser det. Han kanske inte åker runt och battlar och yoar sig som typ Organismen och Shazaam vilka har emceeing som sin livsstil. Försvara O-Zone choken bara, gör det ;)
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.
Första ryggsäcken. Counting...
S-oteric P24 - Jag förstår precis hur du tänker och argumenten du radar upp är precis de anledningar som gör att jag tycker det är fett trevligt att lyssna på musik från ris. Sen tror jag vi har lite olika kriterier som skall uppfyllas för att vara en av de bästa rapparna helt enkelt. I mina ögon är både Shazaam och Organismen som du tar som exempel mycket bättre rappare än Mr Cool på alla plan.
Följ mig på twitter! @grizzlymusik
S-oteric P24 - Så man är en "rycksäck" för att man inte håller med om att Mr. Cool är bland Sveriges bästa rappare ? Snacka om hjärndöd =)
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.
Okej får ursäkta om jag inte är riktig hiphop nu men vad menas med att vara en ryggsäck? Annars tycker jag den här skivan är riktigt kul och Mr.Cool ligger helt klart på topp 5 svenska rappare pga hans kreativitet och att han verkligen gör något originellt. och ingen kan säga att han är dålig på att skriva texter och finurliga rim.
Ja
Det är alltid likadant när något nytt på RIS släpps, det är alltid två läger, ett som rådiggar skiten och ett som tycker att det är det sämsta som någonsin släppts genom tiderna! Och ja jag tillhör lägert som rådiggar skiten, men bara för jag rådiggar skiten så hatar jag inte all annan hiphop som gjorts som inte kommer ifrån RIS-sidan. Jag gillar musik som RIS-grabbarna totalsågar och kanske rentav hatar över allt annat. Så alla ni som sitter och hatar kan väl verkligen inte mena med handen på hjärtat att precis ALLT är dåligt gjort? Lyssna på texterna, förstår ni inte skånska så kan jag gärna skriva ner dom så att ni kan läsa igenom dom flera gånger och se det fyndiga och roliga i texterna som man kanske inte lägger märke till första eller andra gången man lyssnar. Passar det inte så kan ni ta era politisktkorrekta åsikter, pekpinnar, hiphopakademiskautbildningar och gömma er under sängen eller dylikt när någon tråd med något släpp ifrån RIS-grabbarna dyker upp! Tack på förhand, för övrigt så gillar jag låtarna mer och mer ju mer jag lyssnar, det var absolut värt väntan!
You say Soulja Boy, I say Eminem, You say Jim Jones, I say Biggie. You say Plies, I say Nas, You say Flo Rida, I say Jay-Z, You say UNK, I say NWA, You say Lil Wayne, I say Tupac, You say Dj Khaled, I say The Game, You say Mike Jones,I say Ice Cube. Copy/Paste if you still listen to real hip hop
Grizzly, förstår hur du tänker och det är helt ok att du är av en något avvikande åsikt. Problemet är när det kommer in slynglar som inte är torra bakom öronen och förkastar en produkt enbart pga att man inte hört namnet innan eller att artisten inte låter som deras värdelösa favoritrappare vars penis vederbörande klamrar sig fast vid för allt vad denne är värd.
S-oteric P24 , eller så tycker man helt enkelt inte att det Mr. Cool gör är bra ? Acceptera det istället för att bete dig som en fitta för fan... Vilken dryg individ du verkar vara....
Kan vi konstatera att vi har olika kriterier för vad som gör en bra rappare? För mig är utan tvekan Cool bland den absoluta toppen av svenska rappare. Diskutera gärna skivan i fråga här! Ni får gärna såga den om ni kan motivera det. Tycker ni t.ex. att beatsen är skit så har ni ypperligt tillfälle att informera mig om detta då jag läser här. Vill ni såga eller hylla Mr Cools texter och rap så kan jag föra vidare det till honom! Röv
R-man Skrotum "The rapping rap-man" Rapp-Stierna. Utbildad Master of Ceromony (som resten av R.I.S) på Värnhems MC skola, inriktning Beefing och Gangster Rapping. Examenarbetet var dock ett 15 miljoner-stavigt rim på Brott och Straff som totalsågade Dostojevskis hela karriär och samtliga verk.
RmanSkrotumRapp P25 - Sådär ska man föra en diskution/ett argument.
Skivan finns nu på Spotify!
Äntligen!