I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Marshall Mathers LP 2 5 November.

Utländsk Hiphop - Allmänt

2013-08-26 03:44

Marshall Mathers LP 2 5 November.

Källa: http://www.eminem.com/

2013-08-26 11:26
Jag bara skreeeeeeeek när jag såg titeln haha, blev lite rädd för mig själv där. Även om jag hade föredragit en SSLP, skönt med ett datum

2013-08-26 12:07
Åhh herregud vilken jävla superskiva han måste känna att han har på gång.
Att välja de namnet är idioti enligt mig. Han kan aldrig toppa den först MMLP.
Som han låtit på senare år är han inte ens nära. Dock så låter snippen som är
Ute bättee än på länge så hoppas på nått grymt. Får se imorgon när singeln kommer.
Groupie

2013-08-26 12:14
Håller med Bandit_King. Det kommer inte låta ens i närheten av den första MMLP. Recovery var ju världens tråkigaste platta. Tror inte jag har lyssnat på någon låt därifrån sen den var nysläppt.

2013-08-26 13:12

2013-08-26 13:34
Men neje.. Så ska han besudla namnet med den där nya dialekten :(
En sak om han "tog det tillbaka" och gjorde ett lika bra album. Tyckte klippen ovan lät rätt trista.. Men vi får väl lyssna och se vad vi tycker.. Men jag är skeptisk.

Och sista klippet. Vad FAN var det där?

2013-08-26 13:50
Och sista klippet. Vad FAN var det där?

En Beats reklam med singeln som kommer imorgon.

2013-08-26 18:39
Efter att ha lyssnat några fler gånger med bättre ljud tror jag fan de här kan bli en sjuk hit. Om inte en jävligt skön träningslåt. Funderar över reklamen, Är de en bit från Musik videon eller? Har han blonderat sig igen? Har han flippat ur totalt? Hoppas de, Han kan behöva de med tanke på vad han döpt skivan till..

2013-08-26 19:49
BanDiT_King skrev:
Efter att ha lyssnat några fler gånger med bättre ljud tror jag fan de här kan bli en sjuk hit. Om inte en jävligt skön träningslåt. Funderar över reklamen, Är de en bit från Musik videon eller? Har han blonderat sig igen? Har han flippat ur totalt? Hoppas de, Han kan behöva de med tanke på vad han döpt skivan till..

jag tror han enbart blonderat sig för videon skull, för att de ska kännas som "då" lite mer om du förstår hur jag menar?
och till låten så är de hittills helt för korta snippets för att skapa någon riktig uppfattning men som någon sa så känns de ju verkligen som att han valt titeln på skivan av en anledningen, man tar inte och gör en "2a" på ett av sina största album om man inte har något speciellt att visa känns de som.

hela låten får vi höra inom dygnet tror jag då den släpps under morgondagen, frågan är bara vilken tid! :)

jag ser fram emot detta iaf!
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89

2013-08-26 19:52
f.ö. vad tycker ni om den nya minimalistiska loggan? :) tycker den e jävligt snygg faktiskt.

2013-08-26 20:50
Hoppas på ett fett album.
How can hip-hop be dead if Wu-Tang is forever?

2013-08-26 21:01
BanDiT_King skrev:

Var och såg han i paris i torsdags då hade han då inte blekt hår, antar det isåfall är gjort för denna video:)
But i suppose anything goes when it comes to my flows Nothin' is off limits... except for michael's nose

2013-08-26 22:40
Det va en bra skiva det där...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2013-08-27 05:28

2013-08-27 06:54
Fan va sjuk låt. Bara lyssnat än gång så intrycket är vell sådär. Men gillar den iaf mer än både we made you och Not afriad. Rikitgt flippad låt

2013-08-27 09:37
Jävligt annorlunda låt, verkligen. 2a & 3e versen användes äntligen ett behagligare röstläge än på ett väldigt bra tag, så det finns kanske hopp för att denna skivan blir mer som MMLP, men inget kommer att slå den :P

2013-08-27 10:34
Era förhoppningar dog inte efter det som länkas i tråden.... På riktigt?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Groupie

2013-08-27 10:50
Usch, orkar inte ens lyssna på hela låten...Jobbigt rockbeat, skriker och jobbig, tråkig text. Jobbiga ljudeffekter och försök till sång. Fuck det här.
Bumpar fortfarande MMLP och SSEP men den här passar jag på....

2013-08-27 11:50
undra just vart allt hat tagit vägen men där kom det :)
kvittar totalt vad eminem gör så är det inte bra verkar det som, antingen gillar man inte dialekten, eller så börjar han skrika helt för mkt, sen så är det flowet som inte duger och nu är beatet för skrikigt och jobbigt. kan fan inte va lätt att va så jävla bittra hela tiden. gör er själva en tjänst och starta aldrig en låt igen med artister som ni ändå ska ha förutfattade meningar om och redan dömt ut från början för de inte låter som de gjorde förr.. det har liksom gått över 10år sen SSLP,MMLP och TES, folk förändras och prövar nya banor, man börjar ju undra om ni fortfarande sitter fast 10 år tidigare i livet med?

However, jag tycker låten e bra, survival e dock bättre tror jag.
verserna är väl inget superb, men de brukar de sällan va på första singlarna.
att folk tycker att beatet är lite väl mycket kan jag förstå, faktiskt. Men jag tycker det har en jävligt nice oldschool vibe till de.
och sen är de ju så att första singeln sällan reflekterar skivan i sin helhet, och att han ens valt namnet MMLP2 bör ha någon större innebörd.

2013-08-27 11:57
Dizzy89 P24

Jo, han kommer med en bra låt till och från, diggade en del från hans sista.

Jag kan skriva att eminem suger en gigantisk getpung, det skulle fortf inte vara hat då killen aldrig kommer läsa det. Däremot att säga åt folk i audioforumet att de suger är att hata.

Ju mer man tar i är ofta ett tecken på att man bryr sig/ är missnöjd. Nu är det ingen som har hatat här, men förväntningarna är riktigt låga, särskilt efter den där låten. Hoppas man blir positivt överraskad.
Groupie

2013-08-27 12:26
Hatar och hatar, jag skrev bara vad jag tyckte om låten och om vad jag trodde om kommande album.
Jag är verkligen inte bitter på något sätt och har inga förutfattade meningar. Att låten inte låter som hans låtar gjorde för 10 år sedan har jag inga problem alls med, däremot har jag ett litet krav på all musik jag lyssnar på, det ska låta bra.
Den här låten var, enligt mig, inte bra.

2013-08-27 12:48
Orkade knappt lyssna på låten, låter ju som 3 olika låtar? Andra versen gav ett liiitet hopp iaf när man fick det gamla/vanliga röstläget för några bars, annars har jag inte mycket mer att säga.

2013-08-27 15:14
my bad såfall, bara trött på att läsa hur folk alltid hitta något att klaga på, och oftast är de samma personer varje gång med.
jag förstår bara inte varför man ens kollar upp artister man uppenbarligen inte gillar längre? jag digga 50cents första skiva men jag lägger inte en hundradel på honom i dagsläget då jag vet att det inte är i min smak längre.
hade även lite dåligt humör tidigare idag så det är väl därför jag spazza ut lite extra haha.

however, som jaojao säger så är låten gjort jävligt speciellt, alla 3 verser låter "egna" på något sätt och en vän till mig kom på att det är troligen ett tankesätt bakom det.
första versen låter som 80s rap lite grann ibland, nästa e 90s och sista är mer modern.

och sen ska vi alltid komma ihåg att albumet reflekterar aldrig i första singlarna, oftast.

vi får se.
Groupie

2013-08-27 15:53
och sen ska vi alltid komma ihåg att albumet reflekterar aldrig i första singlarna, oftast.

Det har du rätt i, speciellt när det gäller Eminem, jag tycker oftast att singlarna är de som faller mig allra minst i smaken.

2013-08-27 16:54
Så jävla trött på Whoa folk.

Så fort man ger en negativ stämning mot ens favorit rappare går man till attack..

Det här är inte ett dugg bra.

Låter som nått Anthrax skulle rockat över.

Vart fan är det med rappare och produktion dessa dagar.

Hade hellre hört första versen på en Chief Keef remix.

Im out.

Gangsta rappers can't fight, so they rap about guns

2013-08-27 18:05
De är inte specifikt för whoa dirkt. kolla tuben eller 2dopeboyz för att ta nå exempel. De sprutar med folk som inte gillar eller hatar och så dem som hatar dem som hatar. Hatar disskussionen är över representerad i varje jävla kommentarfälr till Eminem`s låtar. Är vell troligen för att han har flest fans (Alternativt då flest folk som fortfarande hoppas på nått). Eller så är de för at alla gillar olika Eminem grejer även om dem flesta verkar va rätt inne på att han va bättre förr. Skit samma, HatDiskusionen tar aldrig slut.

Jag gillar reffen, resten har mer att önska är slutsatsen efter några lyssningar.

Peace

PS. An märk inte på min stavning bryr mig inte

2013-08-27 22:07
oftast är de samma personer varje gång med.

Den enda jag hatat på på flera år här är nog Charron(om du menar mig) men verkar va dags att steppa upp det. Folk verkar ju tydligen tro att man hatar för att man inte diggar någonting.

På riktigt nu; hat för mig är folk som säger saker i stil med "du suger", "lägg ner", "fy fan va kasst" eller anmärker på folks utseende.

Många skriver här för att diskutera kring huruvida de gillar nått eller inte. Iom att svenska hiphop-scenen lurkar frekvent så blir det ju mer "hatiskt" att kommentera svenska akter.

Kan avsluta med lite konstruktiv kritik från organismen tillägnat Jay Z så vi alla får lite perspektiv:

Organismen [email protected] juli 8

Congrats on becoming the Meatloaf of rap! @s_c_

Ärligt talat, jag kunde inte bry mej mindre om folks goda jävla gärningar, gör en bra låt istället ditt fiasko.

Framgångsrika människor och deras patetiska hjälpa-världen-behov.

Kul att Jay-Z släpper ny platta. Synd bara att han blivit så jävla dålig på att rappa och väljer svintråkiga beats.

Producent

2013-08-27 22:19
Detta är rent ut sagt ett hån mot MMLP. Om detta är hans försökt till en fortsättning på den skivan så borde han skjuta sig själv i huvudet illa kvickt.

2013-08-27 22:27
haha så ska det låta, det är den stämningen vi vill ha... men faktiskt, det räcker fan med den där låten för att förpesta skivan som helhet
Producent

2013-08-27 22:42
Om ni inte hört Survival, så låt bli. Den kommer också vara med på skivan, och den är värre än denna.

2013-08-27 22:55
haha fan du fick mig lyssna på dom, whats up med reffen, typ baitat det här:

2013-08-28 18:13
MaskuLinus skrev:
Om ni inte hört Survival, så låt bli. Den kommer också vara med på skivan, och den är värre än denna.

för de första så finns det inget som tyder på att Survival ska va med på MMLP2, då det är singeln till soundtracken för nya Call Of Duty spelet. och att eminem skulle slänga med den på sin egna skiva med känns inte rimligt, möjligen som en extra låt kanske.

Sen vill jag återigen gå tillbaka till hat snacket o hela det där.
Anledningen till de jag skrev igår va inte så mkt hatet ni hade emot eminem utan mer att man ska bli dumförklarad för man råkar gilla hans nya saker såväl som det gamla.
det är en ond cirkel, dom som gillar klagar på de som inte gillar. och de som inte gillar klagar på de som gillar.. som någon skrev så är det en oändlig diskussion som aldrig leder någonstans så jag tänker inte lägga mer tid på det nu, I like it and thats that..

Producent

2013-08-29 07:40
Dizzy89: Det är confirmed att Survival ska va med på hans album, så jo det är rimligt.

Hatet? Varför ska jag inte hata på någon som har chansen att förändra hip-hop till det bättre igen men skiter folket i ansiktet igenom att ta titlen till en av världens bästa hip-hop-plattor och sedan släppa jävla bubbelgum-pop till det namnet?
Eller ska vi ge Miley Cyrus namnet Public Enemy och kalla alla haters som inte tycker det är rätt?

För mig är MMLP, SSLP och Relapse i top 20 bästa skivor som någonsin gjorts, då blir man lite besviken på detta. Speciellt när han frontar som att "vintage slim, bitch" är tillbaka. Man måste inte gilla allt som en artist har gjort för att man gillar några skivor. Tycker man att någon musik är dålig så ska man säga det. man ska inte stötta okvalitativ musik, då kommer mer av samma.

2013-08-29 12:50
För mig är MMLP, SSLP och Relapse i top 20 bästa skivor som någonsin gjorts, då blir man lite besviken på detta.

Satte kaffet i halsen, WHAT THE F?!?!?!?!?!?!
Producent

2013-08-29 13:02
Jag recommenderar dig att lyssna på Relapse texter igen. Aldrig någonsin har någon rimmat så komlext som på Relapse.

Exempel: Stay Wide Awakes andra vers där han rimmar varje stavelse i hela raden på nästföljande rads stavelser igenom hela versen. Samma rim dessutom. INgen har lyckats med det förutom Eminem.

Eller varför inte Oh No som var en läcka från Relapse, sista versen:
Vicodin's like a nitrogen hydrogen vitamin
I bite into five and then I get high as a kite again
I like it when I get in my zone on the mic again
Who am I kidding? I couldn't quit this shit if my life depends
I relapsed twice after I came outta Brighton then
Yeah, rehab's nice, I had my name up in lights again
You see that's why I can't decipher what life I'm in
I might pull a knife on your wife and slice her and dice her then

Det är bara halva versen, han fortsätter på samma rim igenom hela.

2013-08-29 13:12

Det är därför det är intressant att diskutera vad man tycker är bra och dåligt, man kanske lär sig uppskatta någonting man avfärdat på ett nytt sätt.

Att alla enbart går in i artisters trådar de gillar och säger "fett" är inte speciellt givande

Jag har kanske lyssnat på relapse en gång, max

2013-08-29 13:38
MaskuLinus skrev:
Jag recommenderar dig att lyssna på Relapse texter igen. Aldrig någonsin har någon rimmat så komlext som på Relapse.

Exempel: Stay Wide Awakes andra vers där han rimmar varje stavelse i hela raden på nästföljande rads stavelser igenom hela versen. Samma rim dessutom. INgen har lyckats med det förutom Eminem.

Eller varför inte Oh No som var en läcka från Relapse, sista versen:
Vicodin's like a nitrogen hydrogen vitamin
I bite into five and then I get high as a kite again
I like it when I get in my zone on the mic again
Who am I kidding? I couldn't quit this shit if my life depends
I relapsed twice after I came outta Brighton then
Yeah, rehab's nice, I had my name up in lights again
You see that's why I can't decipher what life I'm in
I might pull a knife on your wife and slice her and dice her then

Det är bara halva versen, han fortsätter på samma rim igenom hela.

Såhär på rak arm gör han väl samma sak på Lose Yourself som är en mycket bättre låt? Om man nu ska gå efter rim haha.

Jag har lyssnat på Relapse hyffsat mycket eftersom jag ändå har varit en Stan en gång i tiden och visst finns det nån låt som är bra (Underground) men att jämföra den med MMLP eller top 20 of all time är fortfarande ren och skär jävla idioti.

Hade missat Oh no helt tror jag

2013-08-29 13:40
Producent

2013-08-29 15:47
jaojao_ Vad är det du inte gillar med den? Är det dialekten och beatsen? I sånna fall förstår jag, men aldrig har Eminem rimmat bättre. Visst han rimmar snyggt i många gamla låtar också och jag håller dom högt, som i t.ex. Lose Yourself, men inte så pass komplext som i Stay Wide Awake. Sedan tycker jag just Lose Yourself är en av de mer överskattade låtarna. Vad handlar låten om liksom? Att ta vara på sina chanser? Ganska tråkigt. Då föredrar jag när han går lite ljupare som på Kim, Rock Bottom eller If I Had. Men det som jag alltid gillat mest med Eminem är hans sjuka humor och hur han kan få en att skratta åt de mest absurda raderna, plus ordlekarna och rimmen han gör det med. Med det sagt, den nya singeln är extremt tråkig, medans MMLP är extremt rolig, därför bode han tänka om med albumtiteln.

2013-08-29 16:08
Tycker eminem bara blev sämre frånochmed eminem show. Har diggat en del grejer han gjort efter, tillochmed några av grejerna med dialekt funkar, som 3AM tillexempel.
Inget slår dock vibben på dom första två plattorna.

Eftersom eminem är eminem å han har så många gamla hardcorefans som hatat på det han gjort dom senaste 10 åren, är det väl rätt stor press att släppa nåt nytt överhuvudtaget, men att döpa en platta till MMLP2 känns idiotiskt.

Men som Dizzy89 va inne på, att han kör en stil som utvecklas under låtens gång, kanske han vill få gamla fans att inse att han är minst lika bra som förr, men har utvecklasts stilmässigt. Dock övertygade han inte mig med denna.
Ridå

2013-08-29 16:10
Jag ryser varje gång han kör dom där snabba flowbitarna, vet inte om han vill låta tajt, men då kan det va en idé att inte ligga lite offbeat.
Ridå

2013-08-29 16:18
Han har aldrig kickat dåligt, som rappare är han ju i toppen men låt-upplägg och beatval plus att han väljer att göra till rösten ala Nicki Minaj är ju det som sänkt hans grejer mest
Producent

2013-08-29 16:39
Töntnörden: Jo, jag håller med dig i allt. SSLP och MMLP är ju självklart hans bästa, men Relapse ligger för mig strax efter. Men jag gillar ju seriemördar-rap och komplexa rimscheman. Visst gjorde han samma på sina första två, men inte på samma sätt som Relapse. Relapse känns som en naturlig utveckling av den gamla stilen från dom två första. För han har/hade ju inte samma problem 2009-2013 som han hade när han gjorde SSLP o MMLP. Och just därför är dom omöjliga att toppa.

2013-08-29 16:55
Absolut, han har steppat upp rimscheman å dödar garanterat med den. Dels den grejen du citerade å 3 AM är ju lysande exempel på det. Är nog kanske som VRGNHNS säger är beatsen å hur han lägger grejerna ibland som förtar lite av känslan. Sången har jag ofta svårt för, men PUKE tex är ju hur hård som helst, fast han sjunger sig igenom hela.

Blev ni besvikna på Bad meets evil-reunionen förresten?
Ridå
Producent

2013-08-29 17:31
Ja, han har ju inte haft nå vidare beats sen The Eminem Show. Encore har väl ett o annat. Evil Deeds är nice. Jag gilla Puke med.

Ja precis. Han är ju rätt så bra på Recovery också om man tänker flow och rim men den skivan kan jag inte lyssna på. Jag vill höra karl förbannad eller sjuk i huvudet.

Jag gillade inte BMS-EPn alls. Dock var låten Reunion en av dom bättre han gjort detta decenniet. Hans lugna, smått agressiva röst blandat med all misogyni är hur rolig som helst. Men restan av skivan var "meeehhh". Lighters hade kunnat vara bra om dom bytte beat och kastade Bruno Mars. Jag har hatat låten sen den släpptes men hörde den igen och insåg att texten är brilljant. Kolla hur han rimmar här t.ex.:
I love it when I tell them shove it cause it wasn’t that
Long ago when Marshall sat flustered, lacked luster
Cause he couldn’t cut mustard, muster up nothing
Brain fuzzy cause he’s buzzin’, woke up from that buzzer
Now you wonder why he does it how he does it? Wasn’t cause he had buzzards
Circling around his head waiting for him to drop dead, was it?
Or was it cause some bitches wrote him off? Little hussy ass scuzzes
Fuck it, guess it doesn’t matter now, does it?

Hur bra texten än här må vara så kommer jag aldrig kunna njuta av den p.g.a beat valet och sången i refrängen. Tyvärr.

Men med nya singeln känner jag tvärt om. Beatet hade väl funkat om texten var rolig, men texten är bland det tråkigaste/mest mediokra han skrivit, vilket förvånar mig då 5 av 6 tidigare singlar faktiskt fått mig o skratta, även om låten i sig inte varit så bra. Detta gör mig otroligt orolig inför vad denna skiva kommer låta som i helhet.

2013-08-30 00:43
shiet här försvinner man under dagen o hittar tonvis med nytt att läsa här, intressant läsning dessutom.
e för trött för att tillägga ngt just nu så lämnar mest detta medd för att veta hur långt jag läst haha.

Btw. personen som säger att survival e bekräftad för MMLP2, exakt vart då? har inte hittat det alls :s
Poet

2013-08-30 01:14
Hat för att folk ogillar?

Om jag säger att du är en värdelös människa och att du och din familj förtjänar att bli gruppvåldtagna och stympade, då har du en gnutta hat.

Säger jag "Fan det här är skit" Så är det inget hat det är en jävla åsikt.

Survival var bättre än Berzerk, första halvan av reffen är verkligen skitdålig.
Beatet var ingen riktig höjdare heller, men kunde varit värre. Förhoppningsvis blir skivan helt okej, men det borde den bli. Förra var ingen höjdare men hade ändå 4-5 riktiga jävla fantastiska spår, dock hoppas jag att Rihanna stannar långt jävla borta från den här skivan.

Blir säkerligen bra i slutändan, men vad ska man annars förvänta sig från en top 3 all time rappare (Thats right i said it)
I.C.T.W
Ill be heading out soon
Producent

2013-08-30 07:52
Dizzy:
Jag tror den är bekräftad. Kolla här:

Eminem Reveals New 'Survival' Song from Upcoming Eighth Album

Source: http://urbanchristiannews.com/ucn/2013/08/eminem-reveals-new-survival-song-from-upcoming-eighth-album.html#.UiAyRRsvXCQ

Survival is taken from Eminem's forthcoming eighth studio album

Source: http://www.bbc.co.uk/newsbeat/23709217

Eminem has returned with "Survival," a new non-single that will appear in the upcoming video game "Call Of Duty: Ghosts" as well as on the rapper's next studio album

Source: http://www.billboard.com/articles/news/5650683/eminem-releases-survival-song-from-call-of-duty-game-listen

You get the point..

Alla artiklar rörande Survival ser ut så, tyvärr.

2013-08-30 12:01
Aja, ska kolla upp den när den släpps men jag sitter inte på nålar direkt. finns säkert nåt guldkorn på den om man har lite tur.
Ridå

2013-08-30 13:47
Att kalla sitt nästa album MMLP2 och släppa en låt som berzerk klingar inte bra.. Troligtvis det album jag dunkat mest genom mina dagar även om SSLP är bättre, vet inte varför det blivit så.
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker

2013-08-30 13:49
Är verkligen SSLP bättre? Alltid ställt mig frågande till folk som tycker att någonting före eller efter MMLP är det bästa han gjort. Trappan gick väl upp och sen ner.