I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Nu ska vi reda ut varför 2 Pac är så speciell, en gång för alla

Utländsk Hiphop - Allmänt

   

2011-08-17 22:04

Nu ska vi reda ut varför 2 Pac är så speciell, en gång för alla

Just det. Finns säkert andra såna här trådar men vi kör ändå.

Jag lyssnar på all slags hiphop egentligen, vissa artister eller grupper kan ge mig en speciell, personlig känsla. One Be Lo, t.ex. när jag lyssnar på honom är det högst personligt. Så är ju musik också, och tjusningen med det.

Men jag, och många av mina hiphopvänner, anser samtliga att det är något högst speciellt med att lyssna på 2 Pac. Han står ut på något märkligt sätt.

Jag har haft lite teorier om varför till varför han är så speciell att lyssna på. Häromdan satt jag och lyssnade på den här låten



och kom fram till iaf en sak, då han lägger tredje versen, är att man tydligt kan höra hans känslor, man hör när han är ledsen, eller glad, osv, genomgående i hans musik. Det ligger extremt mycket kraft bakom det, på något sätt.

Sen slog det mig att... han hängav sig till musiken som egentligen ingen annan gjort. Saker han skriver, så känns det som att allt hans liv gick ut på musik, och att han var en slav under denna, och vice versa på något sätt. Givetvis är det samma för många andra musiker, men.. jag vet inte.

Vad tror ni?

I want to name my kids after people I hate,
so I can beat them -
and feel good about it.