I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Kategori: Bra rappare som inte kan göra bra musik

Utländsk Hiphop - Allmänt

   

2009-12-03 02:33

Kategori: Bra rappare som inte kan göra bra musik

Här är det tänkt att ni ska framföra åsikter om artister som ni tycker är skickliga rappare, dvs rappare som kan rimma bättre än dem flesta men som inte lyckas använda sina färdigheter till att göra bra musik. Rappare som trots sin talang är oförmogna till släppa ett bra album. Artister som inte har förmogan att bidra med ett väl genomarbetat projekt.

Här är artisterna jag anser falla in i den kategorin.

Crooked I
Har hört hans Weekly Freestyles och han fullkomligen slaktar klassiska beats med sina rim. Men när man hör honom på hans mixtapes är det en helt annan femma, då oftast rappandes över dåliga beats. Hans förmåga få fram ett projekt som låter bra från början till slut har inte släppts än.

Joe Budden
Minns hur imponerad jag blev av honom efter att ha lyssnat på Padded Room och Mood Muzik. Problemet var att förutom texterna fanns det inget annat som fick mig att vilja sätta på någon av hans låtar ännu en gång. Det är till och med ansträngade att lyssna på igen.

Joell Ortiz
Bra texter men ointressant på egna grejer. Ett monster på andras beats.

Det där är alltså 3/4 av Slaughterhouse. Jag tyckte inte om deras album heller. Bara slöseri med talang. Deras oförmåga att göra bra musik är anledningen till att de tre blev droppade från sina labels.

Chino XL
Hans debut tycker jag om rätt mycket. Det som kommit efter är bara tråkigt även om hans skicklighet är odiskutabel.

Det är dem jag kommer på just nu. Vad tycker ni? Synpunkter på min val?

"Efter att ordet spridit sig tog det en halvtimme/tre kvart sen var Crooked och Royce på plats tillsammans med Horse Shoe Gang-snubbarna, Crookeds brorsas gäng, C.O.B.-killarna och övriga kompisar till Crooked. Snubben har hela jävla LA som backar upp honom." - jeppehehe