Lite tankar om Big K.R.I.T.... Shoo! Jag är rätt så "ny" här. Har aldrig skrivit på hiphop forumet tidigare, men jag kommer nog att börja göra det eftersom att det verkar finnas bra folk här som kan hålla en bra nivå på diskussionen. Kan börja med att presentera mig själv lite... Jag är en 17årig kille som älskar södernrap. Det var la när jag var runt 12-13 skulle jag tro som jag började lyssna på Paul Wall bland annat. Man hörde ju aldrig södernrap vad jag kommer ihåg iaf på tv och så. Eminem och 50 cent var la mina favoritartister innan det. Jag upptäckte K.R.I.T. när jag var runt 15-16år. Jag blev kär i hans musik direkt. Det var bara så helt fantastiskt enligt mig. Som om det var jag som hade skapat honom. Men på senare tid så har lite tankar kring hans karriär snurrat runt i mitt huvud och jag känner att jag behöver skriva av mig angående det. Vet inte om det finns så många som lyssnar på honom här, men om det finns så skulle jag gärna vilja höra om ni tycker att det jag säger stämmer... Iaf.Jag har har på senare tid undrat om inte Dej Jam ser K.R.I.T. som någon de vill satsa på 100% Det känns som att de inte ger honom deras fulla stöd. K.R.I.T. släppte ju 3 gratisalbum innan sitt debutalbum. Return of 4eva och 4eva n a day var ju bara helt fantastiska. Jag blev mållös efter att ha lyssnat på dem. Vet inte hur många gånger jag har lyssnat på dem nu. R4 och 4Eva byggde iaf upp en grymt stor hype för live from the underground. Man förväntade ju sig något enormt efter de två förgående albumen. Jag har lyssnat på LFTU tiotals gånger nu och kan inte låta bli att känna mig lite besviken. Den var riktigt bra o så, men den kändes inte lika bra som de två förgående projekten. Efter att ha lyssnat på 4eva igår och R4 idag så tänkte jag för mig själv... Varför släppte han inte R4 som sitt debutalbum? Det var ju snälla nån en instant classic. Jag lyssnade på några random låtar från honom idag och efter ett tag så kom Handwriting. Jag visste ju vad han sa i låten, men jag hade aldrig tänkt på det som jag skulle göra nu...
Excuse my tone of Explainvoice but today was just a bad dayLabel hit me about another single and said I ain't had playSince Country Shit, hell they thought that was a regional record anywayBut thank God for Bun B and Ludacris because they had faithThat shit would take off and it did, guess I was too country to quitI make albums not hits, these rich folks don't know about thisBut that's cool, I'm back to that K.R.I.T. Wuz Here
Strategizing the Next tape with my bro @jonnyshipes got me feeling like 2010 when "Krit Wuz Here" came out.
Stumble along the path, he emerged from the grassStopped at me and asked why so sadPerhaps because they had taken what I hadI'm sure it wasn't much to them but it was all that I could grab
Boating along the sea, he emerged from the mistAsked me how I got far from the beachCause they stripped me of my pride and put these shackles on my feetI was stacked on top of my folk and it was really hard to breatheIt was a little hard to believe that I had been caught up in this mess
See I heard there's people free, not that far but far from meTo be running from these dogs with no shoes up on my feetI heard of this railroad that ventures undergroundAnd takes my kind of people to a place that we can't be found
An A&R once told me“You can determine the worth of a song within 15 seconds of it playing”With complete and utter lack of the factThat it takes takes all 3 minutes and 40 seconds of a songTo comprehend what I’m sayingIt ain't a single if it don’t flyIt ain't a hit if it don’t rideNow he couldn’t tell me the components of a smashBut the ringtones were their all-time highAnd a rappers only as big as his chain, the flashier the better