I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Mr Cool & Permoman - skriver det fett

Vår Hiphop - Audio & Video

   

2008-11-18 14:19

Mr Cool & Permoman - skriver det fett

Mr Cool & Permoman: Ny låt!
igår, 23:27 Mr Cool

Hej Barn!

Jag satt hemma hos Permoman, vi puffade, passade den och dummades och slogs. Någonstans i rökridån kom inspirationen.

Prinzen proddade beatet som är en remake av ett klassiskt R-manbeat. Jag tycker att Prinzens version är mycket bättre samtidigt som jag inte tycker att den kommer i närheten av originalet som är mycket sämre än det nya som mest känns som en blek kopia av det ursprungliga beatet som mådde bra av att bli omgjort.

Jag lägger det mycket tungt, Permo överträffar inte riktigt mig, men däremot sig själv med hästlängder. Låten är riktigt bra!

Jag har nu gjort två st låtar med ett mongo, haft en bög med på en låt(slutet av Oj Oj Oj). Jag har gjort låtar med en tjej(Tha Biatch) och även med invandrare så som Armann och Da Daddy Mac. Hur många av dessa kan den alltid-på-de-svagas-och-utsattas-sida-Timbuk pricka av?

Så detta är en uppmaning till Timbuk: Sluta vara så jävla inskränkt och trångsynt. Det är inte bara friska hetro män i sina bästa år som kan rappa, du som folkkär artist har ett ansvar att inte ytterligare cementera och spä på dessa fördomar hos våra barn och ungdomar. Det var så Hitler gjorde, och du vet hur det gick för honom.

Ok, sådär. Jag vill tacka Permoman för en skön duett och Prinzen för en skön mix. Låten som heter "Skriver det Fett" hittar ni på www.permoman.com

Håll till godo. /Mr Cool

(Inlägget flyttat av Oracle från svensk hiphop 2008-11-18 16:15:34)