I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Sean Price - Mic Tyson

Utländsk Hiphop - Allmänt

2012-09-18 10:08

Sean Price - Mic Tyson

Efterlangtat album som antligen fatt ett release datum. Fett album cover.

Groupie

2012-09-18 10:59
Efterlängtat minst sagt
Den här veckan började bra sa han som blev hängd på måndagen.

2012-09-18 11:26
som antligen fatt ett release datum.

Det har varit Oct.30 i över en månad.

2012-09-18 15:53
brb2009 P34

Ok, da sitter du inne pa nagon special info da, eftersom flera hiphop sidor har rubriken "Mic Tyson finally gets a release date"

2012-09-18 16:46
HHDX har missat. Dåligt.

http://www.hiphopdx.com/index/news/id.21176/title.rap-release-dates-ghostface-killah-dj-drama-freeway-aap-rocky

September 18
Homeboy Sandman - First Of a Living Breed
Brother Ali - Mourning In America & Dreaming In Color
G.O.O.D. Music - Cruel Summer
Nutso - Behind These Bars EP
Tech N9ne - E.B.A.H.
Double A.B. & Dub Sonata - Media Showers

September 25
Lupe Fiasco - Food & Liquor 2: The Great American Rap Album Pt. 1
Murs and Fashawn - The Generation
Kreayshawn - Somethin' Bout Kreay
Danny! - Payback
Sureshot Symphony - Elegant Aggression

October 2
DJ Drama - Quality Street Music
Skyzoo - A Dream Deferred
Bobby V - Dusk Till Dawn
MellowHype (Hodgy Beats and Left Brain) - Numbers
Prodigy - The Bumpy Johnson Album

October 9
Trash Talk - 119
Machine Gun Kelly - Lace Up
Xzibit - Napalm
Wu-Tang Clan & D-Block - Wu-Block

October 16
Pac Div - GMB
Brandy - Two Eleven
Various Artists - A3C Volume 2
Prince Paul - Negroes On Ice
Blueprint - Deleted Scenes

October 22
Kendrick Lamar - Good Kid, m.A.A.d City
Vinnie Paz - God of the Serengeti

October 23
Prodigy and The Alchemist - Turf Wars
Vinnie Paz - God Of the Serengeti

October 30
Meek Mill - Dreams & Nightmares
MHz Legacy - Megacy
Journalist 103 (The Left) Reporting Live

October 31
A$AP Rocky - LongLiveA$AP

November 6
Lil Fame (M.O.P.) & Termanology - Fizzyology
Ne-Yo - R.E.D.
Saigon - Bread and Circuses

November 13
50 Cent - Street King Immortal
Big Boi - Vicious Lies and Dangerous Rumors
Freeway - Diamond In The Ruff
Roc Marciano - Reloaded
Yelawolf and Travis Barker - Psycho White EP

November 20
Ghostface Killah - 12 Reasons To Die

November 27
Lone Ninja - Rogue Agent
Neako - These Are the Times

"Efter att ordet spridit sig tog det en halvtimme/tre kvart sen var Crooked och Royce på plats tillsammans med Horse Shoe Gang-snubbarna, Crookeds brorsas gäng, C.O.B.-killarna och övriga kompisar till Crooked. Snubben har hela jävla LA som backar upp honom." - jeppehehe

2012-09-18 17:00
G.O.O.D. Music - Cruel Summer
Tech N9ne - E.B.A.H.
Lupe Fiasco - Food & Liquor 2: The Great American Rap Album Pt. 1
MellowHype (Hodgy Beats and Left Brain) - Numbers
Prodigy - The Bumpy Johnson Album
Xzibit - Napalm
Wu-Tang Clan & D-Block - Wu-Block
Kendrick Lamar - Good Kid, m.A.A.d City
Vinnie Paz - God of the Serengeti
Prodigy and The Alchemist - Turf Wars
Saigon - Bread and Circuses
Freeway - Diamond In The Ruff
Yelawolf and Travis Barker - Psycho White EP
Ghostface Killah - 12 Reasons To Die

Helt OK

2012-09-19 20:49
Jag lovar att plattan kommer vara hur fet som helst. Allt P gör är fett bra (ja förutom random axe) och Monkey Barz plattan var bland det absolut bästa från hela 00-talet.

Det ska bli jävligt intressant att se om det blir Ghostface eller Sean P som släpper årets bästa album. Jag gissar på P då Ghost släppte årets bästa album förra året eller?
How can hip-hop be dead when wu-tang is forever?

2012-09-20 20:22
Mycket av det runt om som släppts känns väldigt "mixtape". Hoppas han gör sin grej med lite upptempo och med inhopp av Rockness, då är jag mer än belåten.

2012-09-21 14:04
HHDX har missat. Dåligt.

Dom är ju helt efter, ingen koll alls.

Producent

2012-09-21 23:05
Han har ju gästat en jävla massa Statik Selektah så om allt går väl slänger han in ett par spår på det här!
https://soundcloud.com/macdusty - SP1200/S950

2012-09-22 04:59
Personligen gillar jag inte Statik Selektah's produktioner. Jag hoppas att P inte anvander sig av Statik Selektah eller 9th Wonder utan istallet later The Beatminerz producera ett par tracks.

2012-09-30 01:04
Jag hade gärna hört Roc Marciano eller Action Bronson på nån gästvers. Och självklart Rock. All respekt till resten av Bootcamp men P och Rock är en nivå högre, fast på olika sätt. Är det nån som vet vart den här första versen kommer ifrån? Kan det vara Mic Tyson eller vilken fet låt har jag missat?

Soy esa clase de persona, me buscan todos los hermanos mayores de los niños de la zona

2012-09-30 14:36
beatminerz produktioner och gästverser från ovannämnda men en dröm. hade vart fett o få ngt nytt från ogc på nån låt.

2012-10-12 22:11
SEAN P! Hoppas på lite hårdare beats än det på "I See"

2012-11-08 15:18
Nu är plattan ute! Så vad tycker ni?

Jag tycker plattan var en enda stor besvikelse. Sean P är en av mina absoluta favoritrappare och rappen är i toppklass som vanligt men beatsen är fett jävla dåliga! Mic Tyson är ljusår från mästerverket Monkey Barz

1/5 Blir mitt betyg, även om P är fett bvra går det inte att lyssna på skiten pga beatsen..

Jag tycker att mycket som har släppts på senaste åren har riktigt dåliga beats och jag har blivit grymt besviken på de flesta artisterna som borde leverera men bara valt skit beats. Tex:

M.O.P - Sparta
Random Axe
Nas - Life is Good
Smif-N-Wessun - Monumental (2-3 bra beats)

How can hip-hop be dead when wu-tang is forever?
Rappare

2012-11-09 13:51
Har gett plattan några lyssningar nu och här är min reflektion.

Jag är ett stort BCC fan, väldigt stort, och Sean P har alltid varit en av dem jag gillat allra mest.

På albumen där hela BCC kör så blir alltid låtarna snäppet vassare när han kommer in och bryter av med sin säregna stil.
Och han har ju alltid utskinat Rock (som måste vara en av de mest överskattade rapparna genom tiderna... jävla kakmonsterröst, fy fan) på deras duo-plattor.

Däremot så blir han som så många andra med säregna rimmönster och tunga röster rätt jobbig att höra i längden. Detta blir väldigt tydligt på Mic Tyson.

Han blir direkt smått förutsägbar och samma är det med beatsen. De är tunga, men tråkiga och nästan alltid i samma sega BPM. Skivan är i stor saknad av bangers.
Ingen Bom Bye Yeah så lång ögat kan se... eller örat höra.

Sean P rappar med pondus och låter som han har rätt att vara arg och behöver uttrycka sin frustration över nåt - Men han säger ju inget!
Monkey Barz hade vissa pärlor av vardagslivets ångest i sig, men det saknar Mic Tyson helt. Bara nånsensrim, som är otroligt snygga, men skrammlar väldigt tomt.
(samma problem som Ruste Juxxx altså, snyggt, hårt men helt matfattigt)

Har som sagt lyssnat på plattan några ggr men minns knappt ett skit.

Bästa låtar: Price & Shining Armor samt Bully rap.
Bästa gäst: Realm reality.

Slutord.
Medioker skiva med en mätt och intetsägande Sean P över snygga men tråkiga beats.
STHLM GROOVE COLLECTIVE

2012-11-09 14:43
håller med båda ovanstående...

trista beats och rimstruktur i all ära men jag har tröttnat på enbart sån typ av rap. det måste finnas mer om jag ska orka lyssna...jäkligt tråkigt att plattan blev sån besvikelse då han jobbat på den fett länge och så blir slutresultatet så här.

2012-11-09 14:49
Jag kan delvis halla med om att skivan kan bli lite enformig och forutsagbar men jag tycker anda att den ar battre an det mesta som slapps just nu. For mig ar den i alla fall bland de topp tio basta albumen som slappts i ar. Det som jag saknar mest pa skivan ar personliga rhymes. Pa tidigare album har Sean Price visat en tragikomisk sida som fullstandigt lyser med sin franvaro pa Mic Tyson. Har kor han kor bara stenharda battle rhymes i lat efter lat och det blir lite jobbigt i langden.

En del av beatsen blir ocksa lite enformiga, det ar for hart utan nagon vidare finess eller kansla. Mina favorit latar pa albumet ar Bully Rap, Price and Shining Armor, The Harders Nigga Out och Bar Barian.

Aven om albumet inte ar lika bra som jag hoppats ar det som sagt battre an det flesta som kommit ut hittils. Skulle placera den nanstans efter Killer Mike, El-P, Brother Ali, Kendrick Lamar och Ab-Soul

2012-11-11 14:37
No. 59 pa Billboard 200 och No. 7 pa Rap Album listan. Maste vara Sean Price basta forsta vecka hittils.

2012-11-12 17:51
Wow....vilken besvikelse...

Sean P är fortfarande en favorit, men för att citera soundbwoi

Det som jag saknar mest pa skivan ar personliga rhymes. Pa tidigare album har Sean Price visat en tragikomisk sida som fullstandigt lyser med sin franvaro pa Mic Tyson.

Jag gillar "I'll smack your face off"- grejen som P alltid kör, men tyvärr så är typ hela skivan den moden vilket blir tråkigt efter ett par låtar. Och beatsen, visst, vissa är ok men inte mycket mer än så...

Jag hade betydligt högre förväntningar på skivan men den har sina ljuspunkter. Dessa är dock alldeles för få.
Soy esa clase de persona, me buscan todos los hermanos mayores de los niños de la zona