I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Street dance

Vår Hiphop - Breaking

2006-02-16 17:22

Street dance

Hej!
I min skola har vi specialarbeten i tredje året på gymnasiumet.
Det e väldigt fritt och jag har alltid älskat att dansa.
Så jag tänkte lära mig behärska Street dance och visa mitt arbete genom en
uppvisning.
Jag skulle behöva en handledare utanför skolan som är duktig och kunning innom street dance.
Jag dansar street nu ( går andra året på gymn. ) och kommer dansa 4-6 ggr i veckan nästa termin och terminen därpå.
Det handledaren skulle hjälpa mig med är att ge råd och hjälpa mig att sätta i hop en koriografi till min redovisning.
Jag är inte rik, men skulle kunna ge en symboliskt summa.
Framförallt skulle jag bli extremt tacksam.
Om det känns som något som skulle kunna vara kul, maila mig gärna här på Whoa eller till min hotmail: [email protected]
/ Ida

2006-02-17 22:56
av ren nyfikenhet så undrar jag vad det är för något du ska "redovisa" med din dans?
låter intressant..
too shy to shine
http://estailo.blogg.se

2006-02-18 10:05
Special arbetet i min skola e det störta arbetet på hela gymnasiumet.
Och jag ska lära mig att behärska Street dance.
Så i "redovisningen" visar jag att jag, inshallah, har lyckas med det jag har tänkt mig.
Ska också skriva ett arbete om Streets historia.
Som jag ska berätta om/ göra en film om.

2006-02-18 13:39
lugn nu,hugg inte för hårt

2006-02-18 15:32
ja e lätt med å hjälper dig yao . adda min msn så kan vi snacka vidare där : [email protected] . /NaSh
"A good dance is when you give a better impression of the music." <br><br>

2006-02-18 23:17
aha.. projektarbete?

sånt har vi också börjat med och jag hade också tänkt på dans.. men asså vad är din frågeställning eller vad man säger? man kan väl inte bara göra en dans och berätta om dansens historia?
too shy to shine
http://estailo.blogg.se

2006-02-19 19:09
Jo, våran skola e inte en vanlig skola.
Några ska bygga fontäner och andra gör el gitarrer och någon skulle lära sig skata, så det e verkligen super fritt.
Och jag dansar, lärarna som inte dansar själva tyckte det var för lite att bara lära sig Street så jag måste skriva om dess historia också.
men jag ser framemot det som fan! :)

2006-02-21 09:55
Bra ide, anordna ett fett jam :D Skulle bli en killer projektarbete..

Jag gör en film för mitt och det är fett mycket arbete so tänk på att du kanske inte kommer kunna lägga ner tid på att klippa och redigera om du ska träna väldigt mycket. Unless du är jätte duktig på att göra film och behärskar iMovie eller liknande like the back of your hand. Skriv istället!

och fixa jam :D
HAKUNA MASALA (GÖR ATT MAN BLIR GLAD)

2006-02-21 13:19
ja du har nog rätt, får nog skriva istället...
Anars lär jag ju drunkna i allt jobb.

Några här som ska vara med och tränna på bounce summer camp?

2006-02-21 14:35
Vi måste dels skriva och typ dokumentera om vad vi gör.
men sen så fattar inte lärarna vilket jobb det är att lära sig street, så dom vill att jag ska göra något mer...

2006-02-23 10:19
schysst...addar dig!