1. Fem. Visserligen säger ordspråket ju fler kockar desto sämre soppa, men breaking är redan en soppa av hundratals olika moves och fem huvuddelar: Dans, power, footwork,freezes toprock. så varför inte ha lika många domare som det finns bedömningsaspekter ? domarna får det dessutom enklare för att fokusera på varsin grej så att helheten kan bedömas från ett vidare perspektiv. 2. Det bör finnas en stand-in domare som tar över den platsen i just det battlet där en domares grupp ska battla. Säg t ex att du Moore skall döma ett comp, så blir det Octagon vs några andra.. då tycker jag du ska backa av som domare just i den battlen och låta mig t ex (hehehe ..) hoppa upp som judge. 3. Jag tycker det. Säg att bara Moore fixar jam själv med några som inte är med i octagon.. och t ex Escobar o Ted vill vara med i 2 on 2, varför skulle dom inte få det ? Dom battlar ju under samma regler och bedömning som resten av deltagarna.
Hip-hop is still cool at a party. But to me, hip-hop has never been strictly a party; it is also there to elevate consciousness. -Saul Williams