Konsertbesökare
2010-12-02 01:36
Senaste hip hop skivorna som ni köpte?
Vilka är de senaste hip hop skivorna som ni har köpt och i vilket format? Mina senaste köp: Camp Lo - Uptown Saturday Night Big L - Lifestylez Ov Da Poor & Dangerous Diamond & Psychotic Neurotics - Stunts Blunts & Hip Hop Masta Ace Inc. - Sittin' On Chrome
Refleckshun skrev: Big Daddy KANE - It's A Big Daddy Thing LP Eric B & Rakim - Don't Sweat The Technique CDTvå av mina favoritalbum nånsin.
Skivsamlare
2012-06-25 12:29
Väntar på 15 cd's från Mads, hoppas dom kommer idag!
Gremlin: Mads är grym, dessutom har han stoppat i en recension i varje CD-fodral, från typ DN eller The Source. Lite nostalgiskt att läsa. Big Pun fick en etta i DN endast utifrån skivomslaget tydligen. :) SSII: Ja, dom är grymma. Efter KANEs spelning på Strand var jag bara tvungen att köpa mer av honom, snacka om klass. Och Rakim tyckte jag av någon anledning var tråkig förr i tiden men nu har jag upptäckt hur grym han är. De två rappare som var mest före sin tid kanske, man upptäcker ju hur många som senare hade dom som sina idoler när man hör att i princip varje rad de lagt har scratchats som refräng i någon låt.
REF: Jag tror nästan jag gillar It's A Big Daddy Thing snäppet mer än Long Live The KANE. Kanske lite hädelse och LLTK är såklart den största klassikern egentligen. Men IABDT har bara så jäkla många tunga spår. Och frågan är om inte Don't Sweat The Technique är Eric & Ras bästa album egentligen. Visst finns det fler klassiska spår på Paid In Full och visst är alla deras album klassiska, men DSTT kan nog vara min personliga favorit. Tycker aldrig Rakim nått såna lyriska höjder before or since och så älskar jag det där lite "old school funk"-influerade uptempo-soundet på spår som titelspåret, JUICE och Casualties Of War. Läste du den där artikeln om den plattan som någon från HHC skrev när den fyllde 20? Kan länka den annars om du vill, fantastisk artikel.
Ja, jag läste artikeln! Lite väl snobbig i början men riktigt bra skriven annars. Och jag skulle nog säga att KANEs två första är ganska likvärdiga, men bara en av dom har Aint No Half Steppin... :) Hur fan kunde han undlåta att köra hela den på spelningen förresten?! Han missade ju att ta de bästa raderna: The name is Big Daddy, you know, as in your father So when you hear a def rhyme, believe that I'm the author
Hehe, ja bara en av dem har Ain't No Half Steppin' (min ringsignal) men bara den andra har Warm It Up KANE och Young Gifted And Black som nog är mina två favoritlåtar av honom! Jaså, snobbig, hur menar du? Alltså han beskriver ju en viss scen, som man kanske kan tycka är "snobbig", men jag tycker han själv förhåller sig ganska neutral till det hela. Han beskriver att 2Pac inte var så poppis i "puristiska" hiphopkretsar vid den tiden och det är ju sant, men samtidigt beskriver han honom som typ "arguably hiphop's biggest icon, blabla..." vill jag minnas. Och att han beskriver de som inte buar och vill pay proper respect som de "sansade" och trevliga. Reservation för att det var ett par veckor sen jag läste och inte verkar komma in i artikeln just nu via google. Jag tyckte mest det var skönt att nån tog upp just det i dessa dagar när alla går ape shit och typ sätter 2Pac uppe på Biggies (eller rentav Rakims!) nivå o.s.v. Missförstå mig rätt: Jag är själv inte, och har aldrig varit, en sån som hatar 2Pac. Gillar Me Against The World-plattan och några av de tidiga singlarna. Men att han hamnar på folks "top 10 MCs ever" och sånt är väl om något ett klassiskt case av hur någon blir överskattad efter sin död? Helt upp till personlig smak förstås, men såsom själv stående lite mitt emellan den "snobbiga" sidan och fan-sidan där får jag nog ändå säga att det var lite skönt att läsa någon beskriva den där grejen och inte bara helgonförklara 'Pac.
Skivsamlare
2012-06-27 19:20
Refleckshun: Vet inte direkt om jag kan hålla med om att Mads är grym, betalade honom för snart 2 veckor sedan och har inte sett röken av några cd's än så länge... Inte verkar han svara på pm heller, ganska kefft enligt min åsikt.. Hursomhelst, har fått 2 st. nya tapes denna vecka: Ed O.G. & Da Bulldogs - Roxburry 02119 (Mercury, 1993) Factory sealed US-original Mos Def & Talib Kweli Are Black Star (Rawkus, 1998) Factory sealed US-original
Skivsamlare
2012-06-27 20:33
Jag köpte 5 dvdfilmer av honom, dom hade jag hemma inom 4 dagar.
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss
Fick just hem:MC Lyte: Ain't No Other PROMO 2LP First Priority 1993MC Lyte: Bad As I Wanna B LP EastWest 1996 Nu har jag alla Lytes album utom det sista/senaste. Men det verkar fullskitet av Neptunes, Missy Elliot o.s.v. så det vill jag nog inte ha. Ska satsa på de äldre tolvor jag saknar i stället...
Om det är ngn här som la beslag på Above The Law-cdn och Beatnuts-Street Level cdn som mads sålde är jag fett intresserad av att tradea!
Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass
SSII: Jag tyckte det var lite snobbigt att säga att det bästa sättet att hedra 2pac var att spela en låt av en annan rappare, ja. 2pac är ingen favoritrappare för mig heller men han har ändå många bra låtar, speciellt de tidiga. På tal om överskattade rappare så har jag själv aldrig förstått storheten hos Biggie... Grass: Är Above The Law-skivan bra eller? Jag gillar deras debut som fan, men jag köpte Black Mafia Life och den var inget att ha... Gremlin: Hoppas du får dina skivor. Jag tror snarare att han en massa grejer för sig än att han försöker lura dig. Det tog ett antal dagar av messande innan vi lyckades få igenom ett möte här i Stockholm... Black Star-skivan - bra där. Jag är så ledsen att jag är utomlands när dom kommer i juli, vad grymt att se dom köra den skivan live!
Sir Mix-A-Lot ?– Posse' On Broadway 12" Nastymix Records 1988Daniel Sofer ?– One Hundred Speakers 12" Saturn Records 1984
Refleckshun> B.I.G., överskattad? ............
Ref: Jag tyckte det var en helt genial observation att en låt med en annan MC kunde bli en perfekt hyllning och vad det säger om hiphopkulturen o.s.v. Alltså det där med hur 2Pacs roll i filmen speglade det tragiska i hans eget liv och karriär så bra och att det därför var så passande. Jag tolkade det inte som att han skrev att det var en bra hyllning bara för det enkla faktum att låten är bättre än 2Pacs egna låtar eller så. Gillade också hur det enade publiken och ändå blev en sorts brygga; hur det motsade den rigida uppdelning många i publiken hade gjort emellan sig och gangsta rap-fans. Det må ha framstått för vissa backpackers som om 2Pac var "fienden" men i själva verket var hiphop fortfarande på många sätt en enda kultur, så till den grad att Rakim gjorde en låt till ett soundtrack till en film med 2Pac. Men OK, kanske ska lämna djupanalysen av varje stycke i hans text. Den kan nog läsas olika, som alla riktigt bra texter... Det med Biggie vet jag inte ens vad jag ska svara på, haha... Älskar nog Biggie lite för mycket för att hugga på det betet ;)
Skivsamlare
2012-06-30 11:21
äntligen fick jag hem ett par plattor med! Body Snatchers ?– Genocide EP (repress) Foul Play - Unreleased Demos LP (Bootleg?)
handlade Everlast - Songs Of The Ungrateful Living lp Koffee Brown ?– Mars / Venus lp
Sprit, vapen & knark gör den svage stark
Gang Starr: Tongue Of Terror/I'm Not Superman 12" 1999 (Boot)
Haha, för att säga att någon ska kunna vara överskattad måste det ju per definition vara kontroversiellt att just säga det. Inte för att jag tycker Biggie var dålig, men bara att han inte var så otroligt grym som de flesta tycker utan ganska tråkig att lyssna på. Men men, ingen rolig diskussion att gå in på, det är ju bara något högt subjektivt. SSII: Schysst tolva där, jag hade aldrig ens hört Tongue Of Terror innan, var tvungen att lyssna på youtube. Är det samma vers som i "Above the clouds" eller minns jag fel?
Ref: Det är en bootleg med demos som gjordes innan Moment Of Truth-albumet. Verserna återanvändes sen till stora delar. Tongue Of Terror blev What I'm Here 4 har jag för mig och I'm Not Superman blev Moment Of Truth.
Dock är det all about the B-side för mig. Älskar verkligen I'm Not Superman, får gåshud i princip varje gång jag hör den. För mig är det en av mina 5-10 största Gang Starr-favoriter nånsin och ungefär tio ggr bättre än den "färdiga" låten Moment Of Truth. Tycker Guru har mycket mer bett i rösten och attack i flowet och jag dör för den där pianoloopen som låter mycket mer som Premier under hans storhetstid än som premier 98 imho. Sen gillar jag att det är lite rufft demo-ljud, om det är nåt jag har svårt för med låten/albumet Moment Of Truth är det att det låter så jäkla slickt och polerat. Jag gillar Gang Starr raspiga, hehe...
Och sen älskar jag hooken på I'm Not Superman och låten den är samplad från så jävla mkt:
Skivsamlare
2012-07-02 14:07
Äntligen fick jag hem mina cd's jag beställde från Mads, ett riktigt kap Cormega - the realness Cormega - Hustler Rapper Cormega - The True Meaning Chino xl - posion pen EDO G - Wishful Thinking Freddie Foxxx - Konexion EDO G - The Truth Hurts The Goats - No Goats No Glory Grand Agent - By Design Gravediggaz - Nightmare In A Minor Babu - Duck Season Vol 1 Babu - Duck Season Vol 2 Cru - Da Dirty 30 Defari - The Saloon Music LP Defari - Odds & Evens Boogiemonsters - Riders Of The Storm The Underwater Album Boogiemonsters - God Sound Apache - Apache Aint Shit Bahamadia - BB Queen Big Daddy Kane - Daddys Home Big Shug - Whos Hard CD/DVD Boogie Down Productions - Live Hardcore Worldwide
Nån mer än jag som just beställde Funky Technician-instrumentalerna? Nu börjar en lååång väntan, men fa-an vad nice det ska bli!! :D
Nej, inge Funky Technician-instru för mig. Hade jag haft pengar så hade jag nog slagit till..
Har därimot bytt bort min Ill Distracxion 12"a samt Nightbreed EP'n mot en OG-kopia av Lord Aaqil - Check It Out 12" med Verge från Philaflava.
Ruskigt nöjd med detta byte eftersom han ville ha Legit 12"an på Libra först, men sen ändrade sig till Nightbreed EP'n, vilken jag gillar mkt mindre. Legit 12"an kan va en av mina favorit 12"or
Så på väg alltså;
Lord Aaqil - Check It Out 12" OG, 1993
Skivsamlare
2012-07-03 13:29
Såg att min repress av Aaqil är skickad nu med! Jävligt peppad!
Ingen av er som klippte Bodysnatchers repressen??
inkommande snoop doggy dogg - murder was the case lp
Sprit, vapen & knark gör den svage stark
Lord Finesse & DJ Mike Smooth: Funky Technician US OG LP Wild Pitch 1990 BOOM!
Nån i Sthlmsområdet som vill köpa tyska pressen btw? Har ju den "över" nu :)
Skivsamlare
2012-07-04 19:34
fett! Vad fick du ge för den SS? Den brukar väl gå för minst en femhunka va?
Funky Technician är enligt mig en odiskutabel klassiker som borde finnas i varje samling.. (Ska dock erkännas att jag inte äger vinylen, men har både cd'n och tapet och bägge är US-originals) Minns att jag inte tyckte den var mycket att ha i början av 90-talet, tyckte att Finesse skröt lite för mycket tillochmed för en rappare, och det var inte förren kanske 96 eller 97 som jag införskaffade mej den cd'n..
Förresten, nån mer än jag som tycker detta pris är sjukt mycket i överkant?
http://www.tradera.com/looptroop-long-arm-of-the-law-do-my-do-hiphop-rap-rare-auktion_210813_159056179 Är Looptroop hypen på återtåg?
Gremlin: Jag gav $40 för den. Skivan är NM, men omslaget är "bara" VG/VG+. Har haft den tyska pressen sen nån gång i mitten på 90-talet och den var bättre begagnad redan när jag köpte den. Alltid velat ha US OG, men som du säger är den ofta ganska dyr. Detta pris kändes klart rimligt! Blir perfekt nu när man ska få hem instrumentalversionen också. Visst bör den finnas i allas samlingar. Top 3 album ever för mig!
Skivsamlare
2012-07-04 19:53
Inte top 3 för mej, men definitivt top 10.. och eftersom jag "känner" dej vid det här laget ss så vet jag att du vill se en top-tio lista... : Utan nån inbördes ordning: Group Home - Livin' Proof Pete & C.L. - Mecca & The Soulbrother Common Sense - Resurrection Main Source - Breaking Atoms Smif-N-Wessun - Dah Shinin' Jedi Mind Tricks - Violent By Design Nas - Illmatic O.C. - Word Life... GZA - Liquid Swords Wu-Tang Clan - Enter The Wu-Tang
Skivsamlare
2012-07-04 19:56
Haha "definitivt top 10" skriver jag och likt förbannat så glömde jag bort Funky Technician ändå
Skivsamlare
2012-07-04 20:02
Fan glömde Gang Starr också... Tror inte det går att endast välja 10 st. klassiker...
Haha, härinne händer det grejer :D Top tre personliga favoriter för mig är Mecca, Funky Technician och Reel To Reel. De har jag liksom lite närmre hjärtat än alla andra album. Sen blir det så jävla invecklat, men ja, Step In The Arena, Illmatic, Enter The Wu och Breaking Atoms är jävligt starka kandidater för mig också. Liksom Stunts Blunts & Hiphop, Runaway Slave, It Takes A Nation, Reasonable Doubt, Run-DMC, On Fire, Radio, Don't Sweat The Technique, It's A Big Daddy Thing m.fl. m.fl. Men dude, en hel top 10 och inte ett enda album från 1983-91? A bit harsh on the 80s ain't we? PS. Behöver jag väl knappast säga men Violent Design är nog inte på min top 500, haha... DS.
Kommer redan på en massa fler självklara kandidater. Ready To Die, In God We Trust, Operation Doomsday, Criminal Minded, Low End Theory, Lyte As A Rock, Strictly Business, Enta Da Stage, Sun Rises In The East...orkar inte!
EDIT: "DEM har jag...", "Violent BY Design". Och sen skulle Livin' Proof och Dah Shinin' såklart vara med bland plattorna jag höll med dig om.
Skivsamlare
2012-07-04 23:49
Dude, let's not go there tonight :) Skulle kunna skriva en topp 100 lista utan några som helst problem, men kom nyss hem från jobbet och är redo att inta soff-mode och kolla film :)
Skivsamlare
2012-07-04 23:51
Gillar inte alls hiphop pre-1987 faktiskt... För mej är startar det 1987 med Criminal Minded och Paid In Full... Don't have a cow now, vet att sånt kan va lite känsligt för dej :) Hörs mannen!
Haha, ingen ko på isen. Synd att du missar t.ex. On Fire på din lista, men det är ju inte min huvudvärk! ;)
Fick hem mina skivor från mads idag: D12 - D12 World D12 - Devils Night (+ Bonus Disc) Dilated Peoples - The Platform Eminem - Slim Shady LP Eminem - Encore (Collectors Edition) 50:- (+frakt) som hittat! Några rispor på omslag, några "taggar" på "hållaren" var av på nån, men fint skick för en tia styck alltså. Speciellt Encore-boxen!
Skivsamlare
2012-07-05 16:23
Fick också hem lite shieet idag: EPMD - Rampage feat. LL Cool J (Chaos/Rush, 1991) US promo CD-single (Mad) Skillz - I Ain't Mad No More (Rawkus, 2001) Shelvad CD, kanadensisk press Masta Ace Inc - Sittin' On Chrome (Delicious Vinyl, 1995) US-TAPE Nu väntar jag på 1:a pressen av Lost Children Of Babylons första cd...
Igår handlade jag hiphop, grime och "svensk brazil" som de kategoriserar Lindfors-skivan under på Recordmania:
T La Rock: This Beat Kicks 12" FRESH 1987
T La Rock: Flow With The New Style 12" Sleeping Bag 1988
More Fire Crew: Oi! 12" Go! Beat 2002
Osten Af Mozzarella: Commodore 64 YELLOW 7" Remmerline 2009
Doug E. Fresh & The Get Fresh Crew: World's Greatest Entertainer LP Reality 1988
Lill Lindfors: Mellan Dröm Och Verklighet LP Polydor 1970
Diamond & The Psychotic Neurotics: Sally Got A One Track Mind 12" Chemistry 1993
Skivsamlare
2012-07-12 18:50
Haft en slow week, minst sagt.. Men har ändå fått hem dessa två cd's: Jurassic 5 - The J5 EP (Rumble, Pickininny Records, 1997) (1:a pressen utan clearade samplingar) Lost Children Of Babylon - Where Light Was Created: The Equidivium (Low Art, 2001) (1:a pressen med grönt front cover) Men som sagt, slow week...
Too $hort-Life Is...Too $hort , LP Dangerous Music 1988Demon Boyz-Recognition , LP Music Of Life 1989
Kom hem från landet och hittade flera avier samt ett paket från Slice Of Spice på hallmattan. De här blev det:Lord Finesse Signature Sevens 3 Pull Ya Card/Check Me Out Baby Pah 2x7" clear vinyl Lord Finesse Signature Sevens 3 Pull Ya Card/Check Me Out Baby Pah 2x7" black vinyl Lord Finesse No Gimmicks (Flexi, 7", S/Sided, Promo, Ltd, Clear) Lord Finesse Featuring Percee P - Kicking Flavor With My Man remix 7" silver vinyl Lord Aaqil - Check It Out 12" reissue Dope Folks DJ Format And The Good People - Marisco 7" DWG Sen har jag turen att vara god vän med en viss cdförsäljare vissa här i tråden är bekanta med så jag fick första tjing på en hel batch grejer som jag köpte:Absent Minded - Extreme Paranoia In Stocktown Brand New Heavies - Heavy Rhyme Experience Vol 1 Capone N Noreaga - The War Report Casual - Fear Itself Cella Dwellas - Realms N Reality Channel Live - Station Identification Charizma & Peanut Butter Wolf - Big Shots Chino XL - Here To Save You All Chino XL - I Told You So Common - Resurrection Comptons Most Wanted - Its A Compton Thang Comptons Most Wanted - Straight Checkn Em Comptons Most Wanted - Music To Driveby The Coup - Kill My Landlord Cypress Hill - Cypress Hill Da Lench Mob - Planet Of Da Apes Das EFX - Dead Serious Devin The Dude - Just Tryin Ta Live DFC - Things In Tha Hood Diamond D - Stunts Blunts & Hip Hop Digable Planets - Reachin (A New Refutation Of Time And Space) D.I.T.C. - D.I.T.C. Dj Quik - Quik Is The Name Dj Quik - Way 2 Fonky Dj Quik - Safe & Sound Tha Dogg Pound - Dogg Food Dooley-O - Watch My Moves Down South - Lost In Brooklyn Dr Dooom - First Come First Served Dred Scott - Breakin Combs Eazy E - Its On Dr Dre 187um Killa EDO G - Life Of A Kid In The Ghetto EDO G - Roxbury 02119 EPMD - Strictly Business EPMD - Unfinished Business EPMD - Business Never Personal Eric B & Rakim - Paid In Full Eric B & Rakim - Follow The Leader Eric B & Rakim - Let The Rhythm Hit Em Eric B & Rakim - Dont Sweat The Technique Erick Sermon - No Pressure Facemob - The Other Side Of The Law Fat Joe - Represent Fat Joe - Jealous Ones Envy Fesu - War With No Mercy 5th Ward Boyz - Ghetto Dope 50 Cent - Power Of The Dollar Flatlinerz - U.S.A. Frankie Cutlass - Politics & Bullshit Freddie Foxxx - Freddie Foxxx Is Here Freestyle Fellowship - Innercity Griots Funkdoobiest - Which Doobie U B? Gang Starr - Step In The Arena Gang starr - Daily Operation Geto Boys - Making Trouble Geto Boys - Grip It On That Other Level Geto Boys - The Geto Boys Geto Boys - We Cant Be Stopped Geto Boys - Uncut Dope Geto Boys - Till Death Do Us Part Grand Puba - Reel To Reel Gavediggaz - 6 Feet Deep Group Home - Livin Proof Group Home - Tear For The Ghetto Hard 2 Obtain - Ism & Blues Heather B - Takin Mine House Of Pain - Same As It Ever Was Ice-T - O.G. Original Gangster Ice Cube - Amerikkkas Most Wanted Ice Cube - Death Certificate I.N.I. - Center Of Attention Intelligent Hoodlum - Tragedy saga Of A Hoodlum
Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass
J-Dilla - The Shining Jedi Mind Tricks - The Psycho-Social... Jedi Mind Tricks - Violent By Design Juggaknots - Re:Release KMD - Mr Hood KMD - Black Bastards Kokane - Dont Bite The Funk Kool G Rap & DJ Polo - Wanted Dead Or Alive Kool G Rap & DJ Polo - Live And Let Die Kool G Rap & DJ Polo - The Best Of Cold Chillin Kool G Rap - 4 5 6 K-Solo - Times Up Kurious - A Constipated Monkey The Last Emperor - Music Magic Myth Leaders Of The New School - A Future Without A Past LL Cool J - Mama Said Knock You Out Lootpack - Soundpieces Da Antidote Lord Finesse & DJ Mike Smooth - Funky Technician Lord Finesse - Return Of The Funky Man Lord Finesse - The Awakening Lord Finesse - From The Crates To The Files Lords Of The Underground - Keepers Of The Funk Mad Flava - From The Ground Unda Mad Skillz - From Where??? Madvillain - Madvillainy Marley Marl - The Best Of Cold Chillin Master Ace - Take A Look Around Masta Ace - Slaughtahouse Masta Ace - Sittin On Chrome Masta Ace - Disposable Arts MC Eiht - We Come Strapped MC Eiht - Death Threatz MC Ren - Kizz My Black Azz Mc Ren - The Villain In Black MC Serch - Return Of The Product MC Lyte - Aint No Other MF Doom - Operation Doomsday MF Doom - Special Herbs The Box Set MF Grimm - The Downfall Of Ibliys A Ghetto Opera MF Grimm - American Hunger MHZ - Table Scraps Mic Geronimo - The Natural Milk - Never Dated Mobb Deep - Juvenile hell M.O.P. - Firing Squad M.O.P. - First Family 4 Life Nine - Cloud 9 Non Phixion - The Future Is Now N.W.A. - Straight Outta Compton N.W.A. - 100 Miles And Runnin O.C. - Jewelz O.G.C. - Da Storm Onyx - All We Got Iz Us Organized Konfusion - Organized Konfusion Organized Konfusion - Stress The Extinction Agenda Organized Konfusion - The Equinox Paris - Sleeping With The Enemy Pete Rock - Soul Survivor Pete Rock - Underground Classics Pete Rock/I.N.I/Deda - Lost and Founds Pete Rock & C.L. Smooth - All Souled Out Pete Rock & C.L. Smooth - Mecca And The Soul Brother Pete Rock & C.L. Smooth - The Main Ingredient The Pharcyde - Bizarre Ride II The Pharcyde Pharoahe Monch - Internal Affairs Pharoahe Monch - Desire Poor Righteous Teachers - Pure Poverty Poor Righteous Teachers - The New World Order Ras Kass - Soul On Ice RBX - The RBX Files Real Live - The Turnaround A Long Awaited Drama Redman - Whut Thee Album Redman - Dare Iz A Darkside The Roots - Organix Royal Flush - Ghetto Millionaire Saafir - Boxcar Sessions Sadat X - Wild Cowboys Sage Francis - Sick Of Waiting Tables Sage Francis - Still Sick Saigon - Warning Shots Scarface - Mr Scarface Is Back Scarface - The World Is Yours Scientifik - Criminal Showbiz & A.G. - Party Groove/Soul Clap Showbiz & A.G. - Runaway Slave Show & A.G. - Full Scale LP Smif N Wessun - Dah Shinin Smoothe Da Hustler - Once Upon A Time South Central Cartel - N Gatz We Truss Spice 1 - Spice 1 Spice 1 - 1990 Sick Thug Life - Volume 1 Too Much Trouble - Players Choice Too Short - Life Is Too Short Too Short - Short Dogs In The House Too Short - Shorty The Pimp Too Short - Get In Where You Fit In Trends Of Culture - Trendz 2pac - 2pacalypse Now Ultramagnetic mcs - Critical Beatdown Deluxe Edition Ultramagnetic mcs - The Four Horsemen The UMCs - Unleashed Yo Yo - You Better Ask Somebody
Skivsamlare
2012-07-13 09:17
haha, ord överflödiga :) du knep en hel del som jag haft på min wantlist ett bra tag nu
Skivsamlare
2012-07-13 10:29
Åker till Cuba två veckor nästa måndag, så jag ligger lite lågt med att spendera pengar på plattor just nu, då man ju vill ha lite reskassa. Har plockat nån trave 20-kronorsplattor, men det är mest Lill Lindfors och sånt som jag tror jag är rätt ensam om att lyssna på i denna tråd. Avstår från att fota och lista så jag inte blir whoas motsvarighet till Jesper på DWG (extremt intern vits, 20 nördpoäng till dig som skrattade åt den).
Förra veckans inköp
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
lite cd inköp
@grass som du ser på bilden var det jag som haffade beatnuts & above the law plattorna på cd
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.