Streetdance och liknande i Göteborg, dyrt?
Hejsan hoppsan! Ska flytta till gbg i sommar efter studenten, och om jag får ett jobb, vilket jag hoppas på, så planerar jag att börja dansa något. Breakdance är lite uteslutet, eftersom jag är ett benrangel på 50 kilo som är typ... svag som en... ehh...ja, svag iallafall. plus att alla skrattar när man välter..been there, done that :) Jag vill dansa streetdance eller streetfunk eller nåt sånt, vet inte vad skillnaden är och det finns så många olika grejer liksom. Vart är det billigast att börja dansa, hur länge är kurserna, är dom som lär ut bra och finns det nybörjarkurser och sånt? Tänkte att om jag väl får jobb, o jobb = pengar, och pengar = dansa så kommer man ett steg i rätt riktning iaf, har alltid velat dansa ju. Ja. Hjälp va :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Varför kan du imte breaka för att du är smal ? Jag såg Loki från Motion Disorders kru (Chicago) hon var betydligt spinkigare än någon breaktjej jag sett förut och hon var funky, ingen skratta.
Hip-hop is still cool at a party. But to me, hip-hop has never been strictly a party; it is also there to elevate consciousness. -Saul Williams
jamen jag är jätteklen...typ min femåriga systerdotter är lika stark som mig :P o jag kan inte stå på händerna för ja orkar inte...typ... pajen: jag dansade typ 2 mån..fick svinont i händerna.sår o grejer... man kanske kan använda handskar? hehe dansar du i göteborg? priser, jag vill ha priser gott folk :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
typ en gång 1 gång i veckan 1 termin på danshuset eller dansforum går på typ 1000 spänn! men joina oss i FittCrew Ballet istället...vi kör street,breakin allt möjligt! Kostar 75 spänn per år! Hör av dig om du är intresserad!
-Sir Ike-
FittCrew Ballet? Haha, jag är någ ganska på. Jag hör av mig :)
Hur är balett akademien? har hört att de ska ha kurser... har de andra ställena några hemsidor så man kan kolla upp dem?
Ballet akademin i göteborg är skit dålig när det gäller street. De har nån utav sina ballet elever som lärare. De är jätte emot street där.
K.Sun (United Skillz)
tråkigt... är det likadant med break?
dansforum är ett nice ställe, dom har break, street, funk,och hiphop, kolla in det.
skill bill vettu
Ballet Akademin i göteborg har ingen break över huvudtaget.
K.Sun (United Skillz)
ok, ska ta och kolla upp dansforum...
titta på alla ungarna från korea sätter ju fan allt som man egentligen ska behöva styrka till
www.dansforum.se kolla in danslärare för break för kids ;)
skill bill vettu
Move varierar lite beroende på vilken lärare man har. Camilla där är riktigt bra lärare och har dansat enda sen 80 talet. Dansstudio 4 finns inte längre. Det stället gick i konkurs för 4-5 år sen.
K.Sun (United Skillz)
iraniiipaj F18 jag är lärare för kidzens break :) pawel är polsk, pratar engelska, och har en personlig stil. det han lär ut är linjer, altså hela koreografier, inte mcket uppdelat altså. stora grupper mest, han ska nog börja ha typ proffs grupper också, men det är inte säkert än...
skill bill vettu
profacy P26 antar att du bor i sthlm? det med moonwalk är just en del av hans streetdance, altså hans stil. hans stil är väldigt egen, men om du tycker att det bara ska vara lockin och funkstyles och sånt, men han kör nåt jag kallar street i alla fall. det med engelskan kan vara bra att veta om man till exempel ska ta hans lektioner, det med det polska är la att det inte är den vanliga stilen. alla lärare där du dansar kanske bara lär ut hela korreografier, men på nästan varje lektion jag tatt i tex, jazz, junglefever, hiphop och kontact improvisation så har man lärt sig lösa saker...synd att du inte också fick den chansen weeeestsida is the best
skill bill vettu
jag var inte så serös med det där westside menmen..amatör på vilket sätt? jag håller på med ganska mycket danser, främs break, är lärare i det, så jag är rätt säker på att amatör kan du vara själv. HANS stil är en mix av det mesta, jag flrsvarar honom imnte, han har inspirerats av massa saker, till exempel mtv.i och för sig har han tränat en dl dans i polen, i några år, kanske 4-5. förresen, det med moonwalken var en uppvisning men miachel jackson tema, så lägg ner det. weeestside
skill bill vettu
balett akademien i sthlm har däremot en underbar lärare i breakdance :)
profacy P26 men skulle inte du kunna berätta vilka sm och battles du har vunnit då? är du lärare eller nån som går på en kvällskurs i veckan?
skill bill vettu
vadå bara haft amatörer? killen före mig, david, var jävlig duktig, bara inte känd som morris. därför är han väl amatör i dina ögon. jag fick jobbet av honom när han skulle sluta, eller han rekomenderade mig för cheferna. inte så amatör för en fjortonåring tycker jag faktiskt. fattar inte varifrån ditt hat mot göteborg kommer ifrån, om du nu sett så mycket så tycker jag inte man ska börja bråka med nån om en presentation som du inte gillade. go figure.
skill bill vettu
måste ni tjafsa om vem som är bästa läraren o vem som dansat längst o vem som är känd? ta det privat. en person som dansat 2 år ka nvara bättre än en som dansat 4 år tex. det beror på hur bra man är på att dansa liksom. samma sak gäller språk, en del har skitlätt för att klära sig språk o kan jättebra efter ett år, och en del går kurser efter kurser o lär sig inget ändå. Bara för att ma när äldre betyder det inte att man kan mer. Om så var fallet så hade väl alla danslärare fått börja lräa ut när dom var 60, tänk hur mkt dom hade kunnat då? Om det nu är så viktigt vem som lrä ut o i vilket land man varit o dansat street så var glad över att ni kan så himla mkt då, men skit i hur andra dansar o hur mkt dom kan. Fortstätt lära ut vad ni tycker är dans o låt andra dansa hur dom vill. Någon i gbg som är nybörjade och som dansar streetdance rl liknande här? Nån tjej som vill börja dansa till hösten? Kan va kul o lära känna nån, vill ha tjejpolare... o så är det pinsmnt o gå helt ensam när ma när helt ny....tycker jag iaf.