I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Svenska HipHop Battles?

Svensk Hiphop - Battles

   

2009-12-29 22:33

Svenska HipHop Battles?

Vad händer med den svenska battle-scenen 2010? Jag kan väll erkänna att jag varit väldigt kritisk till kvalitén som levererats genom åren. Men idag tycks det inte ens existera en battle-krets att kritisera. Så istället för att göra mig lustig över att battle-scenen en tid cirkulerade uppe i stockholm mellan 14 åringar som försökte battla Beväpnad Tjockis, Kalle Kanon, Mååårty i hopp om att bli sveriges nästa Professor P.. så vill jag istället fråga vad som hände utvecklingen?

Danskarna anammade battle-scenen och omfamnade den tidigt och har därefter utvecklat den successivt. Medans MCs Fight Night utvecklats till Tag Team battles och fortsätta föda nya deltagare och talanger, så tycks jante omfamnat svenskarna och alla som själva inte står i rampljuset tycks mest hänga läpp. Är det inte dags att vi är så jävla busiga att vi stjäl lite ideér från danskarna? MCs Fight Night? Fan, Canada har KDOT, USA har Grindtime (även scribble jam tidigare), England har Jumpoff som gett oss både Spin The Mic och WCR. Är det brist på intresse bland åskådare eller rappare som är problemet?

Som battle-fan sen många, många år tillbaks vore jag väldigt intresserad av att få se exempelvis en svensk WCR, Grindtime, Spin the Mic or whatever. Tankar och ideér kring det här? Finns det något hemligt på G eller ens intresse bland folk att återuppliva något som kanske kan bli bra. Frågetecken.

I have spoken!

(hej mabande)

(Inlägget ändrat av Oracle 2011-01-09 17:13:40)

VM Rap Mästare