I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ang. nya Kingsize!

Utländsk Hiphop - Allmänt

   

2006-12-17 23:24

Ang. nya Kingsize!

Skulle först vilja skriva att jag följer tidningen Kingsize med varje nummer o tycker det är en mycket bra svensk hip-hop tidning! Men nu köpte jag i helgen det senaste nummret med The Game på framsidan o blev lite smått irriterad över recensionerna i denna tidning!

Tycker det är konstigt att man kan ge Jim Jones 4 kronor av 5 och AZ får bara 2 st av 5. Tillochmed Jibbs får bättre betyg än AZ, who the fuck is Jibbs!? Visst meningen med recensioner är juh att skriva vad man SJÄLV tycker om en skiva och visst smaken är som baken! Men tyvärr så verkar folk ha smaken i baken!

Kan visa några citat som fick mej att bli irriterad:

"Bittra raplegender gör skivor som heter "Hip Hop Is Dead", men sanningen är ju att den lever i allra högsta grad!" - om Jim Jones skiva

"Han sysslar också med ett textförfattande som slår många andra halvmesyrer på fingrarna. Puritanerna måste skutta runt av glädje. Ändå kan jag inte för mitt liv förstå varför jag borde lyssna på det här NU?" - om AZ's skiva


"AZ gör helt enkelt väldigt tråkig musik. Nu kanske inte adjektivtet "tråkig" det bästa exemplet på konstruktiv kritik, men inget annat ord beskriver "The Format" bättre" - om AZ's skiva

Jag har verkligen svårt att förstå att hur man kan sitta o prisa Jim Jones när det framgår exakt att han inte gör det för texterna eller hip-hop. It's his hustle! Sen så säger man det som AZ gör på skivan är tråkigt och föråldrat? Om detta är framtiden av hiphop så vill jag inte ha något med den framtiden att göra, inte konstigt att "bittra raplegender" gör skivor som Hip-Hop Is Dead när sådana här grejer skrivs i tidningar!


Don't get me wrong, jag sitter gärna o lyssnar på Dipset o crack hip-hop! Vill inte sitta på en fest/klubb o lyssna på hur nån snackar om att tillbaks hip-hop eller hur äkta dom är. Kan tillochmed erkänna att jag äger Jim Jones skiva. Men jag förstår verkligen inte hur man kan dissa AZ på detta sättet som dom har gjort! Enligt mej själv har AZ släppt bland dom grymmaste skivorna i år och tycker verkligen inte det låter tråkigt eller föråldrat? Det är pure hip-hop så som den ska vara! Skulle gärna vilja se Jim Jones försöka göra en bra låt o genomtänkt text som "This Is What I Do?", "Animal" & "The Game Of Life". När temat på varje låt på Jim Jones skiva handlar om princip samma sak! Får mej att tänka på en låt Lord Jamars nya skiva, som heter "Advance The Game".


Känns som att dom som har skrivit dessa recensioner är samma folk som några år tillbaks satt o lyssna på Anticon o försökte vara så äkta som möjligt o skulle skrika av ilska om nån satte på nån "känd" rap-artists nya singel. Medans det nu är på hela hypen för södern o crack-rap för att det är inne just nu!


Just my 50 cents on the issue... holla!

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.