I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Övrigt] Rapport från Vendetta (OBS Spoiler)

Svensk Hiphop - Battles

   
Redaktionen

2012-07-01 23:23

[Övrigt] Rapport från Vendetta (OBS Spoiler)



Från Whoa-bloggen:

Skorna är snörade och jag känner vinden slå mot ansiktet. Som vanligt är jag sen. Men känslorna infinner sig ändå. En förväntansfull hiphop-fantast är på väg för att se Sveriges första rapbattle-turnering i det här formatet, en historisk händelse. Den bästa ska koras och detta är första steget. Jag stressar ordentligt innan jag slutligen når min destination. Det är tomt utanför och ingen mäktig bas hörs inifrån (helvete). När jag klampar in på Babel hör jag ett r-ljud jag hört förr. Shazaam står och läxar Sabotage och det är andra ronden. Slutsats: jag har missat Spakur vs Nomad, en av de drabbningar jag hade sett fram emot mest. Ett snabbt stopp på Babels livsfarliga toalett är givet innan jag tålmodigt trycker mig fram mot ringen för att höra resten. Svett och alkohol blandas i den nästan syrefria luften, förväntningarna är alltså höga även på andra håll. Sen försvann tiden som begrepp och kvar väntar (bara) ruggig battleunderhållning. Stämningen är nervös. Publikreaktionerna är inte vad de brukar vara, istället finns en påtaglig känsla i luften som förnimmer om intensivvitet. Nu snackar jag bara sörja, men det ligger något i det.


För att läsa resten av inlägget, besök Whoa-bloggen!