I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Cilvaringz (Wu-Tang) & Palestine (Sverige) collabo...

Utländsk Hiphop - Allmänt

2007-03-29 23:33

Cilvaringz (Wu-Tang) & Palestine (Sverige) collabo...

...och jag snackar inte om ett samarbete för en låt utan dom har tillsammans med tre andra bildat en arabisk grupp (Arap) som kommer att slå stort i år!

Palestine ska ut med Cilva på turné i Japan och Europa (bland annat Sverige) och senare till hösten släpps albumet som kommer att vara på arabiska. har själv hört en del med medlemmarna Salah Edin och Shadia Mansour och jag kan säga att detta är den arabiska motsvarigheten till The Firm, med skillnaden att Arap komemr leva upp till förväntningarna.

Palestine har jobbat hårt i det tysta men kommer snart ses bland dom stora namnen, lita på det. han och gruppen Arap har nåt stort på gång!

be on the lookout!

"du är inte en stor hund, du är mer som Toto, du har inga pengar"

2007-03-29 23:34
ahh förresten här är länken till intervjun där Cilvaringz nämner lite om detta
"du är inte en stor hund, du är mer som Toto, du har inga pengar"

2007-03-30 00:06
Läste igenom och såg att han tog upp remedy och kom då plötsligt på att jag inte har en aning om vad han gör nu. Någon som vet?
We all walk in a path chosen, from the cradle till the caskets lowered

2007-03-30 00:20
fan va otippat! låter intressant även fast jag inte kommer förstå ett enda ord som dom rappar om. så vet någon vem som kommer prodda?
Rhetoric
1. the art of speaking or writing effectively
2. skill in the effective use of speech

2007-03-30 00:24
well för mig personligen är det ju så gott som helt ointressant eftersom jag inte fattar arabiska, kul med internationella samarbeten hursomhelst...fast jag tror inte att dom kommer slå stort i år, om jag nu får vara cynisk. men vem vet...

2007-03-30 03:50
Håller med Demento. Coolt med Palestine, skit bra rappare. Samma visa med Cilva. Men Arabiska, cmon. Vill förstå vad dem rappar om.

2007-03-30 12:12
Rhetoric: producenterna är först och främst, Mo3alim, som sj är med i ARAP.. sedan har vi Focus (aftermath), han har med ett beat änsålänge, rza och ett par wu proddare till..

Ang att det språket är arabiska.. det är ju det som är självaste grejjen att vi rappar på arabiska.. kan förstå att vissa kan tycka det är tråkigt att inte förstå vad som sägs,, men det har aldrig hindrat nån från att kanske lyssna på saian supa crew, som rappar på franska... jag lyssnar själv väldigt mkt på fransk hiphop fastän jag inte fattar vad som sägs... men jag kan "feela"
musiken, och tror alltid mig förstå vad som sägs 

det e det vi försöker göra med vår musik man behöver inte alltid fatta vad som sägs, man kan känna det ändå 

hiphop behöver inte alltid handla om att förstå det kan handla om att känna,, ni som inte förstår kanske kommer att gilla musiken mer än de araber som förstår allt och antagligen kommer att ha åsikter om vad som sägs. medans ni kan lyssna på ett helt annat sätt
oavsett om folk som inte förstår arabiska gillar eller inte. så är faktumet att det finns araber och folk som pratar arabiska över hela världen och det är ju först och främst dem vi försöker nå

om nån är intresserad av att lyssna lite på gruppmedlemmarna

gå in på www.myspace.com/mcpalestine
de finns bland mina topvänner

peace

myspace.com/mcpalestine

2007-03-30 20:08

2007-03-31 03:58
Jag avböjer Saian för jag inte förstår vad dem rappar om. Men coolt att ni kör eran grej. Jag kommer stödja iaf... Hoppas att ni får många beats av RZA.
Manager

2007-03-31 13:42
Shit, inte dåligt.
Ska bli kul att höra trots att jag inte kan arabiska.

/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2007-03-31 16:43
yeah, de här arap kommer bli fett.

fått höra lite beats av mr palle hans själv..

dooo you palle
?- Hur många bor det i Tyskland?
- Gôr-many.

2007-03-31 17:39
står ARAP för någonting (eftersom du skrev det med stora bokstäver)?

jag fattar arab och arap grejen så bespara er allt hat.
Rhetoric
1. the art of speaking or writing effectively
2. skill in the effective use of speech

2007-03-31 19:21
Insha'allah det kommer gå vägen !
konceptet e sjukt tungt, bland dom främsta arabiska rapparna från hela vägen enas o gör ett projekt ihop.

önskar er all framgång ni kan få..

idak fi daye / Alibi
http://www.medinaonline.se

2007-03-31 19:24
Dom kommer leverera bomber.. hehe

Manager

2007-03-31 19:26
haha
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit