I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ryssland tar tillbaka gulderan – Sandmen

Utländsk Hiphop - Allmänt

   

2010-01-08 16:28

Ryssland tar tillbaka gulderan – Sandmen

Jag hittade en ny rysk grupp efter min resa i Ryssland i somras. Jag har innan dess hört mycket rysk hip-hop, men det mesta har antingen varit en ren kopia av amerikanska stilar eller bara låtit uselt – "N'''az sound like Das EFX, if it ain't Das EFX, then they sound like Meth".
Men den här nya gruppen är något totalt outstanding, både flow-, text- och beatmässigt. Det kan nog bli svårt för er att förstå texterna, de är på ryska, men jag kan faktiskt inte finna något liknande från den amerikanska scenen. Lyriken är mer poesi än rap, samtidigt som det passar utmärkt till deras beats. Alla mina vänner som varit insatta i hip-hop musiken blev totalt förvånade över hur grymma dessa dudes är. Nu vill jag också att ni ska få chansen att uppleva lite fräsch och intressant musik.

Artisterna i gruppen heter Zhara (Hetta) och Psih (Psycho). De har varit aktiva sedan slutet av 90's som en del av Kasta – en stor hip-hop klan från Rostov och närliggande ghettostäder i södra Ryssland. Deras första album som en samlad grupp av Zhara och Psih kom ut 2009 och finns för gratisnedladdning från deras hemsida. Där finns även en remixplatta som kom ut för några dagar sedan, också gratisnedladdning.


Jag hoppas verkligen att ni lägger lite tid på att checka ut deras musik. Det kommer garanterat att medföra positiva känslor och bredda er vy :). För trots allt finns det nästan ingen som helst duglig hip-hop längre, och detta är sanslöst iögonfallande.

Här är en video till deras låt "bol' moja" – "min smärta" http://www.youtube.com/watch?v=mO-S-xD1hME .

Albumen kan ni tanka på www.sandmen.ru . När ni kommer dit finns där på högersidan två albumomslag, under varje står det "???????" - download.

Hoppas ni gillar detta :)