I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Elzhi – “The Preface” release idag!

Utländsk Hiphop - Allmänt

   
Producent

2008-08-12 22:15

Elzhi – “The Preface” release idag!

Den vassare halvan av Slum Village släpper solo. Jag blev förskräckt när jag sökte I forumet och såg att det bara gjorts en enda tråd om Elzhi. Han är en personlig favorit vid sidan om Mos och Busta och jag skulle lugnt platsa honom på top 10 mest skillade emcees.

Går att lyssna på hela skivan på hans myspace. Den är fet, köpvärd, men jag blev ända lite besviken pga av produktionen, som Black Milk står för till 95 %. Shit is bangin, no doubt! Tungt och smutsigt, men hans okreativa användning av samples + basslines/trummor utan finess lever inte upp till Elzhis feeling och sjuka talang när det kommer till flow, ordlekar, patterns etc. I vilket fall borde man klämt in lite andra när han rör sig bland så många feta proddare.

Hans raps är iaf som alltid flawless! Beatwise diggar jag mest ”Save Ya” tror jag..

MYSPACISH - Länk till http://profile.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewprofile&friendid=5149226