Kanye West - Good Ass Job
Officiell albumtråd! Tracklist:
01. Hell Of a Life (feat. Lil’ Wayne) (Kanye West & DJ Toomp) 02. Dark Fantasy (RZA) 03. Power (S1) 04. Chain Heavy (feat. Eminem & Jay-Z) (Kanye West) 05. Ghetto University (feat. T.I.) (Kanye West & DJ Toomp) 06. That’s My Girl (feat. Katy Perry & Kid Cudi) (Kanye West & Jon Brion) 07. Runaway (Kanye West & Q-Tip) 08. Lost In The World (feat. Nicki Minaj & Rick Ross) (Kanye West & No I.D.) 09. Gorgeous (Ode To Kardashians) (feat. Drake, Game & Ludacris) (Kanye West) 10. Monster (Kanye West & DJ Premier) 11. Holding Me Back (feat. Mos Def, Talib Kweli & Phonte) (Kanye West & Madlib) 12. Devil In a New Dress (Pete Rock) 13. The Joy (feat. Common & John Legend) (Kanye West) 14. So Appalled (feat. Drake & Jamie Foxx) (Kanye West & No I.D.) 15. Blame Game (DJ Toomp) 16. Sweat On My Face (DJ Premier) http://en.wikipedia.org/wiki/Good_Ass_Job
Ser ju riktigt trevligt ut! Dock tveksam till om den tracklisten är officiell, men jag hoppas det. Många artister och producenter som ser ut att göra albumet väldigt spännande. Dock hatar jag verkligen Nicki Minaj. Katy Perry är ju inte bra heller men hon kanske kan överraska.
"Efter att ordet spridit sig tog det en halvtimme/tre kvart sen var Crooked och Royce på plats tillsammans med Horse Shoe Gang-snubbarna, Crookeds brorsas gäng, C.O.B.-killarna och övriga kompisar till Crooked. Snubben har hela jävla LA som backar upp honom." - jeppehehe
fan vilket snyggt omslag till power.
http://soundcloud.com/80scrackpolo
04. Chain Heavy (feat. Eminem & Jay-Z) (Kanye West) Längtar.
04. Chain Heavy (feat. Eminem & Jay-Z) (Kanye West) Jaa den kan vara tungt tror att em kommer att rappa snabbt medan jay lägger det sakta med flera punclines och bättre rhymes men kanye kommer att bli murded on his own shit by jag och em tyvärr. Om nu låten existerar
Albumet lär vara riktigt bra, har höga förväntningar även om denna tracklist känns mindre trovärdig. Tror tyvärr inte det kommer vara i närheten av Recovery men blir nog ett av årets bästa släpp ändå.
herregud va bra features han hade!..detta kommer nog bli bra grejer
JKIBMM
ser nice ut, fett om den stämmer och em gästar en låt med jay z :D
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89
jeppehehe recovery är inte så jävla bra
rätt oväntat att RZA är med på ett spår
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
BBKing, och det är bestämt därför att... du sa det? Och jo, recovery är ett jävligt bra album. Ser riktigt fint ut, ser fram emot det! =9
En kantstött pelare som inte pallar trycket Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
håller med BBKing , Recovery var inte så bra, 3 låtar jag kan lyssna på, dom andra tröttnade man på efter några lyssningar.. Och stämmer denna tracklistan så kommer den troligtvis bli mycket fetare än Recovery..
Tror inte det här är den officiella tracklisten då det vore sjukt konstigt om inte Big Sean fick feata eftersom det är sagt att han ska vara med på skivan och det vore fruktansvärt konstigt om Kanye skulle lämna honom utanför nu när han är uppcomming och behöver shine.
BBKing, Recovery är det bästa albumet som släppts sedan Eminem Show. Därför det sålt så bra också, 2 mille world wide redan. Kanye kan väl på sin höjd sälja hälften så bra i år.
Ja, det är mycket möjligt att det inte är den offiella tracklisten. Denna dök upp på Wikipedia och andra ställen ett par dagar sedan. Jag anar också att den är fake.
Jag kommer uppdatera tråden med all info jag hittar om albumet, så när den riktiga tracklisten dyker upp så kommer ni hitta den här.
Tills dess får ni det här klippet. Yeezy i studion:
http://www.sohh.com/2010/06/kanye_west_album-making_footage_lands_on.html
Övertygad om att det inte är den riktiga tracklisten,eftersom den känns väldigt kanye kliche. Ser garanterat ut som någon bara satt ihop alla som han brukar collaba med och gjort troliga låtar. Känns även som alldeles för många collabos och jag kan verkligen inte se Kanye inte låta Big Sean vara med på skivan, då blir iallafall jag sjukt besviken.
Å andra sidan lär ju Kanye vara med en del på Seans egna album som släpps samma dag?
Det har du nog rätt i. Inte läst något om Seans album om jag ska vara ärlig... Visste inte ens att han skulle släppa.
Enligt GOOD Music så ska ju Kanye, Big Sean, Kid Cudi och Consequence samtliga släppa sina album samma datum dvs 14:e sept. Är ju förmodligen för bra för att vara sant dock.
Producent
2010-07-18 23:33
vore väl idiotiskt? kanye skulle sälja hyfsat och resten skulle i princip sälja 0 (i skuggan av kanye). jag skulle se till att få ut bra singlar och bra marknadsföring inför varje skiva istället, och släppa en skiva varje/varannan månad eller nåt.. så skulle ju skivbolaget vara på tapeten hela året istället. men de har väl nån briljant tanke. är ju ett tag kvar till september så mycket kan ju hända tills dess. tycker tracklisten ser tveksam ut, lite för "självklar", men stämmer den så bådar det ju ganska gott! bra gäster och kul med lite co-producering... det är alltid intressant när kanye släpper nytt, man vet aldrig hur det kommer låta. hans musik faller mig inte alltid i smaken, men är i alla fall aldrig intetsägande. lite hateitorloveit-stuk över kanyes musik. och när alla ändå pratar om eminem och recovery.... relapse är ett bättre album
https://soundcloud.com/jakkthemixer
För fan jeppe. Förpesta inte denna tråd med snack om Eminem. Du lider av vanföreställning om du tror att Eminem Show är det bästa som släppts på åtta år och att Recovery är det bästa sedan dess. Recovery är ju inte särskilt bra. Det var precis samma snack när Relapse släpptes. Och Recovery har i princip sågats lika mycket. Förutom av fans. Och det var ett jävla tjat på dig om försäljningssiffror. Etta på itunes hit och dit, två miljoner blablabla. Vafan säger skivförsäljning om kvalitén på musiken? Du är så skämmig. Vad hände med länken till Sverigedemokraterna i din signatur? :)
"Efter att ordet spridit sig tog det en halvtimme/tre kvart sen var Crooked och Royce på plats tillsammans med Horse Shoe Gang-snubbarna, Crookeds brorsas gäng, C.O.B.-killarna och övriga kompisar till Crooked. Snubben har hela jävla LA som backar upp honom." - jeppehehe
många bra artister som gästar albumet blir säkert bra och hoppas det inte e samma skit som han släppt de senaste åren !
Göteborg
Roethlisberger, gå och runka till dina trådar om Rick Ross istället.
Det här albumet kommer vara mycket bättre än recovery, garanterat.
Street's disciple, I rock beats that's mega trifle
Du lider av vanföreställning om du tror att Eminem Show är det bästa som släppts på åtta år co-sign
TUNG video! Power låter riktigt fet. Fan, kan bli lovande detta. Kanye har ju inte levererat fullt ut sen college dropout så skulle vara roligt om han ändrat riktning från att bara göra sämre album till ett som kanske matchar.
We all walk in a path chosen, from the cradle till the caskets lowered
snyggt omslag och bra video och låt det kan bli bra det här, även om jag hatar alla som har med tusen gästinhopp för att visa vad viktig man är
Its not random that the? rappers in the 90's first were big(BIG L,BIG PUN,NOTORIOUS B.I.G)and the rappers nowadays are little(lil wayne.lil jon,lil boosie)
Bump. 1 Dark Fantasy 2 Gorgeous f. KiD CuDi & Raekwon 3 Power f. Dwele 4 All Of the Lights (Interlude) 5 All Of the Lights f. Alicia Keys, Charlie Wilson, Elly Jackson, Elton John, Fergie, John Legend, KiD CuDi, Rihanna, Ryan Leslie, The-Dream & Tony Williams 6 Monster f. Jay-Z, Rick Ross, Nicki Minaj & Bon Iver 7 So Appalled f. Jay-Z, Pusha T, CyHi Da Prynce, Swizz Beatz & RZA 8 Devil In A New Dress feat. Rick Ross 9 Runaway f. Pusha T 10 Hell Of A Life 11 Blame Game f. John Legend 12 Lost In The World 13 Who Will Survive In America Bonus tracks 14 See Me Now f Beyonce & Charlie Wilson (Bonus) 15 Chain Heavy f M.I.A (Exclusive iTunes) 16 Momma’s Boyfriend (Exclusive iTunes) 17 Power (rmx) f. Jay-Z & Swizz Beatz (Exclusive iTunes) 18 Pure f. Mr Hudson (Exclusive iTunes)
fan vill så gärna höra en låt med kanye och eminem:( men kul att jigga är med på 3 låtar. Han dödar på monster remix och so appalled.
har läckt och är riktigt fet!
TURN IT UP!
Sjukt antiklimax tycker jag. En del bra låtar, visst.. Men vad fan hände? College Dropout liksom.. Helt okej skiva dock, men har högre krav på Kanye givetvis.
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
Albumet är otroligt bra förövrigt. Fan vad han lyckats.
http://kanyewest.com/ där har ni halva hans album... bara att låtarna inte alls kommer låta så på självaste albumet wait and see! ;
-pack you'r bags man, you are a tourist!
och ne de e inget bonusspår!
BBKing, Recovery är det bästa albumet som släppts sedan Eminem Show. Därför det sålt så bra också, 2 mille world wide redan. Kanye kan väl på sin höjd sälja hälften så bra i år. haha du lär skojja va? recovery suger, eminem suger i dagsläget. kom igen?
The carter 3 sålde 1 mille på en månad. 3,5 allt som allt.
Tror tyvärr inte det kommer vara i närheten av Recovery men blir nog ett av årets bästa släpp ändå. aa, jo
quiroga hahaha det har inte jag skrivit måste vara jeppe
släpper han alltså denna och my dark twisted fantasy samma dag? eller är jag ute och cyklar?
haha.. jag var visst ute och cyklade
kan inte någon admin/moderator ändra namnet på tråden?
Producent
2010-11-15 23:00
Jag trodde att det var Bink! som producerade "Devil in a new dress" och inte Pete Rock.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
Grymt bra skiva! Skulle nästan vilja påstå att det är årets platta!
Hihi
Jag tycker mest det känns snålt med 11 låtar (+interlude och sista låten på 1 minut) där han själv läckt ut hälften långt innan plattan släpps. Och alla de där bonusspåren på itunes är ju inte ens bekräftade utan det ser ut att bli ETT bonusspår. Synd, eftersom Kanye verkar vara i sitt esse för närvarande men vi har ju Watch Your Throne att se fram emot så det är alltid nåt.
www.plaingold.com
Bara jag som tycker Nicki Minaj dödade allt på hela skivan med sin vers på Monster? Delivery..
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress "Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"