Jag håller med Mel. Kör nybörjartävlingar om du är ny eller vill prova. Alla är nybörjare nån gång och alla går igenom samma faser av nervositet och osäkerhet på om man är tillräckligt bra. Ska jag som tjej då ytterligare tvivla på mig själv då? Utanpå den osäkerheten? Redan där har jag ju givit upp i sånt fall. Vi kanske gör saker lite annorlunda än killarna, men det betyder inte att det är sämre. It's not WHAT you do , it's HOW you do it. Tjejer tenderar dock att ha lite lägre fart på golvet och där får vi jobba lite hårdare än killar ibland, i och med de fysiska förutsättningar vi har. Men i helvete att man ska ge upp för en sån skitgrej. Vi kan inte förneka att vi har mindre muskelmassa men vi kan ändå göra det bästa av vad vi har. Och det är minst lika bra. Vi måste fortsätta utveckla det. Ta det ännu längre, som breakers gör med allt. Sen måste ju killar också träna. Jag har alltid trivts med att träna med killar. Svart på vitt fjompar de sig inte lika mycket som tjejer, känner inte efter för mycket. Det är också en faktor som gör att de kommer längre. De vågar bli svettiga, slå sig om och om igen och träna som fan. Jag känner så med, men känner få tjejer som känner så allmänt. Var stolt över dina blåmärken... Man kanske är van vid att killarnas attityd är mer påträngande i breaking men av erfarenhet är det de som beter sig illa som är mest osäkra som är nervösast eller mest missförstådda. Det SKA vara rå energi i en cypher. Det är ju då det är som bäst. Adrenalin, energi... Men det är skillnad på en battle med någon beef inblandad och en vanlig battle...tycker jag. Rätta mig om jag har fel... Det är orättvist att säga att alla bboys bidrar med samma energi och att man därför som tjej ska akta sig. Jag tycker att detta är en löjlig fråga egentligen. Jag vill inte ha några easy props. Jag kräver lika mycket av mig själv det som jag kräver av vilken b-männsiska som helst; skills och flava'. För det är ju det det handlar om. Inte könspolitik. Det är många som missförttått det, ta bara fittcrew.... Inget illa men jag tyckte de fått mycket om bakfoten. Är man med i leken (i det här fallet kulturen/dansen) får man leken tåla. NO EASY PROPS!
Megashop: tis och tor 19:15-22:00 Lava sön:14-18 studio 3, våning 3 ingång Stadsteatern Alla tar med sig egen musik