I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Audio] Benzza - Sova

Vår Hiphop - Audio & Video

   
Rappare

2010-07-27 22:38

[Audio] Benzza - Sova



Sova - Benzza
Vakna upp ur din sömn vakna upp ur din dröm! Sluta leva i det ytliga sluta leva i det tomma, det meningslösa tjafset som förstör,förgör och förvränger våra liv tills dagen då den spikar och stänger igen våra liv. Och allt som krävs är ett litet, men bestämt kliv. Och när ditt hårda hjärtas tårar flödar fram,som smält is. Så tacka inte mig, för jag gör det på hans vis. Och det finns massvis med exempel på hur ni sover, hur ni missbrukar och slänger bort era gåver. Jag ber er snälla tänk lite mer,lite djupare se bortom allt sex och supande. Ställ dig framför spegeln, och jag vet det låter sjukt, men ta en tyst minut där släpper allt och bara pustar ut. Se dig själv i ögonen och fråga, vem är jag och vad är mitt syfte? tror du helt ärligt att spriten är det som lyft dig? Nej för han som byggt dig, hade en plan, från dagen då du föddes till ditt sista andetag, och hur mycket du än syndar så är hans nåd ny varje dag.

Varför sover du? VAKNA
Man kan inte sova bort problemen? VAKNA
Ta det här som en kalldusch och: VAKNA

Det ser ut som landet drabbats av en epedemi, och problemet är inte sjukdom eller räddslan där i, utan narcolepsy, alla sover överallt inget stop eller slut, ingen vet när det börjar men jag vet att tillslut, kommer alla sova om vi inte gör någonting nu. Om jag själv velat göra en zombie, hade jag gett den ett barn ett villa och en combi, för som vi sliter varje dag, utan att försöka nå, någon form av mål, över våran egna svensson-nivå. Så tycker jag inte alls att det är konstigt att man in i väggen går. Och det vi snackar om är ingen liten tupplur, som är lätt bortglömd, det är tunga saker broder, ingen R.E.M-Sömn. Rapid Eye Movment, sömn full av drömmar, trollkarlar och drakar, för när man drömmer som mest är det lättast att vakna. Du saknar och åtrår, så många ting. Bara du skaffar dig tv:en så blir ditt liv amazing, bilen huset allting sånt, 70-80 år så är allting sålt, eller råstat till små bitar på marken, oavsett om du haft bensin eller sirap i tanken, eller hela gotlands värde på banken(NOLL), för det är tanken som, räknas har jag hört, så jag hoppas att det är dina tankar jag berört. Och att den ondes plan, att varje dag, göra samma sak, jag gjort synlig för er.


(Inlägget ändrat av Perfektion 2010-07-30 04:00:20)

http://youtube.com/benzzahiphop