I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Video Battle] Kotd - Dizaster vs DNA (Co-Hosted by Drake)

Utländsk Hiphop - Battles

Graffare

2011-11-16 06:21

[Video Battle] Kotd - Dizaster vs DNA (Co-Hosted by Drake)

http://www.kingofthedot.com/dizdnaflat.php

-

2011-11-16 07:35
fyfan så sinnesjuk battle. vettefan vem som "vann" den.

Dizasters första rond kan va bästa jag någonsin hört/sett. samtidigt som DNAs avslutning på sista ronden var sjuk.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Rappare

2011-11-16 08:40
Wow.
Tears of Liquor EP
https://soundcloud.com/nicoelrico/sets/tears-of-liquor-ep

2011-11-16 09:59
Rond 1: Diz
Rond 2: DNA
Rond 3: lika skulle jag säga.

Men Diz hade den klart bästa ronden om man ser på hela battlen, så jag ger det till honom.

2011-11-16 11:53
DNA punk'ade verkligen dizaster.. den sista minuten på 3e ronden ..Wooooooooww....

Precis som någon hade skrivit på youtuben, förstår inte varför dizaster ska freestyla i en sån här stor battle, även om han gör det bra, så var det lite pinsamt emellanåt..

DNA vann i mina ögon..
you wish you was me but woke up n' you was you again

2011-11-16 12:42
alltså, woooow, vilken jävla battle!
Som Niz säger så blev Diz veeeerkligen punked i 3e ronden, fyfan vad det va en genialt drag av DNA!

Detta är utan tvekan bådas bästa battle hittills i deras karriärer, båda va sinnessjukt bra och ingen blev bodybaged, de va en sjukt jämn battle.

MEN för min del så tycker jag fan ta mig att DNA edge;a denna, mkt pga en mkt mer stabil 3e rond, men ska se battlen igen senare idag, man missar mkt första ggn oftast !

FET BATTLE!
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89

2011-11-16 13:25
DNA punk'ade verkligen dizaster.. den sista minuten på 3e ronden ..Wooooooooww....

Jo absolut inte att vem som helst hade kunnat räkna ut att reaktionen skulle bli sådan om man säger en sån sak.

Diz visar mer bara att han inte bryr sig, om något så framstår kanadensarna som fånar för att dom rider och vurmar för någon som för två år sedan kallade dom "faggots" och som direkt första gången han battlade i canada fick högvis med respekt och kärlek från publiken.

2011-11-16 13:59
Rätt tråkig battle ändå, hade den varit 3x2 min hade den nog varit intressantare.
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."

2011-11-16 14:10
DNA 2-1
Boyz n the wood
Sångare

2011-11-16 17:15
Waaaaaaaaaaaooooooooow. Bästa battlen som någonsin ägt rum i detta format. Diz första är inte mänsklig. DNA:s punk blev jävligt bra, men jag gillar oftast inte när man spelar på lätta referenser till hemmapubliken, typ säg nåt om hockey och vinn battlen. Men, DNA hade mer än så också givetvis. Känner faktiskt inget behov av att utse en vinnare, denna battle var bara orgasm rakt igenom.

Detta skrivet en minut efter att ha sett den. Kanske lugnar ner mig något efter en andra titt.
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin".
Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län
Producent

2011-11-16 17:44
för mycke hype kring den här battlen, levde inte upp till mina förhoppningar på något vis. ja menar visst va den bra, men låååååångt ifrån bäst, tycker jag.
People believe what they want to believe, and I want to believe you're a smart man.

2011-11-16 20:56
2-1 Diz,folk fattar inte hans multys helt enkelt ,heelt galet , 3:e ronden gick i Dna´s vägar helt ,vilket jämnade ut en hel del, Annars så var den ganska nice , lite överhypad må jag säga.

http://soundsof051.com/

2011-11-16 21:00
jag är helt jävla blown away av den här, som många redan sagt, Diz första är heeelt, speciellt de sista sexton.

och punked är fan det ultimata ordet för fällan DNA satte Diz i, shit, inte nog med det första, utan att han sen går tillbaks igen och Diz vägrar, och avslutar med ett "exactly my point, he says shit but he doesn't mean it" som är en callback till DNA's första rond, helt sjukt genomtänkt
"Jag hatar inte mycket, men när någon uttalar whoa fel, börjar jag hata den personen." - Dr.Octagon

2011-11-16 21:32
Helt ärligt, DNA edgea nog alla utom första ronden. Har aldrig varit något DNA fan och har tänkt att Diz skulle ta detta utan problem.

Men det kan bara vara riktiga fan boys som säger att Diz tar detta.

Som diz säger själv, han har inte tänkt ut någon struktur, så det blir freestyles här och där och matar på utan att det är riktigt genomtänkt. Sedan slänger han in sina förskrivna set ups i mellan åt och dom är bra. Men DNA har en hel plan för hela battlen känns det som.

Det var DNA som styrde vad som hände efter hans första rond kändes det som.

Visst är det kul att Diz är så bra på att freestylea, att han gör det mot publiken men i min bok vinner du inte över motståndaren så. Publiken ska givetvis hålla käften, men det lilla snacket som var i slutet var ingenting mot hur irriterande det måste ha varit när han går och knuffar DNA och lush får gå in.

Jag trodde det var bodybag efter Diz första rond men jäklar vad DNA leverera.

Andra ronden var jämn men edge för DNA i min bok.

Sista ronden går onekligen till DNA och det är i stort sett halva battlen.

Sen när Diz är snabb på att säga att båda vann osv känns det mer som han säger det eftersom han känner att DNA edgeade denna battlen. Men men, bra battle men hade föredragit timelimits så hade mycket fillers sållats bort!

Hon checkar in mig från andra sidan baren.
Du checkar in dig och uppdaterar status raden.

2011-11-16 21:39
Rond 1: Diz
Rond 2: Tie (eventuellt Diz)
Rond 3: Tie (eventuellt DNA)

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-11-17 01:35
Kan vara det bästa jag skådat i battleväg, fantastisk underhållning.
Ålltzen, Växjö, Bremen.

2011-11-17 01:39
Kan också tillägga att jag verkligen börjar tro på människan som helhet när jag kikar på den efterföljande intervjun.
Ålltzen, Växjö, Bremen.

2011-11-17 09:47
DNA 2-1.

Riktigt bra battle.
"Efter att ordet spridit sig tog det en halvtimme/tre kvart sen var Crooked och Royce på plats tillsammans med Horse Shoe Gang-snubbarna, Crookeds brorsas gäng, C.O.B.-killarna och övriga kompisar till Crooked. Snubben har hela jävla LA som backar upp honom." - jeppehehe

2011-11-17 10:55
Säger som många andra, Diz tog den första ronden, och DNA tog 2:a och 3:e. Och de sista minutrarna i DNAs tredje är ju sjuka? Riktigt grymma rader! Men båda ska ha propps för battlen och kan den största battlen någonsin!
Hellre Hatad Än Älskad!

2011-11-17 10:56
Dizaster och DNA är båda riktiga monster. helt enastående material från båda hållen. Dizaster - vilken jävla rutin och DNA - årtiondets största step-up. en ytterst stark battle i sin helhet. samtidigt kan jag inte låta bli att känna hur tröttsamt det är med dessa s k "grudge" battles. underhållande, men minst lika mycket utdragna och långtråkiga att kolla på

2011-11-17 13:24

jaja spam spam roofus, svara mig i PM istället ang. den andra grejen
Rappare

2011-11-17 17:01
shiit! riktigt groooooov Battle! är helt off the hook!
Låten ingen trycka ner dig för dina drömmar!

2011-11-17 18:09
Alltså, först och främst är det ju ett helt sinnessjukt battle! Men jag måste säga att det nog är första gången som Dizaster möter någon som kan matcha honom. Jag menar inte att han inte mött lika bra tidigare, men ingen har liksom kunnat matcha hans stil. Varje battle har han "vunnit", iaf publiken, förutom det här battlet. DNA lyckas verkligen peka ut och förlöjliga Dizasters stil på ett sätt som faktiskt verkar träffa tungt på Dizaster själv.
Och som någon sa vinner man inte på att freestylea jämt och Dizaster kändes inte alls lika strukturerad och därmed inte lika skillad.

Sen tycker jag att det är trist att Dizaster, som någon också sa, ska hålla på att störa DNA och kommentera rader, ställa sig sjukt nära osv, men när någon i publiken pratar under hans vers då går han haywire. Även efteråt i intervjun när han säger sjukt bra grejer så måste han ändå ta över allt och prata nonstop 99% av intervjun. Hajar att han var taggad, men jag vet inte, känns som att han mest får DNA att framstå som mer professionell i såväl verserna, som mellan verserna och även efteråt.

Min röst går till DNA.

2011-11-17 19:55
Helt oooooerhört sjukt
Graffare

2011-11-17 21:18
DNA visade verkligen va han gick för! Till skillnad från Dizaster så får man känslan av att DNA går in med 110%.

Dizaster kändes för regular, samma attityd som alltid, kändes inte riktigt som att han skrev sina rader bättre än vanligt..
Klart det var feta punches och en och annan free som var tung, men fick endå inte känslan av att han brydde sig om att steppa upp och gå in med 110%.
MEN - Dizasters första var brutal, helt sjuk rakt igenom, ser verkligen hur han bevisar sitt hat mot dna. Men tråkigt nog så räcker inte en vers med tunga punches för att vinna 3 ronder.

DNA höll samma nivå rakt igenom men kunde inte matcha Dizasters första, hade Dizaster verkligen gått in så hårt med 3 ronder så hade han utan tvekan vunnit.

TLDR; Ger vinsten till DNA men står fast vid att Dizaster visade sin riktiga peak i första ronden och KAN ta DNA.
1-0 DNA
-

2011-11-18 00:47
efter 2 kollar så tycker jag inte längre DNA tog den lika självklart längre, nu blev de plötsligt svårare att utse en vinnare... hmmm

Jag gör som så att jag njuter för vad det är istället bara och skiter i att utse någon vinnare!

2011-11-18 00:52
Helt sinnessjuk battle. Trodde verkligen att Diz skulle lägga DNA i en liksäck och stod fast vid det efter hans första rond. Aldrig gillat DNA, men jävlar vilken step-up. Sen tycker jag bara det är löjligt numera att Diz ska hålla på o "battla" publiken.
2-1 DNA
Sångare

2011-11-18 14:28
Share a bathtub with Blanka. Rofl mao. :D

Dissekerar man denna hittar man mycket gott.
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin".
Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län

2011-11-18 17:46
Hohoho, Prince of Persia flippen var en av dom fetaste jag hört

1a Diz
2a Tie
3a DNA

2011-11-18 20:00
Taztylicious skrev:
Hohoho, Prince of Persia flippen var en av dom fetaste jag hört

oh ja den är så sjukt fet alltså! när man verkligen tänker efter i denna battle nu i efterhand så finns det så sinnessjukt många quotables! bland annat den Diz säger, nåt i stil med
"you get ate(8) sideways, like the number infinity"

2011-11-18 20:13
Diz första rond är bästa i hela jävla battlen, överlägset.

2011-11-19 20:59
Tung battle, tycker det är övergrymt att Drake är där =)
Highfive anyone, anyone?

2011-11-20 14:05
Det känns lite som att Diz är orolig för DNAs bars och håller på och apar sig med härskartekniker bara för att folk ska fokusera på honom och inte lyssna så noga på DNA. Delen när DNAs morsa backar ut ur hörnet är ett bra exempel.

Måste nog ge battlen till DNA, fet battle.

2011-11-27 01:06
"härskartekniker" hahhaha smh, det är en battle
Graffare

2011-12-01 19:43
Från Dizaster:

Wow so DNA. Turns out that he bit at least 20 lines..... I murdered him 3-0. I don't care how it looks , I make the decisions around here, inam battle rap, and u not alloud to cheat under my supervision...we've all been conned.
-

2011-12-04 00:14
Från Dizaster:

Wow so DNA. Turns out that he bit at least 20 lines..... I murdered him 3-0. I don't care how it looks , I make the decisions around here, inam battle rap, and u not alloud to cheat under my supervision...we've all been conned.

Källa? Twitter?

Vill gärna veta vilka rader han har bajtat.
"Efter att ordet spridit sig tog det en halvtimme/tre kvart sen var Crooked och Royce på plats tillsammans med Horse Shoe Gang-snubbarna, Crookeds brorsas gäng, C.O.B.-killarna och övriga kompisar till Crooked. Snubben har hela jävla LA som backar upp honom." - jeppehehe
Graffare

2011-12-04 02:26
Han skrev det på facebook, finns tråd om det på RM.

http://board.rapmusic.com/battle-video-archives/1306684-dizaster-calls-dna-biter-shots-fired.html
-

2011-12-04 17:34
Fattar ni någonting? DNA vann utan tvekan. Diz skämde ut sig själv. PUNKT

2011-12-04 17:41
"u get 8 sideways like the number infinity" - ingen som känner igen den? Ingen som lyssnar på hiphop?

2011-12-04 20:59
DMS-Music

Du skämmer ut dig, punkt.

2011-12-10 15:07
Jasså? Varför?

2011-12-10 15:46
Fattar ni någonting? DNA vann utan tvekan. Diz skämde ut sig själv. PUNKT

Därför.

2011-12-10 17:00
Haha okej? Alla har väl sin egna åsikt, och det är bara ditt egna problem om du inte fattar metaforer etc etc. För dna vann på alla sätt. Dizaster står och skriker som om det är värsta grejen men igentligen är han inte mycket att jämföra med dna.

Såklart du följer strömmen :) Diz är väldigt mycket mer hypad än dna.

2011-12-10 17:14
Klart du får ha din egna åsikt, även om den är fel eller inte. Du får tycka att Diz skämmer ut sig och att de som ser Diz som en vinnare inte "fattar nånting".

Och jag får tycka att du är skämmig.

Följer strömmen? Jag anser att Diz vann, sedan om miljoner andra tycker detsamma spelar mig mindre roll.

Diz tog rond 1 & 2. I 3 ronden så var båda väldigt slarviga, men DNA red publikens kuk lite mer så därför tycker folk att han tog den ronden.