I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Video Battle] KUPPEN: Sebbe Staxx (Kartellen) vs Gustav Fasa (3G) **Basementality In

Svensk Hiphop - Battles

2012-10-24 00:21

[Video Battle] KUPPEN: Sebbe Staxx (Kartellen) vs Gustav Fasa (3G) **Basementality In

**RÖSTA HÄR: http://infininety.com/battles PÅ VEM DU TYCKTE VANN** (från onsdag 07:00)

En av de mest omtalade battlesen från KUPPEN och svenska battles över huvudtaget på senaste: Gustav Fasa mot Sebbe Staxx. En styleclash - minst sagt :) Vem kommer ta hem det? Kolla klippet och lägg din röst efter!

Köp biljetter till finalen (Nu på lör 27:e oktober): http://https://secure.tickster.com/Intro.aspx?ERC=FZMYC1R99320XL0
Eller i butiken på sveavägen 30 i stockholm. T-Hötorget.

http://infininety.com/
http://www.basementalitybattles.com/shop

2012-10-24 00:36
Hahahahaha jag orkar inte

Sebbe staxx är numera min favorit superhjälte någonsin, eller top2 med daylyt.
B

2012-10-24 00:43
haha

2012-10-24 00:46
Sebbe tog det
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2012-10-24 01:15
"Du behöver två armar för att bära en fivish", garvade rakt ut.
soundcloud.com/brormusk/sets

2012-10-24 01:31
Sebbe Staxx e skam, ingen respekt för gustav, ligan eller fansen. öppna ögonen critical du tar med folk som spottar dig i ansiktet..
Poet

2012-10-24 02:47
Vafan var det här? Respektlöst av Sebbe att inte ge Fasa hans tredje rond. Illa.
Jag har ätit pannkaka!

2012-10-24 02:56
Och jag som tyckte att domarna i vendetta var dåliga..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2012-10-24 05:02
Fy fan vad fittigt och pinsamt.

Sebbe kan inte ta att han kommer få stryk av en hälften så gammal snubbe och tar den lätta vägen ut.

"jag är för cool för det här, jag har så mycket Cash, jag är en tönt som inte kan prestera när det verkligen gäller och fittar ur".

2012-10-24 05:09
Helt rätt av Fasa att bryta! Tycker Critical ska se över skiten lite och sluta rulla förhud för cash.

2012-10-24 06:14
hahahahaha vad gör den där tjejdomaren där? VAD gör hon där hahahaha!
Shiiiiiit

2012-10-24 06:46
hahahahaha vad gör den där tjejdomaren där? VAD gör hon där hahahaha!
Shiiiiiit

ja herregud i en turnering där 50.000 står på spel också haha. Lite bättre domare borde ju gå att ordna fram.
Producent

2012-10-24 07:19
Vad är de för fel att ha kvinnliga domare? Visste redan innan att Vasa skulle vinna men att sebbe skulle göra självmål var jag inte beredd på!

2012-10-24 07:28
tror ingen tycker det är fel på hennes kön, kul med kvinnliga domare. Men har du sett hennes motivering? =/
Admin

2012-10-24 07:31
Varför har de ens judge på den här battlen?

Man hade ju verkligen velat se Fasas andra ronder.

2012-10-24 08:30
Sebbe gör en legendarisk insats. En sån fullkomlig nonchalans. Borde vunnit hela tävlingen på walkover.
http://soundcloud.com/80scrackpolo

2012-10-24 09:06
jäklar vilken pinsam snubbe, det där var ju rent plågsamt.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2012-10-24 10:29
OKAAAAAAAAAAAAAAY?

Rappare

2012-10-24 10:50
hoppas Fasa kan behålla några av sina rader som han ej sa och köra på en senare battle iaf. Om de inte vara allt för personliga.

Hur som helst har nog Sebbe battlat för sista gången.
Hör av dig om du vill få sin singel/skiva på Spotify!

2012-10-24 10:50
BM blir mer och mer någon cirkusliga.. Riktigt tråkigt att se.

Big up Gustav Fasa!
"Visst är det vackert.."

2012-10-24 11:31
Det är nästan så man ibland kan tror att människan har sina ursprungs rötter hos åsnor när man ser sånt här.

Jävligt dålig stil mot Gustav, han är liten men ska fan ha respekt ändå. (som alla ska ha)

Big up Gustav! Nästa gång får du skriva mot hans ego också !
www.twitter.com/kurtcodein holllaaa

2012-10-24 11:55
Sen så var de ett smart drag att inte spotta sista av Gustav, mer bars till fortsättningen.

Att de var anledningen till att han sket i det tvivlar jag på med tanke på hur nervös han är när Critical triggar han lite.
soundcloud.com/brormusk/sets

2012-10-24 12:01
och domarna som säger att sebbe höll på att ta det? han stod med sin lur hela tiden fan. vi snackar ändå 50 papp, kan lika bra ge bort pengarna till raiden eller nån i publiken.

2012-10-24 12:37
sebbe tar priset i pinsamt beteebde! big upp fasa och skäms på crit
Graffare

2012-10-24 12:42
Ja, varför spelar Critical som att han inte hade någon aning? Riktigt fittigt beteende att sälja ut Fasa sådär.
My stomach got young dead orphans in it
I eat from trash cans at abortion clinics
-Jus Allah

2012-10-24 12:46
Hur sålde Crit ut honom? Han gav honom en gratischans att ta sig förbi Sebbe utan att behöva anstränga sig

F.ö tycker jag Basementality blivit så jävla dåligt, O-Zone är hästlängder före

2012-10-24 13:32
lugna er lite nu, jag ville att gustav skulle köra sitt material ur arrangörssynpunkt, för våra tittare på nätet och publiken på plats.

domarna dömde inte denna matchen - de gav sina tankar eftersom det var upplägget för klippen.. detta var minst sagt en annorlunda grej så det kanske verkar skumt att de snackade även om de inte bestämde utgången av battlen -hur som helst, Gustav går vidare om det är någon som trott något annat.
Rappare

2012-10-24 13:36
"Sebba hade battlen.. Enda (lilla) grejen va att han läste från luren och chokeade"

Makes sense.

Keep your opinion to yourself nigga no one asked you
Rappare

2012-10-24 13:37
Hur sålde Crit ut honom? Han gav honom en gratischans att ta sig förbi Sebbe utan att behöva anstränga sig

Känns väl snarare som de lät Gustav helt i onödan spendera allt för många timmar på att skriva och komma ihåg material till en motståndare som agerar som en pajas och går av scenen efter halv battlen. Illa.
Rappare

2012-10-24 13:41
Aja, vill man vinna över domarnas röster i Basementality ska man således sjunga 8 rader och resterande tiden läsa upp nedskrivna skämt på mobilen? Haha wtf.

Det tråkigaste är ändå väldigt många såg fram emot denna battle mer än de andra matcherna, hela turneringen känns som ett stort misslyckande i mina ögon.

2012-10-24 14:18
Ett jävla grinande, ingen trodde väl staxxen skulle vinna ändå.

Han kan vara helt okej men senaste grejerna har bara varit skittråkiga skämt.

2012-10-24 14:29
hahaha finner inte ord

2012-10-24 14:31
word indolent

2012-10-24 14:46
herregud

2012-10-24 17:10
Jävligt fegt av sebbe att bara gå, han visste att han skulle förlora så han banga.

Off-topic: Tänk er om Bowers hade varit med och mött Sebbe? Det hade vart en battle värd att se.
How can hip-hop be dead if Wu-Tang is forever?
Moderator

2012-10-24 17:35
FAN vad besviken jag blev på att sebbe gjorde sådär, detta va den battlen jag hade sett fram emot mest av alla.
//TW
Graffare

2012-10-24 18:26
I en turnering med 50 lax i potten ska det inte förekomma sånt här. Man kan tycka det är hur löjligt som helst att reagera, men hos mig väcks frågor som:

*Är alla verkligen med i turneringen på lika villkor? Vad tycker övriga deltagare?

*Vilka var med på upplägget? Critical tycks vara det men varför lät han det hända (och i vilket skede visste han det)?

-Jus Allah

2012-10-24 18:31
*Vilka var med på upplägget? Critical tycks vara det men varför lät han det hända (och i vilket skede visste han det)?

Med tanke på hur många visningar Sebbe Staxx har gett basementality lär han komma undan med detta som andra battlerappare säkerligen hade fått mycket skit för av arrangörerna..

2012-10-24 18:37
Är alla verkligen med i turneringen på lika villkor? Vad tycker övriga deltagare?

Nej, Sebbe hade allt att förlora på den här battlen, Gustav hade allt att vinna. I hans position va just det han gjorde det taktiskt mest smarta karriärmässigt. Han blir hatad av battlefans och visar öppet att han skiter i det. Det får uppmärksamhet och hans bad-boy-image förstärks.

Men gråt vidare.

2012-10-24 18:53
Synd, hade sett fram emot en bra battle. Jag tycker Sebbes skämt ofta går hem och Fasa har jag tyckt varit grym sen första gången han körde.

Hade precis som många andra skrivit, sett fram emot den här matchen mest.
Ålltzen, Växjö, Bremen.
Graffare

2012-10-24 18:59
Det är knappast så att jag gråter, enkom funderingar som väcktes och som jag gärna resonerar vidare kring förutsatt att folk kan hålla sig på en känslomässigt neutral nivå (vilket tydligen inte gick). Inget jag kommer ligga sömnlös över.
-Jus Allah

2012-10-24 19:06
Hade lätt satt cash på att sebbe skulle vinna hela skiten any day...

Synd att han inte tog det seriöst... han har börjat bli grym i detta formatet!!!

2012-10-24 19:14
sebbe säger att han hade barnen den helgen och att det var därför han gjorde som han gjorde, critical var tydligen införstådd med hela saken.
Värsta känslan?
olycklig kärlek... händer alltid mej.... :(

2012-10-24 19:22
sebbe säger att han hade barnen den helgen och att det var därför han gjorde som han gjorde, critical var tydligen införstådd med hela saken.

Patetiskt av både Sebbe och Crit om detta stämmer

2012-10-24 19:25
och anledningen till att han inte hoppade av helt skulle vara att sponsorer hade lackat ur då, så han ställde upp för basementality.
Värsta känslan?
olycklig kärlek... händer alltid mej.... :(

2012-10-24 19:38
Han hade ju ändå kunnat stå kvar i ringen och lagt ett par rader åtminstone. För både Gustav, scenens och fansens skull.

2012-10-24 20:25
stayblack

Ah nej, det gråt vidare va mer en allmän uppmaning då folk verkar bli hysteriska...

Kan hålla med om att det kan va lite synd om hans fans som kommit dit för att se han battla men just i den här turnering har han ju ingen speciell skyldighet alls, det man får är ju just det man presterar.

2012-10-24 21:43
Så jävla pinsamt av sebbe.. men men.. kommer man dit och suger så äre ju lika bra att kliva av scenen, även om det är sjukt respektlöst mot fans och gurra f.
Kommer väl komma en sån där "Allywan och sebbe staxx - vi berättar för er om vad som hände under battlet" - video om typ en månad där sebbe förklarar sig, vilket i sin tur kommer göra allt så sjukt mer pinsamt.
dom kallar mig Käääz. www.znapmusic.com/kaaaz

2012-10-24 22:54
Jag tar tag i detta nu och anmäler mig som frivillig domare till lördag, är du intresserad critical så är det bara komma fram till mig på eventet, jag är killen i keps och förstora kläder!
B

2012-10-25 00:39
Om critical viste om detta i förväg var det sjukt dålig stil att inte förvarna Gustav om det så han inte behövde lägga ner så mycket tid på förberedelser.

Men hela basementality känns ganska oseriöst så överraskar inte speciellt mycket.

Annars tycker jag det var helt rätt av Sebbe att gå av scenen om han insett att han förlorat. Finns ingen anledning att stå där och se dum ut om man ändå inte har möjlighet att vinna.

2012-10-25 16:23
Annars tycker jag det var helt rätt av Sebbe att gå av scenen om han insett att han förlorat. Finns ingen anledning att stå där och se dum ut om man ändå inte har möjlighet att vinna.

Det var ett riktigt dåligt resonemang

Tappade all respekt när Sebbe stod och läste från mobilen hela tiden. Sen drog han och gjorde allt ännu värre. Nej fyfan, hoppas Sebbe försvinner från battlescenen för alltid.