I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Shady / Aftermath / G-unit 2008

Utländsk Hiphop - Allmänt

2008-01-05 15:43

Shady / Aftermath / G-unit 2008

Tju, Mycket snack om vilka skivor som kommer och vilka som inte kommer att komma tänkte kolla mer er vilka ni tror, Börjar med ledarna...

Dr.dre - Detox
Eminem - King mathers (om den nu kommer heta det)
50 Cent - Before i self destruct

Vidare så har jag hört / läst att ett helt rös av artister från dessa labels ska släppa
2008, alla komm självklart inte gör det, vilka tror ni? dem jag hört minsta lila ryckte om är:

G-unit - Shoot to kill
lloyd banks - ???
Tony Yayo - ???
young buck - ??? (Inget solo men nå form av cashville records skiva)
Spider Loc- ???
D12 - ???
Stat quo - StatAtalanta
Cashis - ??? (Dubbel LP vad jag läst??)
Proof - ???
Obie trice - ???
Bishop lamont - ???

Så vilka av dessa tror ni släpper samt vilka blir succe och vilka kommer floppa!??

Själv tror jag Em, dre och fifty kommer få ut sina skivor, G-unit också, Troligen okså Stat coh cashis. Säkert minst 1 till från G-unit, ingen anning om vem.

Tyvär så tror jag dem enda som kommer göra succe är Em och Dre, 50 går troligen platinum han med men inte mer 'än så. Tyvär känns det som att 2008 blir ett tungt år för G-unit. Tråkigt tycker jag för jag gillar dem. Vidare så hoppas jag verkligen att Stat Quo får ut StatAtlanta som det snackats om i flera år, tror den kommer bli riktigt bra men floppa på försäljning. Vad tror ni??

holla back tju

2008-01-05 15:44
Hoppas Lloyd banks släpper nått av hög kvalité..

2008-01-05 15:49

Statlanta skulle kommit i augusti '07. Den dök som sagt inte upp. I en nyligen gjord intervju sa han att den var _garanterad_ någon gång i 2008. 50 Cent ska ju släppa nu någon gång under våren, likaså G-Units gruppalbum.

Young Buck kommer inte släppa något album under 2008. Tony Yayo och LLoyd Banks har ju nytt på G, blir nog Yayo som släpper först. M.O.P ska också droppa sitt G-Unit album under 2008 så det blir ju rätt fullt. Spider Loc och Hot Rod kommer aldrig släppa några album under G-Unit.

Obie Trice har också nytt på G, men tror det kommer under 2009. Bishop Lamont om han nu kommer släppa något så kommer släppas efter Detox.

Eminems skiva är inte ens bekfräftad än. Proof är död.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-01-05 16:12
Proof är död.

Det är 2pac med men har ändå kommit några album...

2008-01-05 16:13

^2pac lever han bor på Kuba under falskt namn

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-01-05 16:46
Hoppas jag också på men tyvär så gör han nog inte det, Btw hört När proof säger i nån freestyle "Eyo if i was 2pac i should come back from cuba" ? haha komiskt:P back to the topic..

2008-01-05 16:46

tror inte heller buck släpper nåt då buck the world som släpptes förra året(?) var grymt:D men jag har hört talas om en mindre cd med bl.a. gäster som outlawz. LLoyd banks "the punchline king" borde släppa något nytt, tror allt blir fett och jag hoppas 50 levererar på before i selfdestruct.

2008-01-05 16:48
Nån artist dom kan skita i att släppa är iaf Yayo :)

2008-01-05 16:58
^Yayo har levererat på sina senaste gästinhopp

2008-01-05 17:08
Möjligtvis, Men hans vers på "coke life" är för pinsam =)

2008-01-05 17:13
Vilken låt har Yayo levererat på? Måste höras...
this is for my niggas and my nymphos, non stop bangin like a dilla instrumental

2008-01-05 19:41
Tråd rensat pga en massa skitsnack.

2008-01-05 19:44
^check yayos senaste g-unit mixtape och hans vers på Touch The Sky och andra gästinhopp

2008-01-05 19:46
Eminem kommer droppa troligen Dre också men man vet aldrig. 50 kommer väl droppa om han vill men tror inte det, kanske i fjärde kvartalet. Hoppas Bishop får släppa också. Sen så har ju Joell Ortiz sagt att han ska släppa i 2008 antingen på Interscope eller något annat.
your heart pump project kool-aid

2008-01-05 20:04
Hoppas verkligen att Kung Mathers droppar ett album, så jävla grym
Do you fools listen to music or do you just skim through it?

2008-01-05 22:50
 vad får dig o tro att spider loc inte kommer droppa under g-unit ? allt pekar juh på det.. nya låten med nate dogg han nyligen släppte va juh tung..
Digg this!

2008-01-06 00:22
Bishop Lamont - The Reformation ska släppas efter Detox. Men han hade inga problem med att vänta med albumet sa han i en interjuv.

Dr Dre - Detox - Svårt att säga, men jag har inga problem att vänta ett år till.

Eminem - King Mathers - Samma sak där, svårt att säga. Dre och Em lever inte i denna planet verkar det som. Dom är i mars, röker lite marsian chronic med Aliens.

Stat Quo - Statlanta - Snubben måste skapa buzz. Okej jag vet att det är svårt i Södern just nu för det är många heta artister där men han måste verkligen jobba hårt, droppa grymma mixtape kriga efter några featurings så att folket vet vem han är. Han har 6 Dre beats i albumet och om han inte säljer plat, talk about a waste.

Bishop släpper mixtape hela tiden, först Nigger Noize sedan Caltriot och nu Pope Mobile. Killen krigar för att skapa ett buzz i västkusten och han är lätt den hetaste artisten i westcoast just nu tillsammans med Jay Rock och Crooked I.

Lloyd Banks och Yayo ser det ut mörkt ut för. Och det är ännu värre för Spider Loc och Hot Rod. För de syns inte äns i västkusten just nu. Det handlar bara om Bishop, Crooked I, Jay Rock, K-Dot, Eastwood. Okej Spider Loc hade en skön låt som gick på radio, bluetiful tror jag den hette men efter det har killen somnat. Och Hot Rod måste vakna. Det är dags att leverera från G-Unit's sida. Dom kan inte leva på fifty.

Young Buck släppte ett nyss men jag tror att det kan bli något album med Outlawz.

D12 tror jag kan släppa eftersom de har varit on the Lay Low mission sedan Proof dog. De kanske känner suget att göra nått igen och det är bra för dom om dom släpper något i minnet av big proof.

Shuu

2008-01-06 01:45
glömde även Young Dre the truth är het on the big west....
Shuu

2008-01-06 05:24
Skamtet dr dre, han lovade framfor kameror att Detox skulle vara ute 2007 september senast... javla clown :)
http://www.myspace.com/deadlykanha

2008-01-06 11:52
Hur kan ni glömma Busta?
Legion=sötast

2008-01-06 12:06
legion:

mmm eller huur.
busta har fan mkt att hamta igen nu alltsa, da hans forra album inte var vart att ens ha som mp3!!

2008-01-06 14:56
Jag har hört att D12s album skulle släppas i maj/juni i år och att det heter Natrual Born Killers..
Jag ligger i soffan och dricker min vodka<br>tills den är borta och spliffen har slocknat

2008-01-06 15:40
va? busta - the big bang var skön, den hade flera riktigt bra låtar, sen låter han inte likadant som på sina äldre grejer men vem fan gör det?

hoppas dre släpper snart, tror dock att han får svårt att leva upp till förväntningarna. vad gäller em har jag inte gillat ngt han släppt sen marshall matters LP. bishop kan bli riktigt intressent och hoppas den plattan kommer ut snart.

sen vad gäller g-unit är det enda jag tänker kolla in M.o.p plattan.

2008-01-06 16:28

2008-01-06 17:20
Bekräftades väl att det där var fakeade beats när filmen kom ut.
your heart pump project kool-aid

2008-01-06 18:55
hehe yes jag tänte skriva en till post men behövde gå iväg till tvättstugan.
gå in på www.myspace.com/sixtenlr

gjorde filmen för snart ett år sedan typ och så fick den så många views att universal gick in och stängde ner den typ. så hitta jag den här för inte så länge sen, lite humor att någon annan har lagt upp den och att den har fått så pass många views =)

2008-01-06 22:13
Ända jag ser framemot är MOPs, Bustas och möjligtvis Ems.
You remind me of school on a Sunday, No class
/Pick It Up- Redman

2008-01-06 22:15
M.O.P. är det enda jag ivrigt väntar på, allt annat skiter jag i.

2008-01-06 23:29
Interscope:
Dr.Dre - Detox (Juni 2008 (Inte troligt om 50's kmr i Mars))
Eminem - King Mathers (2008)
50 Cent - Before I Self Destruct (Mars 2008)
G-unit - Shoot to kill (2008)
LLoyd Banks - Gang Green (Early 2008)
Spider loc - World Wide Web (Tydligen så kommer den 2008)
D12 - Uknown Title (Ska tydligen vara klar till April)
Statu Quo - Statlanta (Klar för släpp, både Cover och Tracklist släppt)
Cashis - Loose Cannon (Klar skulle släppts December 2007, kmr säkert 2008)
Obie Trice - Bottom's up (Ska tydligen komma nångång 2008)
Young Hot Rod - Fast Lane (2008)
Bishop Lamont - The Reformation (Första eller andra kvartalet 2008)
Bishop Lamont - The Impssoible Possible (2009)
Busta Rhymes - Back on My BS (Andra kvartalet 2008)
M.O.P - Yearly Physical (2008)
Prodigy - H.N.I.C. 2 (Mars 2008 ska tydligen översättas på 1400 språk)
Raekwon - Only Built 4 Cuban Linx II (Första lr andra kvartalet 2008)
Spliff Star - About time (2008)

Young Buck & Tony Yayo finns de inge info om nått nytt album

Cashville Records:
C-Bo - The rise to fame (2008)
Outlawz - Godz Plan
Its not that i hate them Swedish Artists, its just the fact that they tracks is 99% Garbage.

2008-01-07 09:45
^Max två album från Aftermath samt G-Unit kommer släppas i år.

Förutom Detox, som jag tror kommer i år, är det enda albumet jag ser komma från Aftermath Stat Quo's Statlanta. G-Unit albumen blir förmodligen 50 Cents och Shoot to Kill. M.O.P har dock sagt i en intervju att deras ska komma i juni.

Det ser ut att vara ett pressat schema för hela Aftermath-familjen.

Tony Yayo ska ha ett nytt album på G, han sa nyligen i en intervju och han är den sista i G-Unit att släppa sitt andra album.

2008-01-07 10:29
det är jävligt hög tid för detox att droppa nu.
SKU - SKU - SKULASON!

2008-01-07 17:01
Haha Drömmen vore ju om alla på den listan skulle komma iår, inte ens chans att en 1 / 3 av alla dem kommer...Jag är sjukt Nöjd om Detox, King mathers, StatAtalanta, before i self destruct och shoot to kill kommer...Inte ens det är troligt..men 4-5 album från dessa labels borde kunna komma..

2008-01-07 17:02
Btw Nån som sett tracklisten på StatAtlanta???

2008-01-07 18:25
Prodigy - H.N.I.C. 2 (Mars 2008 ska tydligen översättas på 1400 språk

HAHA 1400 språk XD

Jag hoppas att som bäst på att Dre's, Em's o Stat's kommer i år då skulle jag bli jävligt glad :)
Jag ligger i soffan och dricker min vodka<br>tills den är borta och spliffen har slocknat

2008-01-07 19:41
BanDiT_King P21
skilnaden e att tupac hadd 150 inspelade låtar som inte släppts när han dog
 ----------------------------------------------------------------------------

2008-01-08 01:31
Exorsixten P31: Sorry OT men 50 Cent beatet i youtube länken e fire! Kan redan höra 2 verser av 50, hook med Justin Timberlake, och en 1 vers The Game / Saigon! hehe, nä men seriöst gör nått med det, låter fresh.

2008-01-08 11:49
tackar =)

2008-01-08 17:37
rektum P25 >> Och hur vet du Att det inte finns matrial som proof spelat in som inte är släppt då?

2008-01-08 19:21
de vet jag inte.men jag tror inte nån har så mkt låtar inspelat som pac hade

2008-01-08 21:24
^alla artister har unreleased shit, 2pac var inte någon unik snubbe 

2008-01-08 21:42
klart att alla har de. Men han hadde massa,Och allt jag hört har vart fedt

2008-01-08 22:26
^2pacs? Tycker allt 2pac har släppt dom senaste 9-10 åren har varit rent skräp. Dom har förstört hans legacy

2008-01-08 23:11
Hmm håller inte med nån av er, allt han släppt efter han dött har varken vart Fett eller skräp. kommit en hel del sköna låtar. Självklart har inte Proof lika mkt inspelat som pac. Däremot tror jag han har en del och att en viss Mr.Mathers är rätt sugen på att göra nått av det..

2008-01-08 23:16
^Fanns några låtar som släpptes 2001, bl.a. Letter 2 my unborn child som har legat på hyffsat 2pac-klass. thats it.

2008-01-08 23:25
Varför tror alla att eminem ska släppa skiva i år? Det finns inget som bekräftar detta. Dessutom var King Mathers bara en påhittat titel av någon som reggade ett domännamn, och nu verkar alla gå och tro att den skivan ska komma bara för det.
this is for my niggas and my nymphos, non stop bangin like a dilla instrumental

2008-01-09 01:07
Tycker allt 2pac har släppt dom senaste 9-10 åren har varit rent skräp. Dom har förstört hans legacy

Eller hur, och det är ju tupac själv som har förstört hans legacy
Shuu

2008-01-09 11:24
det har inte vart nått skräp rent text mässigt tycker iaf. beats å produktioner kan man ju inte beskylla han för.emminem å massa egg har ju vart å pillat på han grejjer

2008-01-09 17:20

Det fanns fan en hel del skön grjer på Loyal to the game, Läste En artikel om kommande släpp det här året i "metro" idag och där stog det är Detox kommer i maj och Eminem(titel ej klar) i Höst...jag undrar vad dem kör på för källor..??

2008-01-09 18:19
Jahapp tog Mods bort min Budden till Shady tråd. Får vi se här nu om han signar eller inte.

2008-01-09 18:20

JOE BUDDEN OFF TO SHADY RECORDS?

Here is a rumor that I heard. Now, I know Joe WANTS to go to Shady. Will he get there? We’ll see. Here is the information:

“It is close to being closed and has been in development for at least 3 weeks. It will be announced by months end. Em and Paul Rosenberg got a copy of mm3 and apprantley made the heads up decision to pursue Joey. Now all the numbers are being crunched but it will be 3 to 5 album deal and very lucrative.”

What do you think?

LÄNK

2008-01-10 23:30
Hoppas det bara e ett rykte. tror inte han passar på Shady. Plus att Eminem har vell fullt upp med dem artisterna han har..car ju inte länge sen Cashis och Bobby C signade där och dem har inte släppt nått heller. Förutom Cashis EP, sen ska vell stat och få släppa..?