I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Notorious- filmen alltså...

Utländsk Hiphop - Allmänt

2009-08-09 18:35

Notorious- filmen alltså...

Kanske inte är först med det här, men jag måste ta tillfälle i akt att ösa galla över Notorious. Den kvalar in på en av de sämsta filmer jag sett, utan tvekan. Varenda karaktär har mindre känsloliv än en genomsnittlig robot, det här med att bli rapstjärna verkar vara lika lätt som att bjuda in lite brudar i studion, röka en joint, sippa cris och bara få fram låtar på en höft. Plus att varenda amerikansk klyscha som går att klämma in kläms in. Det är stolthet hit, ära dit, respekt och pengar åt alla håll tills man spyr. Samma konstanta dålighet lyckas de hålla genom hela filmen, tills slutet, då de kramar ännu mer nostalgi ur skiten och absolut sänka det sjunkande skeppet till botten. Jag vill utlysa en varning för er som tänkt att se den, sätt hellre på ett av hans album och låt honom vila i frid.

2009-08-09 19:21
Dom använder Concorde-nålar som knappast fanns när filmen ska utspela sig, SKANDAL!
;)

2009-08-09 21:53
jag tycker den var okej om man ignorerar ett 20tal skådespelare t.ex han som spelar 2pac

2009-08-09 22:22
Jag tyckte filmen var bra, och kan rekomendera den
 ----------------------------------------------------------------------------

2009-08-09 22:29
Tyckte oxå att filmen var bra, men han som spelar 2Pac gillar jag inte, och han sög ju hästballe, annars, great movie man
The only time you feel alive is when you're dead

2009-08-09 22:42
Den är horribel. Dialogen håller knappt Hallmark-standard, men vad kunde man förvänta sig av regisören som gjorde Soul Food.
PS. Your cunt is in the sink

2009-08-09 22:51
Tycker den var fet
Still down to pull a homicide just strap up and ride, stick a needle in my eye if I ain't ready to mob

2009-08-09 23:03
Det va keffaste skiten jag sett på länge sen inget stämmer med verkligheten.Fuckaste va att Puff Dude blev framställd som värsta hjälte.
Svensk&Utländsk Hiphop På Vinyl:
WWW.COULISSE.SE

2009-08-10 10:38
skit bra film har redan sett den 3 gånger och ska se den igen
Konsertbesökare

2009-08-10 10:39
Det jag störde mig mest på var han som spelade Lil Cease.

2009-08-10 11:43
digga filmen. men sen är ja ju inget fan direkt av biggie så vet ju inte allt.
men håller med om att de verka lite simpelt att få skivkontraktet. men njo de är de för alla me rätt kontakter.

o dåligt skådespelarval för vissa. t.ex. 2pac!
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89

2009-08-10 12:03
Håller med Dizzy, han som spelade 2Pac, sög fet balle, alltså han var ju urdålig.
Han som spela Lil' Cease var han som spelade 50 Cent när han var ung... så ja... Lil' Cease var väl äldre än 15 år då? :S
The only time you feel alive is when you're dead

2009-08-13 09:48
det enda jag tycker var lite tråkigt var att för att göra en bättre film så tog d-roc på sig alla guncharges i brooklyn när biggie egentligen blev dömd till probation i fem år för att sen bryta den och sitta i nio månader.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent

2009-08-14 04:20
han som spelar 2Pac gillar jag inte, och han sög ju hästballe

Perfekt! Det gjorde ju tupac också. 5 toasters till den rollen
Stressin' how hardcore & real she is, but she was really the realest before she got into showbiz

2009-08-14 04:26
ganska ok film, dialogen var dock inte ok. lite tråkig bara.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-08-14 11:25
Håller med många här. Ruggigt kass film. Dom som gjorde den kan inte ha brytt sig speciellt mycket heller i och med att de knapp brytt sig om att skapa tidstypiska miljöer och kläder för skådespelarna. Sånt faller en film på ruskligt mycket.
Always against the odds, one with the underdogs

2009-08-14 13:30
jag håller inte med för 5öre, var dock inne i en period där bara biggie/2pac gällde, så jag föll pladask för den.. grym!

2009-08-14 16:44
tyckte den va fet, men det är bara jag tydligen. fet musik förfan
Rappare

2009-08-14 19:06
Har sett den 4 gånger mer lär det bli, så dålig var den inte men det känns ändå som att dom missat ganska mycket, för den hoppar mycket fram. Typ hoppar över delar som man vill veta men inte ens dom som gjorde filmen visste om hade hänt typ. Och han som spela Lil' Cease, tror han fick rollen för att Lil' Cease är faktiskt ganska liten sen vet jag inte hur gammal han var när han hängde med BIG men jaja.
Tears of Liquor EP
https://soundcloud.com/nicoelrico/sets/tears-of-liquor-ep