I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Audio] Change och Shazaam - Bli rik eller dö på kuppen (mixtape)

Svensk Hiphop - Audio & Video

   
Manager

2012-04-21 01:36

[Audio] Change och Shazaam - Bli rik eller dö på kuppen (mixtape)



Då var det äntligen dags!

Efter mycket om och men, frågor och funderingar så har jag och Shazaam till slut fått ihop versioner mixtapet “Bli rik eller dö på kuppen” eller BREDPK som förkortning.

Det hela började egentligen med att jag och Shazaam insåg att vi två inte gjort så mycket musik sen vi spelade in Shazaams debutalbum. Mycket pga att jag hade fullt upp med t.ex Silversystrars skiva och andra projekt och Shazaam haft fullt upp med att vara med i rapbattles över hela världen.

Så för att få igång flåset och ett bra workflow i studion igen, bestämde vi oss för att göra några versioner som jag varit sugen på att göra en tid. Det började rätt enkelt, men grundreglerna för skrivandet var att vi skulle direktöversätta låtarna så mycket som det gick, men fanns alltid utrymme för egna tolkningar.


Läs resten och ladda ner mixtapet här: http://www.level8studio.se/change-shazaam-versioner-mixtape-release/

(Inlägget ändrat av Dr.Octagon 2012-04-21 01:37:09)

Redline!