Whoa's 60sek-battle - Rond1 låtarna är uppe
Whoa's 60sek-battle - Rond1: Rond 1 bidragen ligger här:
http://prylz.empis.se/host/60sekkvalbidrag/ bedömmningarna kommer idag eller på fredag, eftersom vi måste gå igenom alla och göra allting så bra som möjligt.Kvalbidragen som gick vidare: http://medlem.spray.se/stejni/ -Efter ca 70 igenomlyssnade tracks så har följande 16 valts ut: Bobito Phase1 Fredawg Dabbe Estet Gyllander Hubler Kaggen Kriss Mfs MG Olsepp Ph Jimmie Storhets Toppen
-Så här ser Rond1 ut:
Bobito vs Phase1 Estet vs Jimmie Dabbe vs Mfs Fredawg vs Gyllander Kaggen vs Hubler Toppen vs Kriss Storhets vs Olsepp MG vs Ph
I Rond1 gäller följande regler: . Miss av deadline = walkover = förlust. . Varje låt skall vara EXAKT 60 sekunder lång - (om låten är över/under 60 sek blir du diskad) . Engelska och Svenska är domspråken man får använda sig av. . Inga gäster är tillåtna på bidragen. . Eftersom det är battle måste motståndarna nämnas. . Döp låten till "ditt artist namn - rond1" . Era bidrag skall vara inlämnade SENAST den 22e aug klockan 00:00 och kvalbidragen skickas över msn till [email protected] eller [email protected] Ni kan också skicka med ett meddelande med bidraget till Perfektion eller Dansk_BB .
Och vinnaren utav tävlingen vinner följande: 1. Ett exklusivt beat producerat av LEGEND.2. Ditt namn på whoa's startsida i form av "Namn - Vinnaren av 60 sekbattle 2007".3. En exklusiv remix av Dj Rooftop
(fler priser kan dyka upp under tävlingens gång)
Domare: 1. Perfektion2. Coffe3. Olzen4. LEGEND5. Lilleman
ps. Om det blir minsta tjaffs/bråk/gnäll eller klagomål i kommande trådar så avslutas tävlingen direkt!
// Perfektion & Dansk_BB
Moderator
2007-08-15 00:09
Kom ihåg att hålla tråden ren nu och klagomål ang. vilka som kom vidare osv kan ni hålla för er själva, tack! Kan försäkra er om att är det någon av dom uttagna som ni aldrig hört talas om så kommer ni bli sjukt förvånade. 16 rappare med skills rakt igenom... - "Men ni sa ju den 15e" Ja, det gjorde vi.. men vi sa aldrig NÄR under dagen det skulle komma så vips slog klockan 00.00 och 14e blev 15e och nu sitter vi med 16 rappare uttagna och kvalet är avgjort. Så är det!
Producerar, gästar, mixar & mastrar till ett oerhört bra pris. Intresserad? Adda:
[email protected]
Här är bedömningarna på rapparna som gått vidare: -
Perfektion's röster:
Toppen: Öppnar med ett roligt intro och sen acapella (så jävla snyggt!) Låter nice ljudmässigt, flowet är nice, rimmen är shyssta och stilen är galen... Deliveryn är tung och det känns som du menar vartenda ord du säger i ditt kvalbidrag. Tungt!
Kaggen: Fett beatval, stinker Kaggen som fan.. Flowet är nice (dock lite enformigt). Deliveryn är som vanligt farlig och dina rim sitter som datanördar. Tungt! Storhets: En av dom bästa i kvalet... Rimmen e tunga, älskar hur du använder fraser som man aldrig hört inom rap innan; "Så dra åt fanders", tungt. Flowet e nice och din delivery är mord raktav.. Nice kvalbidrag!
Freddan: För mig är du inte Fredde med dräglet längre, allt låter nice förutom att din mix kunde varit lite bättre... Shyssta rim, nice flow och delivery. Enda jag har problem med är din sthlmska, för överdriven.. haha!
MG: Tungt, tungt och åter tungt.. Rösten e nice, grov och perfekt för battle! Flowet sitter och texten är hård, vidare utan att blinka!
Mfs: Älskar göteborska, låter så kaxigt i mina öron. Flowet e nice, texten e nice och som jag sa tidigare till dig, för vissa kanske detta inte låter så mycket battle-aktigt men för mig är detta riktigt tungt, shysst beatval!
Ph:
Tungt flow, shysst dialekt. Feta rim blandat med en tung delivery. Detta är klass.. Du håller en riktigt hög nivå genom hela låten. Tungt!
Estet: Nice flow, fet delivery och shyssta rhymes.. Behövs inte mer än så!
Gyllander: Förmodligen det "roligaste" bidraget vi fått in.. Mest med tanke på att du reppar om hur du vunnit beatet och rmxen av Rooftop osv, FETT!
Jimmie: Tung röst/dialekt. Rader som slår och rimmen är riktigt sköna faktiskt. Aldrig hört dig förr men det skall bli kul att höra mer ifrån dig man!
Olsepp: Aldrig hört dig förr, kraftigt förvånad! Låter bra, rappen e nice, flowet sitter och texten är helt okej!
Dabbe: Göteborska, me like! Shysst rap, nyskapande skit det här, men det fanns en grej som drog ner hela ditt bidrag och det var din lilla grejj på slutet, annars nice!
Hubler: Nice intro.. kommer in fett och fortsätter leverera det tungt. Flowet är ibland lite halvt off känns det som men man märker ändå att du vet vad du sysslar med, rolig text och feta rim! Tungt!
Kriss: Helt okej röst.. Lite dåligt beatval men du fixade det bra med en rolig text. Ibland kan det blir lite för mycket Fronda över dig men jag tycker du är värdig och gå vidare, visa vad du kan i rond1!
Phase1: Tung engelska, man hör att du kan din grej, det räcker för mig!
Bobito: Tung engelska, fet röst och nice delivery. Texten är aight och flowet är helt okej, inget överdrivet men det håller för tävlingen!
-
Coffe's röster:
Fredawg: Du har stabilt flow, skön Delivery.. du har vad man behöver för att gå vidare .
Toppen: Tungt intro, passande till beatet också, konstigt nog .. flowet är snyggt, Deliveryn också . texten och rimmen sätter du rätt så cooolt älskar mixen också, ljudet är underbart ..Kaggen: Tungt beat, du flowar helt okej genom hela låten. du rimmar super tight genom hela, och fick till nån/några p-lines. outro och intro va kul,
MG: Beatet är så tungt, bästa Deliveryn.. det dödar. du flowar helt okej genom hela .. texten var ganska bra, vill se mer. din röst är skön, men låter som du lespar eller mummla ytterst lite på vissa ställen.
Storhets: Ditt aggro dödar alla kvalbidrag.. texten är bra, flowet är ganska soft.. beatet är över tungt, stabilt genom hela låten
Kriss: Ljudet är mycket bra, beatet är det fart i. flowet är fint, texten är super bra, du drar en bra historia rimmen är på topp. Deliveryt är sköönt.
Mfs: Mycket bra beat val, bra ljud också. flowet är helt okej, låter lite segt ibland texten är ganska bra, din dialekt är mycket fin:) du är kaxig i detta kvalestet: riktigt snyggt flow, bra rader, beatet är övertungt, bra dilivery, bra ljudkvalite också! du är vidare
phase1: flowet och uttalet är så snyggt, rösten var grymt cool, fast bidraget drar mer nivån på ljudet, synd där, men du är vidare tungt beatval också..
Gyllander: ljudkvaliten är så fresh, flowet är väldigt bra med, roliga rader diggade värkligen detta bidrag.
Olsepp: dialekten va riktigt cool, beatet och ljudet var bra, du flowar snyggt med bra rader genom hela, blir att se mer från dig vad du kan.
Dabbe: cool stil du har i denna, flowet var okej, texten va grym rakt igenom
Hubler: feta rim, kul text. tight flow, hela låten lät bra igenom hela .
Ph: beatet va nice, rösten va tung. texten & rimmen var riktigt nice faktiskt,. diliveryt va sköönt, och flowet va jävligt tight .. ljudet va helt okej, fast gillade inte det fullt ut, men du är vidare, helt klart
Bobito: beatet gillades inte änns, rösten va soft, uttalet har du lite kvar på, men en av dom 2 bästa på engelska som försökte kvala, vidare.
Jimmie: Tung röst/dialekt. Rader som slår och rimmen är riktigt sköna faktiskt. Aldrig hört dig förr men det skall bli kul att höra mer ifrån dig man!
-
de känns som olsepp är 60sec battle´ns joker nu :D haha lycka till alla bois som gick vidare! må bästa man vinna :D
o just de.. du är jävligt äcklig också.
intressant!
Lookin at you through the glass..
fett kul att en okänt rappare är så omtyck av P kommer bli sjukt kul att följa detta Tack Perfektion å coffe att ni gör detta :) håppas Storhets vinner :) Peace
www.myspace.com/friphmusic
Moderator
2007-08-15 00:50
Tråkigt med folk som klagar alltså.. Vi har ändå fått sitta och plocka ut 16 pers av 72 ungefär.. Det är inte det lättaste jobbet. Det är inte så att vi lyssnat igenom en snabbis och lagt i en "vidare" och en "inte vidare" mapp utan vi har tagit oss tiden och lyssna igenom varje bidrag 4-5-6-7 tillomed 8-9-10 ggr för och verkligen få fram dom 16 bästa.. Och sen så har folk mage och klaga på våra val... Det förstår jag inte riktigt, jag menar kolla listan.. Kan ni säga EN dålig rappare av dom 16? Nej, jag tänkte väl det.. Sjukt otacksamt alltså!
Producerar, gästar, mixar & mastrar till ett oerhört bra pris. Intresserad? Adda:
[email protected]
nu har fonky och coffe fixat fett mycket jag antingen gillar ni det dom gör, lyssnar på bidragen och inte klaga och säga att fel gick vidare osv det kan ni göra nån annan stans förstör inte för alla andra som uppskattar det dom gör.
www.myspace.com/friphmusic
Vill inte vara P's dasspapper men... Det är domare som KAN sina saker. De skulle knappast bara lägga in dem med mest hype eller dem som de tror kan göra bra i ronderna. Och somsagt. Blir det massa klag så stängs battlen ner. Tråkigt när de tagit sin tid att arrangera och välja ut till det.
Wazaaaa
bidragen är uppe på servern nu , checka längst upp =) inget gnäll, då stänger vi tävlingen.. och jag håller vad jag säger. alla som är med är inte dålig på nåt sätt, dom är värdig, jag och fonky har lyssnat igenom bidrag varje dag.. har lyssnat på alla så mycket att jag kan alla bidrag utantill !
Fan vad nice server, gick hur snabbt som helst ju.
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.
sluta tjaffsa ! domarna har bestämt sig ! inget o sitta o hacka på dom nu ! låt dom slutföra tävlingen och tacka dom istället för att dom ställer upp som domare ! 70 bidrag, tänk er! 70 st ! o dom sitter och lyssnar igenom dom 5-6 ggr ! aja peace lycka till
ROUSU
Moderator
2007-08-15 01:17
OMG! Hur orkar folk klaga och sen felcitera det jag redan skrivit i förra tråden..Coppat direkt från förra tråden: OBS! I ronderna skall era bidrag vara EXAKT 60 sekunder, därav 60 sekbattle! (detta gäller inte i kvalet, där skall era bidrag får vara max 60 sekunder!) så sluta lipa och acceptera skiten !
[email protected]
Jimmie va grymt tung likså mg och Ph.
PH & MG var sjukt tunga, Storhets är också tung.
ph var en riktigt fet överraskning, men han freddeman var ett riktigt bottennapp.
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.
MG Sotrhets Estet Feta grejjer de :O
Jimmie var också duktig.
hmm, de flesta va duktiga men de fanns ett fåtal som ja inte riktigt tycker höll.
http://soundcloud.com/rod_g
MG, Kaggen, Storhets och Toppen var riktigt jävla sköna, men jag står ändå fast med att Hubler vinner.
Moderator
2007-08-15 01:33
Det var fett och höra folk man aldrig hört förut, syftar på Ph, Jimmie och Olsepp, tungt som fan, riktigt överraskad!
[email protected]
Estet var bra.
kaggen mördar, fy fan va sjukt de är!
o just de.. du är jävligt äcklig också.
DAMN TOPPEN KOMMER VINNA HELA SKITEN, lovar er ! Watch out ;)
men många grymma som gått vidare så de blir nog nice
Konse''
bobitos engelska var inte så rockig, dabbe's bidrag är sjukt kefft (om man jämför med vad han kan).. estet överraskar med mkt tajtare rap än vanligt. fredawg är tajt som fan men har en sjukt konstig dialekt till o från.. hubler är sjukt tajt med feta rader och roliga rim. kaggen kör samma grej som alltid (alltid hård battlerap så det gör ju inget).. hur fan kom kriss med? håller inte alls samma klass som de andra mfs låter likadant som han har gjort sen crewbattle 04' (?) MG är grym och hans bidrag skriker battlerap, fet skit! olsepp är en najs överraskning, för tankarna till spyder vilket är fett bra.. PH glider in o kör nån sjukt skön stil som är en fräsch fläkt bland de andra bidragen.. storhets kör på rutin låter det som, dock fett! toppen är originell, jag gillar det.
toppens bidrag är fett!
chasse dyker upp som döda fiskar
Riktigt nice ! härligt att det händer nåt :)
Drick upp din läsk o dra
haha jävlar Ph bästa kval bidraget
Konse''
Producent
2007-08-15 02:17
Nice gjort av toppen kaggen hubler estet. MEn jag blev verkligen överraskad av jimmie :O
Lil_H..
Lyricist
2007-08-15 02:23
hubbabubbahubler! hejja! Kaggens into var bäst Toppen var skön Estet var kul i övrigt så var det fanimig rätt låg medelstandard... känns som en besvikelse nästan:(
Hoppas på högre kvalité textmässigt till rond 1. Men kul att det kommer igång nu! Jag hejar på Fredawg (klart som fan jag hejjar på V-Orts-bwoiz). Big up till Perfektion och Dansk_BB oxå!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Toppen och kaggen var duktigast
http://myspace.com/monzdidryk
estet var enda som förvåna mig. Dom andra lät som alltid annars kul med lite okända, dom kommer köra uppercuts fram till finalen
Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!
Toppen, storhets, ph, mg, mfs och phase1 var nice. Sen var dabbes rätt soft. Men tror det hänger mellan nån av dom första jag nämnde. Vad är det för beat dabbe kickar på btw? tyckte det var nice
jag tycker ph var skönast av alla
helvete .. ph vilken snubbe . aldrig hört grabben mer av han
Attityd Crew 2006-09 Lofstrand.tk | http://myspace.com/lvsmusk
Fan, synd jag missade dead linen :P skulle vart med annars :D men dem som kom vidare är gryma ;)
ojj jimmie vann ;P
" Jag har då aldrig haft en NOKIA" - citat av lucifer
Toppen/storhets är snuskigt bra!
SKa bli riktigt intressant :)
haha hubler ;)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
omg, MG är överfet!
haha PH var ännu fetare, jag vill höra den batteln nu!
Bobito vs Phase1 Estet vs Jimmie Dabbe vs Mfs Fredawg vs Gyllander Kaggen vs HublerToppen vs Kriss Storhets vs OlseppMG vs Ph ge mig jackpot + 7 miljoner!
Detta ska nog funka helt perfekt, dock var det någon jag inte alls tyckte var bra, där kunde jag varit istället. Men, jag hoppas på kaggen i fortsättningen.
hahaha, kaggen mot hubler:D
Klockan är tio över tio.
OLSEPP kommer vinna .. grymt bra !:D
RIP JESPER <3 1991 - 2007 :(