I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Mikey - Essell är min favvo

Vår Hiphop - Audio & Video

2008-01-18 16:26

Mikey - Essell är min favvo

Tjo Whoa!
Det är nämligen så att "Essell" tog lite illa upp när jag drog 2-3 rader om han i en låt så han gjorde en hel diss till mig.
så nu svarar jag på den bara för att få något sagt själv och enligt han själv så skulle han inte svara något mer.
Det är bara texten jag har lagt ner tid på eftersom jag vill ge svar på de han säger så ni behöver inte kommentera typ flow osv.

Rapp,text och Mixx: jag själv.
Beat:Shadowvilleproduction

Låten: Mikey - Essell är min Favvo

Vill ni höra hans låt kan ni säga till.

Texten:
Åh va du e pinsam, jag hör en massa skitsnack
men ja vet, skitsnack är din drivkraft
du har rätt Essell, jag är fjant jag vet
men hellre är jag fjant än en man utan manlighet
jag vill beefa mot dig men tyvär du vill int
för din rapp går lika bra som din utbildning
jag får ingen spelning, fan jag gråter snart
men grattis till en spelning för folk me dålig smak

Du reccar aldrig allt på en gång, du e keff
för du reccar 8 gånger på en 16 raders vers
Din äckliga jävel du har muskler som min syster
och en liten fråga, har du Finland i nyllet?
jag är fan patetisk jepp de va de du sa
å du gör en hel diss bara för jag drog nån rad
sanningen, ja den måste ju svida
du tänder säkert lampan när klockan slår midnatt

och Det verkar som att rappen är ditt liv
å jag lovar om det stämmer ja då har du ingen framtid
varför inte göra låten mer noga
för du har ju tid, du har ju hoppat av skolan
å du säger att du bara inte orka
men låt oss vara ärliga ja du va ba för korkad
ja orkar inte mer de får räcka nu
haha tönt, ska du skriva i en vecka nu

2008-01-18 16:33
Jag tycker den här var bra, deliveryn var bättre och du flowar bra.. perfekt att det vart lite mer personligare istället för en massa "fuck you jag ska döda dig" diss! 1-0 till mikk5

JohnnyBee you see!

2008-01-18 17:07
hahahaha! vissa rader va skrattande =)

Det här gör du bra brorsan! Puss på kinden!
http://www.myspace.com/bronkish / www.bronka.se

2008-01-18 17:29
Haha tungt mickemus, denna ronden tog du hem!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-01-18 17:38
håller med johan på det mästa. skön delivery och skönt flow. ska lyssna på essels nu. men jag måste säga att du har blivit mkt bättre! så tummen upp  pz
ville bara påpeka att jag var ironisk<br>

2008-01-18 19:10
Tack för kommentarer och för att ni tog er tid kulkul
Kyssme

2008-01-18 20:09
bästa jag hört från dig man!!! keep it up !
chasse dyker upp som döda fiskar

2008-01-18 23:36
Thx Chasse kul att höra... Hmm Essell har inte sagt nått, man kan ju nästan tro att han sitter och skriver text men han sa ju att han inte skulle svara så..

2008-01-18 23:50
diggar inte din dialekt :/ säger bara halva orden ibland och det är pga din dialekt =) men annars va det tungt!
Make love not war

2008-01-19 06:41
Visst, kan vara det bästa jag hört med dig.. men snälla lägg ner attityden.
Och varför skulle han komma in och kommentera en diss som är till han själv? och nej, du behöver inte svara här i tråden för att uppa den.
http://www.lospalindromas.com

2008-01-19 06:42
Wops, xinkan's användare, men det där var från mig.
http://JKIBMM.se - Vad FAN gör det om hundra år?
www.myspace.com/WenMec

2008-01-19 12:47
Wenmec - Vadå lägg ner attityden? jag svarade bara på de som Essell sa för att jag själv skulle få nått sagt. Jag försöker inte överdriva de jag säger och gör bara för att jag ska framstå som "bäst" eller "cool" .. Sen tycker jag inte du ska säga nånting med tanke på att Essell är din kompis och du har alltid haft något emot mig så det förvånar mig inte att du försvarar honom.

Tack Zorzes, kul att du tog dig tid =)

Rappare

2008-01-19 14:17
orkar inte lyssna på låten men det var inte mkt till battletext tycker jag. Humor och Punches är det viktigaste när det kommer till battle, sånt här tar man inte åt sig av.. eller om det var riktat mot mig hade jag då inte gjort det. Så lägg ner lite energi nästa gång på det, för det är viktigt.. om det bara var en tävling i flow så kan man ju rappa och blommor och bin liksom whatever. Sen måste du och resten av skellefteå lära er rimma bättre.

rad/sa-rim liksom.. ahja, lycka till med allt det hära! :) /Rainmaker out.
facebook.com/idiomatisk - fan page

2008-01-19 15:03
Okej. Vill inte säga emot direkt, men jag vill påpeka att jag dubbelrimmade då halva texten typ och sen försökte jag gör lite roliga rader men jag vet inte, lyckades väl inte med humorn :D haha.. Nämen tack för kritik iaf! peace

2008-01-19 18:44
Rainmaker
"Sen måste du och resten av skellefteå lära er rimma bättre."

Vem tror du att du är? ska du komma här som värsta yemaddafakkamckändis och spela kunnig! det var lite onödigt sagt av dig, håll dig till vad som är i tråden och lyssna först på låten istället för att bara kolla text vafan. Om vi snackar Whoacrewbattle kanske man ska snacka om text,delivery,flyt och rim. Men när det kommer till sånt här tycker jag det inte spelar någon roll för att det han får sagt är ju det han tycker.

JohnnyBee you see!

2008-01-20 01:04
Håller faktist med JohnnyBee där.. Upp!

2008-01-20 11:38
ett sista upp på den här!

2008-01-20 15:09
haha, Finland i nyllet raden var klockren :D

jävligt skön låt btw,

2008-01-22 19:34
haha mikey du blir allt bättre gubben ;)
dissen är rolig "Finland i nyllet raden" var fet =)
han blir uppäten

Upp!!!! pz!

Essel

2008-01-22 21:38
upp! 3gewswgeö'
ville bara påpeka att jag var ironisk<br>
Rappare

2008-01-22 21:48
JohnnyBee
Yepp, the allknowin' mafakka is in the shizzle. Neh men det är bara nått jag råkat konstatera att folk gör lite för enkelt för sig och jag är mest intresserad av battletexten så yeah.

Ahja

Men det var inte schysst av mig att kommentera innan jag hört låten! Så jag ska skärpa mig och skriva lite hära, jag tycker deliveryn var bra, kanske lite för mkt ett och samma bara, variation är och o, och visst en del rim håller ju självklart måttet men några var för enkla då det bara är en vokal som rimmar, sånt gillar jag inte. Men kan också tänka mig att du inte la ner så mkt på det här, det är iaf en övergående känsla att det är gjort i förbifarten med vetskapen om att de kommer vara nog. Peace! /Rainmaker out.
facebook.com/idiomatisk - fan page

2008-01-22 22:33
Rainmaker

tror inte heller han la ner så mycket tid för då skulle nog låten varit längre=) Han ville bara få sitt sagt,

peyzz

2008-01-23 14:10
Haha Ye Joker tack =) niggi!

Okej Rainmaker, tack för kritik! Det var de jag ville få fram, ALLA var ju inte EnkelVokalrim :P men jag håller med, många av dom var för enkla men som sagt, ville bara få mitt sagt..
Peace

Hehe sant eraajk :) peace alla

Rappare

2008-01-24 18:57
fett :) ska lyssna på låten när jag hinner :) hahaha, du snackar om att jag har tid? jag stiger upp går till jobbet 8 och jobbar till 8, och har bara tillgång till dator nån sväng sådär, jag gick upp på fika nu och såg en dator och hade hört att du droppat en diss till mig så jag tänkte checka :)

Men kul att du svara :) blir väl danish/bigrob-battle där bigrob svarar 10 gånger fast han säger att det är sista gången varje gång :) hah, det är kul :) puss
www.slackerz.se
Rappare

2008-01-24 18:58
bra text btw, inget att klaga på!
www.slackerz.se

2008-01-26 00:26
Essell, tråden är inte till för att du ska berätta om din vardag för mig, haha...

"blir väl danish/bigrob-battle där bigrob svarar 10 gånger fast han säger att det är sista gången varje gång :)" - Vadå menar du att du ska svara?