I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Chai - Maskrosbarn

Vår Hiphop - Audio & Video

   

2007-07-26 22:11

Chai - Maskrosbarn

Här är en låt som jag gjorde för 3 veckor sedan. Står som vanligt för beat, rap och mixning. Har väntat med att släppa denna i och med att jag skickade in den till Aktuell MP3 men det verkar som att den inte riktigt hade vad som krävdes. Så jag släpper den här och nu och håller tummarna stenhårt för att ni tycker om den!
Ladda ned, lyssna och lämna en kommentar. Skulle betyda mycket!


Chai - Maskrosbarn
Vänsterklicka..

Chai - Maskrosbarn
Backup, vänsterklicka..


Självfallet finns det ett par som inte ännu fått en bra förklaring på vad ett maskrosbarn är för något eller vad ordet står för. Så jag ska försöka förklara lite för er som inte har fått den chansen här under.

Vad är ett maskrosbarn?
Det lättaste sättet att bildligt förklara vad själva ordet betyder är kanske att jämföra ett barn/ungdom med en maskros som växer upp ur asfalt eller mitt i en trottoar.
Från ett frö och fram till att blomman växer igenom asfalten/trottoaren har det självklart varit en ganska tuff period. Men när blomman väl har lyckats, så har den gått från ingenting till något utav ett mirakel. Tänk er själva, en maskros på vägen?
Så med andra ord. Ett maskrosbarn är en person som har gått igenom många tuffa perioder och haft det ganska svårt under sin uppväxt, men som tillslut har funnit styrka från det som personen har upplevt och istället för att bli misslyckad -blivit stark och en positiv människa.

Så, en låt för alla er maskrosbarn där ute.

Yeah, you know..