I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Audio] Hedda - Ihjärta 2012 [Album] [Soundcloud]

Vår Hiphop - Audio & Video

Rappare

2012-08-25 20:53

[Audio] Hedda - Ihjärta 2012 [Album] [Soundcloud]

Hej allihopa!

Vet att jag tidigare har lagt upp en tråd för detta album men. Fick inte så mycket respons som jag hade tänkt mig efter att lagt ner nästan 2års arbete på det.

Fick då ett tipps om att folk skulle ha lättare att yttra sig om sina åsikter om jag la upp låtarna på soundcloud ist så folk kunde lyssna av låtarna direkt på nätet ist för att ladda ner hela albumet. Så nu har jag alltså gjort det. Och gör också ett ytterligare försök till att kanske lyckas fånga folks uppmärksamhem för en stund.
Och kanske med lite tur så kommer det kommentarer också om vad folk tex gillar eller inte gillar.

Ha de bra allesammans / Hedda
--------------------------||---------------------
IHJÄRTA 2012

1.Intro
2.När ingen ser
3.Min vän (ft. Oskar Lagerqvist)
4.Det här är jag
5.Destination
6.Se mig
7.Andetag (Del2)
8.Dagarna passerar
9.Synderna som jag begått
10.Spegelbild
11.Når fram
12.Förlåt
----------------------------||---------------------

Storttack till Högsta studios som gjort detta möjligt.
Och ännu ett större tack till alla beatmakers som delar freebeats som gjort detta möjligt!

Nedladdning -------> http://www.speedyshare.com/H2JAV/Ishjarta-2012.zip

Hata eller älska det är ditt val...
Rappare

2012-08-25 21:05
det känns tyvärr väldigt enformigt, alla låtar låter likadant och har väldigt tråkigt tema... jag hör inte alls kreativiteten i 2års arbete, ett tips är att variera låtarnas teman och blanda in lite mer glada stunder i livet.. det här låter precis som att du hoppas att dem som lyssnar ska tycka synd om dig -_-

Men nu till det positiva: du kan flowa, du håller takten, har en del helt ok rim och ett bra schema.. däremot skulle du kunna öva på artikulationen.. men du har potential att släppa något riktigt bra om du lägger mer tid på VARIATION !

lägg en kommentar i länken nedan - Returning favors
http://www.whoa.nu/forum/var-hiphop/audio-och-video/720597/1.aspx
Rappare

2012-08-25 21:19
Äntligen...

Tråkigt att du känner som du gör gällande "enformigheten" i låtnarna. Och jag kan hålla med till viss del att det stundtals kan verka lite enformigt.

Ska ta lärdom av det du sagt.
Och väldigt roligt att du diggar mitt flow och så. Roligt att få höra lite positivt också ;)

Tack så mycket för att du tog dig tid och lyssnade igenom och gav din åsikt.

PZ
Hata eller älska det är ditt val...
Rappare

2012-08-27 15:53
Alltså...
Nu har jag lyssnat på ditt tape 3 gånger, varför vet jag inte
Men du rappar bra, men det låter otroligt jävla tråkigt.
Du har haft 2 år på dig, och ändå så låter alla låtar
i stortsätt lika dant. Det var två låtar som fall mig på smak, och det var
04, och 09.
Sista låten "Förlåt" blev inte som jag hade tänkt mig,
"Förlåt" låter som något sorgset, men jag fick inte fram något sorgset beat,
För hög trumma, jag skulle nog valt något fint piano beat.

Och på väldigt många av dina låtar, använder du samma mixning på.. Låter enformigt som fan. Men du har potential, det har du verkligen, men som person ovan sade, öva på variationen. Du skulle kommit högre upp då, det är jag nästan säker på.

Men big cred till låt nummer 9.. texten fall mig i smak, och beatet var bra till den sort av lyric.

PZ!
dä ä näääjs brur!