I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Why Do People Gender Segregate In Breaking And Hip Hop Culture?

Vår Hiphop - Breaking

2008-12-08 13:23

Why Do People Gender Segregate In Breaking And Hip Hop Culture?

The 3Rd.Question In The Trilogy Of The: Why Do/Does Seriez...

This time the question is something that i´ve been wondering since i started Breaking. Why do B-Girlz get Propz without doin´ anything? Many times when your in a Circle/Cypher and a B-Girl just starts going in,everybody starts cheering. Why? I can understand it if you know that the B-Girl in question is dope and she got Skillz. But people even cheer when the B-Girl is Wack and have no Skillz or Flava what so ever? For me Hip Hop Culture is without gender and all about Skillz and Flava. If your dope you get Propz and if your Wack you get nothing.

This takes me to question of B-Girl Competetions which i don´t feel is the way to go. I can understand that they in some cases can help raise the Skill level and such. But i still think that Breakerz Are Breakerz and it´s all about Skillz and Flava so why don´t B-Girlz Compete on the same terms as B-Boyz?
(I´m not saying that there´s no one that do,because there is. Those who know me knows that i consider many of the B-Girlz out there better than the B-boyz.)
Another thing is that i hear alot of females in Hip Hop Culture talking about wanting equality but then 30Min.later you see them entering "The B-Girl Competetion" maybe instead they should complain about the category called "B-Girl Competetion"?

Okej back to the beginning of the thread.
I don´t give Propz if i feel that the shit someone did was Wack! I learned that way.
I don´t believe that lies about how someone did will "Help" them get better.
(Some facts: Men have their weight placed around the shoulders and upperbody.that gives an advantage strength wise and gravity wise./Women have their weight placed around the ass and lowerbody. That makes many things harder to do and so on. But women can train their upperbody and strength.)
So with this said.. Everything is about training and dedication. Do the work and then there´s BASICALLY no diffrence.

I would like to get some thoughts on this from people in here?

"LIFE"

"Concrete-Kingz".19CK99."Concrete-Kweenz"
19UZN73 - Holland Chapter/San Diego Chapter
5:1 ZULUS - Skandanavia

2008-12-08 16:23
jag håller med dig till stor del, att ha en bgirl del i en tävling är att dela upp oss, vilket är att jobba emot både jämställdhet och vägen till utveckling inom dansen.

å andra sidan så har tjejer det generellt sett inte lika lätt som killar att ta plats i samhället (och därigenom även i cyphers), vilket faktiskt skapar ett behov av en plats där de tjejer som känner ett behov av detta kan köra utan att behöva tänka på konkurrensen från killarna. med konkurrensen så menar jag inte killarnas skills, utan attitiyden som finns.

så min slutpoäng blir la att tjejtävlingar är bra i början, som en mjukstart, ungefär på samma sätt som Rookietävlingar e bra för nybörjare, men att det sen e dax att lämna vaggan och börja jämföra sig med bboys.
skill bill vettu

2008-12-09 14:15
Ladies/B-Girlz You Most Have Some Kind Of Oppinion On This One?

"LIFE"
"Concrete-Kingz".19CK99."Concrete-Kweenz"
19UZN73 - Holland Chapter/San Diego Chapter
5:1 ZULUS - Skandanavia

2008-12-09 18:16
Jag håller inte med gangsta_L..
Jag tar min plats i samhället som den individ jag är precis som i breakingen.
Jag låter mig inte undanskyfflas för jag är tjej men jag vill inte ha några easy propz.

Att jämföra nybörjartävlingar med b-girl tävlingar blir ju helt wack också. Om man är nervös i början så får man väl ställa upp i nybörjartävlingar oavsett kön.

Nej jag vill bli bedömd utifrån skillz inte efter vad som är mellan benen.
Grejjen med tyngdpunkten resulterar ju helt enkelt i att man får lägga upp träningen på annat sätt.. Träna mer överkropp etc. Men propsa mig inte för att jag har stått i gymmet.. Propsa mig om jag leverar i stunden med skillz.

Bgirlmel
 SkyHighRockers

2008-12-10 12:53
Jag håller med Mel. Kör nybörjartävlingar om du är ny eller vill prova. Alla är nybörjare nån gång och alla går igenom samma faser av nervositet och osäkerhet på om man är tillräckligt bra. Ska jag som tjej då ytterligare tvivla på mig själv då? Utanpå den osäkerheten? Redan där har jag ju givit upp i sånt fall.

Vi kanske gör saker lite annorlunda än killarna, men det betyder inte att det är sämre. It's not WHAT you do , it's HOW you do it. Tjejer tenderar dock att ha lite lägre fart på golvet och där får vi jobba lite hårdare än killar ibland, i och med de fysiska förutsättningar vi har. Men i helvete att man ska ge upp för en sån skitgrej. Vi kan inte förneka att vi har mindre muskelmassa men vi kan ändå göra det bästa av vad vi har. Och det är minst lika bra. Vi måste fortsätta utveckla det. Ta det ännu längre, som breakers gör med allt.

Sen måste ju killar också träna. Jag har alltid trivts med att träna med killar. Svart på vitt fjompar de sig inte lika mycket som tjejer, känner inte efter för mycket. Det är också en faktor som gör att de kommer längre. De vågar bli svettiga, slå sig om och om igen och träna som fan. Jag känner så med, men känner få tjejer som känner så allmänt. Var stolt över dina blåmärken...

Man kanske är van vid att killarnas attityd är mer påträngande i breaking men av erfarenhet är det de som beter sig illa som är mest osäkra som är nervösast eller mest missförstådda. Det SKA vara rå energi i en cypher. Det är ju då det är som bäst. Adrenalin, energi... Men det är skillnad på en battle med någon beef inblandad och en vanlig battle...tycker jag. Rätta mig om jag har fel...

Det är orättvist att säga att alla bboys bidrar med samma energi och att man därför som tjej ska akta sig.
Jag tycker att detta är en löjlig fråga egentligen.
Jag vill inte ha några easy props.
Jag kräver lika mycket av mig själv det som jag kräver av vilken b-männsiska som helst; skills och flava'. För det är ju det det handlar om. Inte könspolitik. Det är många som missförttått det, ta bara fittcrew.... Inget illa men jag tyckte de fått mycket om bakfoten. Är man med i leken (i det här fallet kulturen/dansen) får man leken tåla.

NO
EASY
PROPS!
Megashop: tis och tor 19:15-22:00 Lava
sön:14-18 studio 3, våning 3 ingång Stadsteatern
Alla tar med sig egen musik

2008-12-11 02:49
What are we trying to figure out here? IF bgirl comps is bad? How to give support in the right context? ehm...

Well to be frank I think this discussion is harder then some make it out to be. Gender, race, background or age all of these things will apply to the possibility you have of achieving something, be it anything in life really. Some people have a nack and will learn things at the drop of a dime. Others will struggle for years and just learn the most fundamental things. So is it a level playing field... Simple answer NO.

So what does history teach us , well for one that it can be uplifting to find support from someone that understands where you coming from. Be it gender or race whatever. If a "white" person would go to africa and try to learn a african dance would people cheer for him and try to encourage him to learn. I would think so. It's embedded in our gene pool as human beings to be social, and to a further extent supportive. Or so I like to believe. That just one example but applies to most things. OF course you could hardline and say well if you don't do this that and the third your not up to snuff. Don't give credit if its not "due". But the same standard cannot be applied to everything or everyone too think like that I feel is somewhat illogical. For me at least there must exist a grey area. A room to applaud someone stepping up trying. Also think on it like this... What would happen if you were doing MMA and you had to fight a few divisions higher then your weight or experience. Well most likely you get mauled and choked out. To have setup battles for age/experience/ or gender I don't see as a bad thing. I understand it's as a GROWING tool.

To cheer or push someone to better himself/herself can never be wrong. Be it a young cat coming out trying his steps in the circle for the first time. Or a bgirl pushing herself in doing moves never expected of her even if failing. To ONLY give credit when someone has already found the formula CAN of course be a good thing. But mostly I think it's a flawed Idea and could lead to people giving up or worse resenting the people shunning them.

To help someone find it by guidance and support IS another matter. But In Sweden honestly... It has never been a supportive environment. I wish the scene would have been like it is today when I started at least attitude wise. I find it refreshing, and shit part of the reason I still throw down.

each one teach one

pz
Sky is the limit and you know that you keep on
Just keep on pressin on